וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוי וליאורה עופר דנו באפשרות כי יישאר מנכ"ל מליסרון

שי שלו

29.7.2019 / 14:15

לפני כשבועיים וחצי הודיע לוי לדירקטוריון חברת הנדל"ן על סיום כהונתו, על רקע חילוקי דעות עם בעלת השליטה על התגמול ההוני שביקש. לאחרונה שבו הצדדים לדבר על האפשרות שימשיך בחברה

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון. צילום: איל יצהר, גלובס
אבי לוי, מנכ"ל מליסרון/גלובס, צילום: איל יצהר

האם אבי לוי יישאר בתפקידו כמנכ"ל מליסרון? ל"גלובס" נודע כי הנושא עלה בשיחות שניהל לאחרונה לוי עם בעלת השליטה בחברה ליאורה עופר, אולם בשלב זה הוחלט להמשיך בתהליך איתור מנכ"ל חדש לחברה. דובר מליסרון מסר בתגובה כי "אין שינוי מהודעת החברה לבורסה כי לוי סיים את תפקידו וימשיך ללוות את החברה עד מציאת מנכ"ל חדש".

לפני כשבועיים וחצי הודיע לוי לדירקטוריון חברת הנדל"ן על סיום כהונתו. במליסרון ציינו אז כי "לוי נעתר לבקשת החברה להמשיך ולהעמיד משירותיו בתקופת ביניים ובמתכונת שטרם נקבעו", וכי יו"רית החברה ובעלת השליטה, ליאורה עופר, והדירקטוריון, ביקשו להודות לו "על תרומתו לחברה בשנים הרבות שבהן כיהן כמנכ"ל".

הודעת סיום הכהונה של לוי נמסרה בעקבות חילוקי דעות בינו לבין בעלת השליטה עופר, בסוגיית הרכיב ההוני שיקבל לוי כחלק מחידוש הסכם העסקתו. לוי ביקש לרכוש כ-5% ממניות מליסרון מידי עופר באמצעות מימון של מאות מיליוני שקלים שיינתן לו על ידה. רכישה שכזו הייתה הופכת את לוי לבעלים של כ-9% ממניות מליסרון, שני בגודלו רק לעופר עצמה, המחזיקה כיום 58% מההון באמצעות חברת עופר השקעות.

לוי עצמו הבהיר לפני שבועיים כי "מתוך אמונה בחברה וביכולותיה, ומתוך רצון להמשיך ולהוביל את צמיחתה, ביקשתי לרכוש מניות נוספות של החברה בסכום של כ-300 מיליון שקל, כשבכוונתי היה להשקיע מהוני העצמי סכום של 60-75 מיליון שקל, ואכן ביקשתי מבעלת השליטה הלוואה צמודה למדד בסכום של כ-225 מיליון שקל. ההלוואה הייתה אמורה להיות מובטחת במניות הנרכשות ובערבות אישית מלאה שלי, עם תנאי 'ריקורס' מלא".

במהלך שנות עבודתו במליסרון צבר לוי הון עצום, שהפך אותו לאחד המנהלים השכירים העשירים במשק. ההון שצבר במהלך שנות עבודתו בחברה מוערך בסכום כולל של כחצי מיליארד שקל - עיקרו שווי השוק של מניותיו בחברה, והשאר מימושי מניות שביצע ועלויות העסקתו השוטפות. כיום מחזיק לוי בקרוב ל-4.4% ממניות מליסרון, שחלק גדול מהן נרכשו בשוק, בשווי נוכחי של כ-355 מיליון שקל.

עלות שכרו השנתית של לוי אינה חריגה (עלות שכר חודשית של 166 אלף שקל, צמוד למדד ותנאים נלווים נוספים), אבל יחד עם המענקים והתגמול ההוני שהוא מקבל לצד זאת, הוא מתברג מדי שנה בין שיאני השכר בבורסה. ב-2018 עלות העסקתו של לוי הסתכמה ב-5.3 מיליון שקל, ובסך הכל בשבע שנות כהונתו (2012-2018) בחברה, עלות זו הצטברה ליותר מ-45 מיליון שקל.

מאז שהתחיל לוי (65) לנהל את ענקית הקניונים מליסרון, פעילותה צמחה בצורה משמעותית, וכיום היא מחזיקה ב-24 נכסים מניבים בשווי כולל של כ-18.5 מיליארד שקל וב-811 אלף מ"ר שטחי השכרה המאוכלסים ב-97%. מליסרון נסחרת בשווי של 8.1 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 18% מתחילת השנה. מאז שמונה לוי למנכ"ל מליסרון במרץ 2012 ועד היום, מניית החברה טיפסה בכ-270%.

  • עוד באותו נושא:
  • אבי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully