וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אאורה נקנסה על אי גילוי תשלומי העתק לעו"ד סיגל אטרקצ'י

אביב לוי

12.8.2019 / 12:26

התשלומים ששילמה אאורה למשרד עוה"ד של אטרקצ'י בשבע השנים האחרונות הצטברו לכ-34 מיליון שקל. ברשות ני"ע, שקנסה את החברה ב-200 אלף שקל, טוענים כי חברת הנדל"ן לא כללה התייחסות לסכומים ששולמו בפועל למשרד בשנים 2012-2017

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעל השליטה בחברת אאורה. צילום: איל יצהר, גלובס
יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעל השליטה בחברת אאורה/גלובס, צילום: איל יצהר

בשנים האחרונות ספגה חברת הנדל"ן אאורה לא מעט ביקורת בעניין עמלות העתק שהיא משלמת למשרד עורכי הדין של סיגל אטרקצ'י, בת זוגו של בעל השליטה בחברה, יעקב אטרקצ'י. כעת הביקורת מגיעה גם מצד רשות ניירות ערך, שהחליטה להטיל על החברה קנס בגין התנהלותה בנושא, החלטה שכחלק ממנה נחשף כי התשלומים ששילמה אאורה למשרד עורכי הדין של אטרקצ'י בשבע השנים האחרונות (2012-2018) מצטברים לכ-34 מיליון שקל - יותר ממחצית הסכום ב-2016-2017 - השנתיים בגינן הוטל הקנס על החברה.

רשות ניירות ערך החליטה להטיל על אאורה קנס מצומצם יחסית להיקף הפעילות בגינה הוטל הקנס, בהיקף של כ-200 אלף שקל בלבד, וזאת בשל הפרת הוראות החוק והתקנות הקשורות ל"היעדר גילוי בדוחות התקופתיים לשנים 2016 ו-2017 על תמורה בגין עסקת בעלי עניין" - העסקה במסגרתה אאורה מקבלת שירותי יעוץ משפטי מהמשרד של אטרקצ'י.

ברשות ניירות ערך מציינים כי "החברה לא כללה התייחסות לסכומים ששולמו בפועל למשרד עורכי הדין" מאז שנת 2012, אולם על הפרות אלה חלה התיישנות עד לשנת 2015, כך שהקנס ניתן בגין 2016-2017 בלבד.

באאורה ציינו בתגובה כי "החברה סבורה כי לא הפרה את התנאים הקבועים בתקנה האמורה, וככל שהייתה הפרה, היא הייתה זניחה במהותה"; וכן כי היא נתנה "גילויים נרחבים אודות התקשרות החברה עם משרד עורכי הדין אטרקצ'י ושות'" גם במסגרת דוחותיה הכספיים וגם במסגרת זימון אספת בעלי המניות לאישור ההתקשרויות. כך שלפי אאורה, המידע אודות הסכומים "ממילא היה זמין לציבור המשקיעים ולקוראי הדוחות", וזאת נוסף לכך שמדוחותיה השנתיים ל-2018 היא "כוללת גם את המידע הכמותי נשוא ההתקשרות עם משרד אטרקצ'י, כולל נתוני השוואה".

ההתקשרות: עוד לפני החלפת הבעלות

עו"ד סיגל אטרקצ'י החלה להעניק שירותים משפטיים לחברת אאורה עוד כשהייתה בשליטת צמד בעלי השליטה הקודמים - בועז משעולי ויוסף צליח, שתחת ידיהם החברה קרסה ולא הצליחה לעמוד בתשלומי החובות שלה - מה שהוביל אותה להסדר נושים ולהסדר חוב שבמסגרתו עברה השליטה בשנת 2012 לידי יעקב אטרקצ'י.

באותה שנה התקשרה אאורה עם משרדה של עו"ד אטרקצ'י "בהסכם לקבלת שירותים משפטיים בגין מכירות נכסי נדל"ן שמבצעת החברה, בתמורה ל-1.5% מכל מכירה של נכס לגביו נחתם חוזה מכר" - הסכם שאושר על-ידי בעלי מניותיה של אאורה, וב-2015 ולאחר מכן ב-2018 הוא הוארך, ותנאיו עודכנו על-ידי האספה הכללית לשלוש שנים נוספות.

לפני כשנה העריכה אאורה כי על בסיס תנאי ההסכם האחרון בינה לבין המשרד של אטרקצ'י, הכנסות משרד עורכי הדין מהתקשרויות קודמות בפרויקטים בהם כבר החל לטפל צפויות להצטבר ל-51 מיליון שקל, נוסף להכנסות של עד 27 מיליון שקל שהמשרד יוכל לקבל מפרויקטים חדשים (כך שהסכום המצטבר עבור הפעילות מול אאורה יוכל להגיע לכ-112 מיליון שקל).

מאז עברה אאורה לידיו של יעקב אטרקצ'י, המכהן כמנכ"ל החברה, הוא ביצע מיקוד בפעילותה והוביל לצמיחת פעילותה העסקית. כיום עיקר פעילותה של אאורה מתרכז בייזום, תכנון והקמת פרויקטים למגורים ולהשכרה בישראל, והיא נחשבת לאחת החברות הבולטות בענף, עם קרוב ל-9,400 דירות לשיווק שהיו לה בסוף שנת 2018 בקרוב ל-40 פרויקטים (חלקם עם שותפים).

מוקדם יותר השנה הקצתה אאורה קרוב ל-5% מהונה לבית ההשקעות פסגות תמורת כ-21 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של קצת יותר מ-2 שקלים, שבאותה עת היה דומה למחיר השוק. מאז, תוך כשלושה חודשים טיפסה המניה בכ-25%, והיא משקפת לאאורה שווי נוכחי של כ-530 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אאורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully