וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיוון מטה: גל הורדות ריבית של בנקים מרכזיים ברחבי העולם

7.8.2019 / 13:04

בניסיון להילחם בהאטת הצמיחה ובאי-הוודאות הכלכלית הגלובלית, חתכו היום הבנקים המרכזיים של הודו, ניו זילנד ותאילנד את שיעורי הריבית במדינות השלוש מצטרפות לאוסטרליה ולאינדונזיה שהורידו את הריבית בחודש שעבר. הבאה בתור: הפיליפינים

אילוסטרציה. ShutterStock
ירידות/ShutterStock

הבנקים המרכזיים של הודו, תאילנד וניו זילנד הורידו כולם את שיעורי הריבית היום (ד') בעקבות החלטת הפדרל ריזרב לקצץ בריבית בארה"ב. הצעדים מבטאים את נחישותם של הבנקים להיאבק בהאטה בצמיחה ובאי-הוודאות הכלכלית - במיוחד כתוצאה ממלחמת הסחר בין ארה"ב ובין סין.

ועדת המדיניות המוניטרית בהודו, המונה שישה אנשים בראשות יו"ר הריזרב בנק של הודו, שאקטיקאנטה דאס, הורידה את שיעור הריבית ב-0.35% ל-5.4%. הריבית נמצאת כעת ברמתה הנמוכה ביותר זה תשע שנים. זוהי הפגישה הרביעית ברציפות של הוועדה שבה יורדת הריבית, והפגישה הרביעית מאז מינויו של דאס ליו"ר הבנק המרכזי. ארבע ההורדות מסתכמות לירידה של 1.1% בריבית.

הצמיחה הכלכלית בהודו האטה לשפל של חמש שנים - 6.8% - בשנה הפיננסית שהסתיימה במרץ 2019.

הבנק המרכזי של תאילנד הפתיע את האנליסטים עם הורדת ריבית היום, כשהנמיך את שיעור הריבית ל-1.5%, מ-1.75%. רוב הגורמים בשוק העריכו כי הריבית תיוותר ברמתה. בדצמבר 2018 העלה הבנק את הריבית בפעם הראשונה זה יותר משבע שנים. מאז התחזק הבאט התאילנדי והעלה חששות בקרב היצואנים בתאילנד. ביוני הפחית הבנק את תחזית הצמיחה שלו ל-2019 ל-3.3% לעומת תחזית קודמת של 3.8%.

הבנק המרכזי של ניו זילנד הפחית אף הוא את הריבית היום, ב-0.5% לרמת שפל של 1%. בחודש יולי הפחיתו הבנקים המרכזיים של אוסטרליה ושל אינדונזיה את הריביות במדינות. הורדת ריבית צפויה גם בפיליפינים.

  • עוד באותו נושא:
  • ריבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully