וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה מבקש להכניס שותף לאיתקה בעד 300 מיליון דולר

גיא בן סימון

12.8.2019 / 9:39

בהמשך לחששות השוק מהמינוף לעסקה, ולירידה של 25% במניית הקבוצה בשלושה חודשים, דלק מנהלת משא ומתן להכנסת שותף בזרוע הים הצפוני של הקבוצה. החברה מנהלת דיונים עם חברות סחר לצורך חתימה על הסכמי שיווק של נפט וגז למשך 3 שנים

איש העסקים יצחק תשובה ורעייתו בחתונה של עופר עיני, 19 בספטמבר 2014. ראובן קסטרו
יצחק תשובה/ראובן קסטרו

קבוצת דלק דיווחה היום כי היא מנהלת משא ומתן להכנסת משקיעים לביצוע השקעה הונית כנגד הקצאת מניות בכורה בחברה האם של איתקה תמורת 300 מיליון דולר.

בנוסף, דיווחה דלק כי החברה מנהלת דיונים עם חברות סחר לצורך חתימה על הסכמי שיווק של נפט וגז למשך 3 שנים. במסגרת זו תועמד מקדמה על חשבון מכירות עתידיות שתשמש למימון הון חוזר של עד כ-150 מיליון דולר.

המהלך מגיע בהמשך לירידה מתמשכת של מניית דלק קבוצה ב-25% בשלושת החודשים האחרונים.

איתקה, שנמצאת בבעלותה המלאה של קבוצת דלק, חתמה בסוף מאי על הסכם לרכישת חברת CNSL מידי חברת שברון האמריקאית, תמורת כ-2 מיליארד דולר. תמורה זו משקפת עלות אפקטיבית של כ-1.65 מיליארד דולר, תחת הנחה כי המזומנים שיצטברו בגין הנכסים הנמכרים מתחילת 2019 ועד למועד ההשלמה יסתכמו ב-350 מיליון דולר. על המינוף של העסקה ניתן היה ללמוד מהריבית הגבוה של מעל 9% שנתן השוק בגיוס האג"ח שביצעה דלק למימון העסקה.

חברת CNSL מעסיקה כ-450 עובדים ומחזיקה ברישיונות להפקת גז ו נפט בים הצפוני, כשעיקר נכסיה הם עשרה שדות נפט וגז מפיקים ורישיון אקספלורציה. את הרכישה תכננה איתקה לממן באמצעות מסגרת אשראי מבוססת עתודות (RBL) ובאמצעות גיוס אג"ח בחו"ל.

דלק מסרה היום כי על פי הנתונים שמצויים בידי החברה, המאגרים הנרכשים במסגרת העסקה צפויים לייצר לאיתקה EBIDTA (מוערכת) של כ-3 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות. "מאחר ולאיתקה קיים נכס מס משמעותי בהיקף של כ-2.2 מיליארד דולר, שאותו היא תנצל באופן מואץ כנגד התזרים החזק הצפוי מהמאגרים, איתקה צפויה להנות לאחר השלמת העסקה, מתזרים משמעותי, בהיקף של מאות מיליוני דולרים בשנה, שיאפשר לה במהלך השנים הקרובות פירעון מואץ של מסגרות המימון שגוייסו לטובת ביצוע העסקה (RBL ואג"ח) ,כמו גם חלוקת דיבידנד לקבוצת דלק".

עוד מסרה דקל, כי "כחלק מההערכות של קבוצת דלק ואיתקה להשלמת העסקה, וניתוק התלות בתנודתיות במחירי הנפט, ועל מנת להבטיח את ההכנסה הצפויה מנכסי שברון הנרכשים בים הצפוני, החברות הודיעו על עסקאות גידור למחירי הנפט שכבר בוצעו על ידן, בהיקף כולל של כ-32 מיליון חביות, לפי מחיר חבית ממוצע של כ- 65 דולר לחבית, וזאת למהלך שלוש השנים הקרובות, באופן שגם אם מחירי הנפט ירדו מתחת למחיר ממוצע של 65 דולר לחבית, לאיתקה עדיין מובטחת הכנסה, במהלך התקופה האמורה, של מעל ל- 2 מיליארד דולר. ככול שמחיר חבית הנפט במהלך התקופה יהיה מעל למחיר חבית ממוצע של 65 דולר, איתקה תהנה מתזרים עודף של מאות מיליוני דולרים, מעבר להכנסה המובטחת, שיהיו ניתנים, בין השאר, לחלוקה לקבוצת דלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully