וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק הרצוג: "המשימה שלי היא שמירה על הזהות היהודית בעולם"

בשיתוף לארי קינג אחזקות, בשיתוף לארי קינג אחזקות

4.8.2019 / 16:12

בזמן שהמערכת הפוליטית נערכת לבחירות 2019 ב', ישב יו"ר הסוכנות היהודית בוז'י הרצוג עם לארי קינג לראיון אישי, כחלק מהפרויקט של קינג ושל נשיא החברה הישראלי ניב יעקובי לקידום תדמית מדינת ישראל בחו"ל. צפו

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

לארי קינג, מגיש CNN היהודי-אמריקאי השיק פרויקט הסברה על צדדיה היפים של המדינה, בשיתוף עם וואלה! NEWS, ובמסגרת סדרת הראיונות עם אישים מובילים אשר משנים את פני המדינה, הוא שוחח עם יצחק הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית, אשר כיהן בעברו כשר בממשלות ישראל, יו"ר מפלגת העבודה ויו"ר האופוזיציה.

מהי הסוכנות היהודית?

"הסוכנות היהודית היא הארגון היהודי הגדול בעולם", אומר הרצוג. "זו השותפות העולמית היחידה של ישראל עם היהודים בגולה וזה גם הארגון שהקים את מדינת ישראל. יש לי הכבוד לשבת בכיסא ובחדר של דוד בן גוריון בבניין הסוכנות היהודית בירושלים, משם הוא יצא להכריז על עצמאות מדינת ישראל. פרשתי מקריירה פוליטית ארוכה בישראל כדי להיכנס לתפקיד הזה, אולם זה תפקיד פוליטי מאוד במהותו מפני שמדובר בהנהגת העם היהודי וזה חלק חשוב מאוד מהפוליטיקה של העם היהודי ושל ישראל".

למי אתה נותן דין וחשבון?

"אני כפוף לחבר נאמנים שמייצגים את כל הקשת של העולם היהודי ומורכב מנציגים של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן היסוד והארגון הציוני העולמי ועוד הרבה זרמים וארגונים יהודיים החברים בחבר הנאמנים. זה תפקיד רציני, זו אחריות גדולה מאוד והמשימה שלי היא להיות מנהיג העם היהודי בדגש על זהות יהודית, המשכיות יהודית ורווחת העם היהודי בעולם כולו".

למה הזהות היהודית חשובה כל כך?

"כי אנחנו ייחודים. אנחנו עם קטן המונה 14.5 מיליונים בים של 7.5 מיליארדים. יש לנו מורשת עצומה ועלינו לשאת את המורשת הזאת הלאה. אנחנו עם עם היסטוריה וכמובן, ישראל היא הלב שלנו. אני מחויב בכל לבי, כל חיי, מאבותיי ועד לדור שלי, לשמור על יהודים בכל מקום, להציל אותם ולעזור להם".

זה אומר שיהודים צריכים להתחתן עם יהודים?

"על פי ההלכה, חוקי היהדות המקוריים, יהודים צריכים להתחתן עם יהודים, אך אני לא מתווכח ואין זה תפקידי לשפוט יהודים שמתחתנים עם לא יהודים. לעומת זאת, המטרה שלי היא לפתוח את השערים והדלתות כדי לכלול יותר אנשים ביהדות וכמובן לנהל דיאלוג לשימור טבע ההמשכיות היהודית לדורות הבאים".

"הדבר החשוב ביותר, ולכן אני מדבר איתך, הוא להדליק את הנפש היהודית בכל יהודי, אפילו אם אינו הולך לבית הכנסת או שייך לזרם יהודי כלשהו או לא חוגג את החגים היהודיים. להיות יהודי זה דבר ייחודי וזה לא נובע רק מהאסונות שהכו את העם היהודי אלא מהיופי שבלהיות יהודי".

"אנחנו מדינת הלאום של העם היהודי, אנחנו הישראלים. התפקיד, המשימה, המטרה שלי היא לוודא שהקהילה היהודית הגדולה בישראל, שישה מיליון יהודים, והקהילה היהודית הגדולה בצפון אמריקה, שישה מיליון יהודים, וכמובן גם 2.5 המיליונים בשאר העולם ידעו לדבר אלה עם אלה, לנהל שיח, לחנך את ילדיהם לכבד אלה את אלה במקום להתפלג".

למה אתה מייחס את העלייה באנטישמיות?

"זו תופעה מטרידה מאוד. צפיתי לא מזמן בתחקיר החדש של סי-אן-אן. מזעזע לחשוב ש-80-70 שנה אחרי השואה באירופה אירופה חזרה להיות אנטישמית, או שהרבה אירופים מן השורה אומרים שהם לא יודעים מהי השואה, או שהם לא זוכרים ומאשימים את היהודים. זו קללה עתיקה מדורי דורות שעלינו להתמודד איתה. לפעמים נדמה שהאנטישמיות המודרנית מאשימה את היהודים או את ישראל בכל בעיות האנושות, אשר לנו אין שום קשר אליהן. זה חלק ממאבק שתמיד יתקיים".

בשיתוף לארי קינג אחזקות, בשיתוף לארי קינג אחזקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully