וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע עקפה את התחזיות לרבעון ועברה לתזרים שלילי

גיא בן סימון

7.8.2019 / 14:02

טבע מכירה בהפרשות של 646 מיליון דולר להסדרת תביעות כנגדה, מהן 85 מיליון דולר בהסדר מול מדינת אוקלהומה. טבע עברה לתזרים שלילי ב-Q2. רשמה ירידה של 8% בהכנסות בין התר בצל המשך השחיקה בקופקסון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קאר שולץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת התרופות טבע פרסמה היום (ד') את תוצאותיה לרבעון השני של השנה, וזאת בעיצומו של עוד יום דרמטי על רקע פרשת משככי הכאבים אופיואידים בארה"ב. ברבעון השני של השנה, טבע עקפה את התחזיות גם ברווח וגם בהכנסות, ואישררה את התחזית לשנה כולה. מנגד, מנהל הכספים הראשי של החברה, מייקל מקקלן החליט לסיים את תפקידו "מסיבות אישיות", בעוד תזרים המזומנים השלילי של טבע כפי שעולה מהדוחות, צפוי להכביד על החברה בהמשך.

תזרים המזומנים ששימש את לפעילות שוטפת ברבעון השני הסתכם ב-227 מיליון דולר, לעומת תזרים של 162 מיליון דולר ברבעון השני משנת 2018.

דוחות הרבעון השני חושפים כי טבע מכירה בהפרשות של 646 מיליון דולר להסדרת תביעות כנגדה, מהן 85 מיליון דולר בהסדר מול מדינת אוקלהומה, מה שמשקף את הפער בין ההפסד GAAP לרווח Non GAAP.

בשורה העליונה, טבע רשמה הכנסות של 4.337 מיליארד דולר, ובשורה התחתונה החברה רשמה רווח של 60 סנט למניה ברבעון השני. תחזיות האנליסטים לתוצאות הרבעון היו להכנסות של 4.25 מיליארד דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 57 סנט למניה.

הכנסותיה של טבע משקפות ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל ב-2018. טבע מסבירה את הירידה בהכנסות כתוצאה מהתחרות הגנרית לקופקסון ומירידה בהכנסות מטרנדה. הכנסות הקופקסון בצפון אמריקה בלבד ירדו ב-41% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-274 מיליון דולר. מנגד, הכנסותיה של טבע מ-AJOVY בצפון אמריקה הסתכמו ב-23 מיליון דולר, ומדובר בתרופה שהושקה בספטמבר האחרון לאחר שקיבלה את אישור ה-FDA. נקודת האור מיוחסת להכנסותיה של טבע מ-AUSTEDO בצפון אמריקה, שזינקו ב-117% ל-96 מיליון דולר ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בהמשך להתחייבות של טבע להפחית 3 מיליארד דולר בבסיס ההוצאות עד סוף השנה, טבע מעדכנת כי נכון לרבעון השני תוכנית ההתייעלות הביאה להפחתה של 2.7 מיליארד דולר.

בתוך כך, טבע אישררה את התחזיות לשנה כולה. ממוצע התחזיות של האנליסטים לתוצאות טבע ב-2019 כולה, הן להכנסות של 17.14 מיליארד דולר, על רווח למניה של 2.37 דולרים. לרבעון הבא האנליסטים צופים הכנסות של 4.22 מיליארד דולר, על רווח למניה של 58 סנט.

קאר שולץ, נשיא ומנכ"ל טבע אמר, "במהלך הרבעון השני העסק הגנרי שלנו בצפון אמריקה התייצב הודות להשקות חדשות ואופטימיזציה של הפורטפוליו, הקופקסון הניב ביצועים מעל הצפי ו-AUSTEDO השיג קצב צמיחה גבוה מאוד. אנו ממשיכים למקד את מאמצינו בצמיחת AJOVY בארה"ב ואנו שמחים לראות תחילת מומנטום חיובי עבור השקות המוצר באירופה".

שולץ המשיך ואמר, "אנו במסלול לעמוד ביעדי תכנית הרה ארגון הדו-שנתית שלנו, ובהתבסס על התוצאות הטובות של המחצית הראשונה של השנה, אנו מאשררים את התחזית השנתית".

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully