וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע תמכור את חברת הבדיקות הגנטיות אונקוטסט

גלי וינרב

1.8.2019 / 14:49

הרוכשת היא חברת רניום, שהוקמה ומנוהלת ע" דרור ישראלי, היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום שיווק ציוד הקשור בבדיקות מעבדה למעבדות פרטיות, קופות חולים ובתי חולים. מייסדת אונקוטסט, ד"ר ליאון שושן-גוטמן, תמשיך לנהל את החברה

בניין טבע בכפר סבא. צילום: סיון פרג', גלובס
בניין טבע/גלובס, צילום: סיון פרג'

טבע צפויה למכור את חלקה בחברת אונקוטסט, המציעה בדיקות גנטיות להתאמת טיפול בסרטן, לחברת רניום הישראלית, המשווקת ומפיצה ציוד מעבדה - כך נודע ל"גלובס". היקף העסקה מוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים שישולמו לחברת טבע.

אונקוטסט הוקמה על ידי ד"ר ליאון שושן-גוטמן, והיא משווקת בישראל בדיקות מעבדה מכל העולם, לשם מיפוי של גידולים סרטניים והתאמת טיפולים וניסויים קליניים ספציפית לגידול של החולה. טבע החזיקה ב-100% מאונקוטסט, והחברה כולה תימכר לרניום, אולם תנאי העסקה קובעים כי שושן-גוטמן תמשיך לנהל את החברה כפי שהיה עד היום.

רניום שהוקמה ומנוהלת על ידי דרור ישראלי, היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום שיווק ציוד הקשור בבדיקות מעבדה למעבדות פרטיות, קופות חולים ובתי חולים. החברה הוקמה ב-1991 ופועלת ממודיעין. ב-2015 השקיעה קרן שמרוק, קרן ההשקעות של משפחת דיסני בישראל, כמה עשרות מיליוני שקלים תמורת 30% מהחברה.

אונקוטסט הוקמה ב-1998, והייתה חלוצת שוק הבדיקות הגנטיות לסרטן בישראל. החברה צמחה יחד עם התפתחות התחום, כאשר במהלך חיי החברה פוענח הגנום, הובנו מגבלות הפענוח לטיפול בחולים, הובן הצורך בבדיקה גנומית של הגידול עצמו, הוזלו משמעותית בדיקות הריצוף הגנטי והתחום עשה קפיצת מדרגה קדימה.

בתחילת הדרך שיווקה החברה מספר בדיקות, ביניהן אונקוטייפ המזהה האם חולת סרטן שד זקוקה לכימותרפיה או שיכולה להסתפק בטיפול הורמונלי, ואשר יכולה לחסוך טיפול כימותרפי ל-30% מחולות הסרטן שהטיפול הומלץ להן ללא הבדיקה.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully