וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוער בשוק המט"ח: הדולר נופל מתחת ל-3.5 שקלים

גיא בן סימון

30.7.2019 / 13:14

הדולר נופל ב-0.8% מול השקל ונסחר מתחת לרמה קריטית שתוסיף עוד משקל על היצואנים גם האירו מאבד גובה ויורד מתחת ל-3.9 שקלים. עיני השוק מופנות להודעת הריבית של הפד מחר, כאשר המשקיעים מעריכים כי הבנק המרכזי יוריד את הריבית בארה"ב ב-25 נקודות בסיס

אילוסטרציה. ShutterStock
דולרים/ShutterStock

השקל ממשיך להתחזק. שוק המט"ח סוער היום (ג'), כאשר הדולר נופל ב-0.8% מול השקל ונסחר מתחת לרמה של 3.5 שקלים. האירו מאבד 0.6% ונסחר מתחת ל-3.9 שקלים.

השקל החזק לא מיטיב עם היצואנים, ומגמת ההתחזקות מפתיעה דווקא בחודשי הקיץ כאשר הרבה ישראלים ממירים מט"ח לקראת יציאתם לחופשה.

בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל הם צמצום פער הריביות בין ארה"ב לישראל והרחבת המדיניות המוניטרית בגוש האירו. עיני השוק מופנות להודעת הריבית של הפד מחר (ד'), כאשר המשקיעים מעריכים כי הבנק המרכזי יוריד את הריבית בארה"ב ב-25 נקודות בסיס. זאת, בעוד בנק ישראל בהודעה האחרונה עוד ניסה לשדר כי האופציה להעלאת ריבית בהמשך עוד אפשרית.

נזכיר כי בנק ישראל המעיט להתערב בשוק המט"ח לאחרונה. לאחר הפסקה מינואר של תחילת השנה, התערב בנק ישראל פעמיים ובסכומים מועטים.

מסקירת בנק ישראל שפורסמה היום עולה כי במהלך הרביע השני של השנה התחזק השקל מול הדולר בשיעור של כ-1.8% והתחזק מול האירו בשיעור של 0.4%. מול מטבעות שותפות הסחר העיקריות של ישראל, כפי שמשוקלל בשער החליפין הנומינלי האפקטיבי, התחזק השקל ב-1.6%.

בשערו של הדולר מול מטבעות עיקריים נרשמה מגמת היחלשות ברביע השני - הדולר נחלש בכ-1.4% מול האירו, ב-2.9% מול היין היפני וב-2.1% מול הפרנק השוויצרי; מנגד התחזק הדולר ב-2.8% מול הפאונד הבריטי.

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully