וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיל: עלייה של 56% ברווח הנקי ברבעון השני

קובי ישעיהו

31.7.2019 / 9:55

המכירות בחטיבת האשלג גדלו ב-25% ברבעון, והרווח התפעולי גדל ביותר מ-80% זאת, על רקע גידול של 14% בכמויות המכירה של אשלג, ובשיעור של 9% במחיר המכירה הממוצע

עידן עופר, בעל השליטה בכיל. צילום: איל יצהר, גלובס
עידן עופר, בעל השליטה בכיל/גלובס, צילום: איל יצהר

חברת הדשנים והמינרלים כיל , הנמצאת בשליטת החברה לישראל של עידן עופר, דיווחה הבוקר (ד') על שיפור של 56% ברווח הנקי ברבעון השני של השנה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 158 מיליון דולר.

בשורה העליונה הציגה החברה, שאותה מוביל המנכ"ל רביב צולר, צמיחה של 4% בהכנסות, לרמה של כ-1.42 מיליארד דולר. השורה התפעולית הצביעה על רווח של 240 מיליון דולר ברבעון זה, גידול של 39.5% לעומת הרבעון השני של 2018.

השיפור בהכנסות וברווחי כיל נבע מעלייה במחירי המכירה של אשלג (גידול בסך 23 דולר במחיר הממוצע לטונה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד), דשני פוספט, חומצות, מלחים ותוספי מזון מבוססי פוספט, יחד עם עליית מחירים במרבית קווי העסקים במגזר המוצרים התעשייתיים.

במקביל נהנתה החברה מעלייה בביקושים, מה שתרם לעלייה בכמויות המכירה של אשלג, דשני פוספט, ברום אלמנטרי וכן מעכבי בעירה מבוססי-ברום. נוסף על כך, הוצאות האנרגיה של החברה רשמו ירידה בעקבות הפעלת תחנת הכוח החדשה בסדום במחצית השנייה של שנת 2018.

המכירות בחטיבת האשלג של כיל גדלו ב-25% ברבעון האחרון, לעומת הרבעון המקביל, והרווח התפעולי גדל בלמעלה מ-80%. זאת, על רקע גידול בשיעור של 14% בכמויות המכירה של אשלג ובשיעור 9% במחיר המכירה הממוצע (ל-289 דולר לטונה, לעומת 266 דולר ברבעון המקביל). החברה מכרה ברבעון זה כ-1.25 מיליון טונות אשלג, צמיחה של 14% לעומת הרבעון השני של 2018.

החברה הודיעה כי תחלק לבעלי מניותיה במהלך חודש ספטמבר דיבידנד בהיקף של 74 מיליון דולר.

כיל, שמניותיה נסחרות בתל אביב ובניו יורק, רשמה עלייה של 9% בשנה האחרונה, ושווייה של החברה הגיע לכ-23.5 מיליארד שקל.

המנכ"ל רביב צולר ציין, כי "המודל העסקי שלנו, המבוסס על מובילות בשווקים עיקריים, סייע לנו להתגבר על תנאי מזג אוויר מאתגרים בחלק משוקי היעד. כמו כן, היוזמות האסטרטגיות שלנו לחיזוק שרשרות הערך ממשיכות להניב פירות".

  • עוד באותו נושא:
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully