וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק השתלות האיברים בסין: הפשע נגד האנושות שרוב האנושות לא מודעת אליו

בשיתוף מרכז המחקר לקצירת איברים בסין, בשיתוף מרכז המחקר לקצירת איברים בסין

15.8.2019 / 8:45

כשבתי חולים בסין דיווחו על זמינות מיידית של איברים להשתלה בכמויות אדירות, התגלו ממדי האסון - המשטר כולא ורוצח את אנשי התנועה הרוחנית פאלון גונג ומוכר את אבריהם. בעולם מתחילה לקום זעקה וגם בישראל יש המנסים לפעול נגד הזוועה. תעשיית הרצח הסינית נחשפת

בווידאו: תחקיר לגבי תעשיית ההשתלות בסין והפשעים נגד מתרגלי הפאלון גונג

בישראל, כמו גם ברוב מדינות העולם, חולים הזקוקים להשתלת איבר נאלצים להמתין בדרך כלל פרקי זמן ארוכים עד למציאת תורם מתאים. איך ייתכן שבסין, מדינה בה לא קיימת מערכת תרומת איברים מפותחת כמו במדינות המערב (לפי המסורת הסינית אסור לפגוע בשלמות גוף האדם), בתי החולים רבים מציעים איברים להשתלה בפרקי זמן קצרים מאוד של שבועות ואף ימים בודדים?

בשנת 2006 שני חוקרים קנדיים, דוד מטאס, עורך דין יהודי-קנדי בכיר, שהביא לדין פושע נאצי ושימש כנשיא כבוד של ארגון "בני ברית קנדה", ומר דוד קילגור, לשעבר תת שר החוץ הקנדי לענייני אסיה פסיפיק פרסמו דו"ח מקיף ביותר שקבע שממשלת סין מקיימת למעשה תעשייה אכזרית וממוסדת של קצירת איברים בכפייה מאזרחי המדינה בעודם בחיים. כאשר רוב הקורבנות הם מקרב קבוצת מתרגלי הפאלון גונג.

רבים בעולם הרימו את גבותיהם בעת פרסום הדו"ח וממשלת סין האשימה את כותביו בהפצת שקרים וכזבים אנטי סיניים. עם זאת, מאז פרסומו כמות המידע התומך בקיומו של הפשע הזה רק הולכת וגוברת.

מיהם רוב הקורבנות?

בשנת 1999 המשטר הקומוניסטי בסין החל לרדוף ולרצוח את מאמיני שיטת המדיטציה הסינית פאלון גונג. קבוצה זו, שצברה פופולריות עצומה בסין בין היתר בזכות השפעתה החיובית על הבריאות (עד שנת 1999 גורמי ממשל סינים אף עודדו את האזרחים לתרגל פאלון גונג), הפכה לקבוצה נרדפת, בהחלטה שרירותית שהתקבלה בניגוד לחוקה של סין על ידי ראש המפלגה הקומוניסטית דאז ג'יאנג דזה-מין, שראה איום למעמדו לנוכח צמיחת התורה החדשה במדינה.

הרדיפה, שניתן למעשה לקרוא לה רצח עם כנגד הקבוצה הגדולה ביותר של אנשים במאה ה-21, גבתה עד היום מספר קורבנות עצום שטרם התברר היקפו לנוכח הצנזורה בסין, הדיכוי הכבד וחוסר הנגישות למידע מלא על המתרחש מעבר לחומות הסיניות. טל בביץ', נציג מרכז המחקר לקצירת איברים בסין, אומר שישנן שתי סיבות מרכזיות לשימוש באיברי גופם דווקא של אסירים מקבוצה זו - מספרם הרב בבתי הכלא הסיניים ואיכות איבריהם הגבוהה לנוכח אורח החיים הבריא מאוד שהם מנהלים (לא שותים אלכוהול, לא מעשנים וכדומה). ישנם דיווחים שגם מוסלמים מבני העם האויגורי, הטיבטים ונוצרים מהכנסיות הביתיות משמשים כקורבנות בתעשייה הקומוניסטית המחרידה.

מספר חוקרים מצאו שבתי החולים הסיניים התחילו לדווח על זמינות מיידית של איברים להשתלה דווקא בתקופה בה החלה רדיפת הפאלון גונג - מאז שנת 2000, וזאת ללא שום הסבר הגיוני אחר להופעת האיברים. לאחר מכן פורסמו הוכחות נוספות ובהם עדויות של מאמיני פאלון גונג שסיפרו על כך שביצעו להם בדיקות דם בעת מאסרם בבתי הכלא הסיניים (כאשר מצד שני הם עברו עינויים גופניים קשים ביותר). בנוסף התקבלו עדויות ישירות של אנשים שהיו מעורבים במעשי הרצח או כאלה שבני משפחתם היו מעורבים בפשע המחריד.

בחודש יוני השנה לאחר דיונים ממושכים התפרסם פסק הדין של "הטריבונל לענייני סין" בראשותו של סר ג'פרי נייס - בית דין עצמאי שהוקם בבריטניה במטרה לחקור את ההאשמות על קצירת איברים בכפייה מאזרחי סין. פסק הדין שהתקבל פה אחד קובע שקצירת איברים בכפייה מתרחשת בסין כבר 20 שנה ונמשכת גם היום.

מתרגלי פאלון גונג ממחישים את מה שעוברים חבריהם בסין. Minghui.org,
מתרגלי פאלון גונג ממחישים את מה שעוברים חבריהם בסין/Minghui.org

בעולם מגנים - והסינים מתגאים

בית הדין הוסיף שהממשלה הסינית מטעה את העולם במשך שנים רבות, כדי שפשעים אלו לא ייוודעו. הפסיקה קובעת חד משמעית שמקור העיקרי של האיברים להשתלה הם מתרגלי הפאלון גונג. הטריבונל יצא בקריאה דחופה לפעול כדי לעצור את הרצח ההמוני ודרש מממשלות וגופים בינלאומיים שיביעו מחאה והתנגדות נמרצת בפני סין.

לפני כחודש גינתה הנציבה הפדרלית של ממשלת גרמניה לזכויות אדם וסיוע הומניטרי, ד"ר ברבל קופלר, את הדיכוי כנגד הפאלון גונג בסין. היא ציינה ש"במשך 20 שנה השתמשה ממשלת סין בשיטות הקשות ביותר כנגד תנועת המדיטציה הרוחנית פאלון גונג". כמו כן, מר סם בראונבק, השגריר העליון של ארה"ב לענייני חופש דת בין-לאומי (ידיד של מדינת ישראל ולשעבר מושל מדינת קנזס) פרסם הצהרה בחשבון הטוויטר שלו, שבה ציין כי מתרגלי פאלון גונג עומדים בפני מעצרים ועינויים בסין מזה 20 שנה וכי "מעשיה של המפלגה הקומוניסטית הסינית בלתי מקובלים".

הגינויים אינם פרי נחלתן של מעצמות בלבד כך בחודש מרץ גינה הסנאט הלאומי הצ'כי פה אחד את רדיפת הפאלון גונג בסין. לפני מספר שנים גם הקונגרס האמריקני והפרלמנט האירופי גינו בחריפות את קצירת האיברים המתרחשת בסין.

רבים בעולם מתקשים עדיין להאמין שמדינה יכולה להשתמש באזרחיה כמו חלקי חילוף. לדברי טל בביץ', נציג מרכז המחקר לקצירת איברים בסין, למעשה לא נדרשים כלים רבים כדי להוכיח שהתופעה אכן קיימת. "חוקרי המרכז שלנו אספו נתונים ממקורות רשמיים סיניים כמו נתוני תפוסת מיטות בבתי חולים להשתלות, דיווחים רפואיים שונים, פרסומים בכלי תקשורת סיניים בהם רופאים סיניים התגאו בכמויות אדירות של ניתוחי השתלות שהם או בית החולים בו הם עובדים ביצעו וכדומה ומתברר מהמידע שבסין מבוצעות כל שנה לכל הפחות 70,000 השתלות איברים, רובן במהירות רבה וללא כל הסבר הגיוני למקור האיברים".

מתרגלי פאלון גונג ישראליים בעצרת זיכרון שנערכה ברחבת סינמטק ת"א. תקווה מהבד,
מתרגלי פאלון גונג ישראליים בעצרת זכרון שנערכה ברחבת סינמטק ת"א/תקווה מהבד

נשבענו שלעולם לא עוד?

מדינת ישראל הייתה בשנת 2008 המדינה הראשונה בעולם לחוקק שינוי בחוק השתלות האיברים שעצר את מימון תיירות ההשתלות לסין ומדינות אחרות בהן אין וודאות למקור האיבר. הדבר זוכה גם כיום לתהודה בין-לאומית חיובית, ומדינות נוספות ובהן ספרד, איטליה וטאיוואן חוקקו חוקים דומים.

עם זאת, עד היום ממשלת ישראל וכנסת ישראל לא הביעו עמדה רשמית לנוכח קצירת האיברים המתרחשת בסין. הפוליטיקאי הבולט היחיד שמביע עמדה ברורה בנושא הסיני הוא משה פייגלין, יו"ר מפלגת זהות. פייגלין השתתף במהלך 12 השנים האחרונות מספר פעמים בהפגנות שונות מול שגרירות סין בתל אביב ואף קיים פעמיים ישיבות בעניין בכנסת במסגרת השדולה הליברלית שהקים, אליהן הוזמנו עדים שהצליחו להימלט מסין.

פרופ' יעקב לביא, מנהל מחלקת השתלות לב בבית החולים שיבא נחשף לנושא באופן אישי כאשר בשנת 2005 חולה לב שהיה זקוק להשתלה הודיע לו שנקבע לו תור להשתלת לב בסין בעוד שבועיים. משמעות העניין היא שמישהו במדינה כבר החליט שאזרח יאבד את חייו בדיוק עוד שבועיים.

"לאור פסיקתו החד-משמעית של הטריבונל העצמאי בלונדון, שבחן את נושא קציר האיברים של אסירי מצפון בסין, ולפיה התקיים קציר זה במשך למעלה מ-20 שנים וממשיך להתקיים בסין עד היום והוא מעל כל ספק בבחינת פשע כנגד האנושות ,חובה על כל אומות העולם - כולל ישראל - לבחון מחדש את יחסיהן עם סין ולדרוש ממנה במפגיע הפסקה מיידית של פשע זה והעמדת מערכת השתלות האיברים שלה לבחינה עצמאית ושקופה.", אומר פרופ' לביא.

פרופ' לביא היה אחד מ-540 הישראלים ובהם 150 פרופסורים, רופאים וכ-50 רבנים שפנו לאחרונה לנשיא המדינה, לרה"מ, לשר החוץ וליושב ראש הכנסת באמצעות עצומה הקוראת להם לפעול. "על בסיס תביעותיו של המצפון האנושי, ועל רקע הלקחים שהיינו כולנו אמורים ללמוד משואת היהודים ומזוועות נוספות של המאה ה-20, אנו פונים אליכם - נציגיה הבכירים של המדינה היהודית והדמוקרטית - לבקש כי תשמיעו את קולכם ותפעלו בכל דרך אפשרית לעצור את הזוועות הללו", נכתב בעצומה.

משה פייגלין בכנסת בעת מפגש עם מתרגלת פאלון גונג שחמישה מחבריה ניספו ברדיפה. תקווה מהבד,
יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין במהלך מפגש בכנסת עם מתרגלת פאלון גונג שחבריה נרצחו/תקווה מהבד

מספר ישראלים המסייעים למרכז המחקר לקצירת איברים בסין הממוקם בארה"ב הם אלה שיזמו את העצומה. עד עתה מארגני העצומה קיבלו תגובות מלשכת נשיא המדינה ומלשכת יו"ר הכנסת אשר אישרו בתודה את קבלת העצומה וציינו שהמידע הועבר לעיונם של רובי ריבלין ויולי אדלשטיין.

לדברי בביץ' בעצומה הושג קונצנזוס אנושי בין אנשים מזרמים שונים מהימין ומהשמאל וחתומים עליה 150 פרופסורים מכל המוסדות להשכלה גבוהה במדינת ישראל ובהם פרופ' אסא כשר, פרופ' דוד הראל, סגן נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פרופ' שמעון גליק ממייסדי הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון, פרופ' שפרה שגיא ופרופ' אביבה חלמיש, שתיהן חברות במועצה הלאומית להשכלה גבוהה. בין החותמים כ-50 רבנים ובהם דמויות מובילות בציונות הדתית כמו הרב שלמה אבינר, הרב אליקים לבנון והרב אורי שרקי, רבני ערים, ישובים ומועצות אזוריות כמו עפולה, מיתר, השומרון, עמק המעיינות ודרום השרון. לעצומה הצטרפו גם רופאים רבים מרוב בתי החולים בארץ ובהם יו"ר החברה הלאומית הישראלית להשתלות, ד"ר רות רחמימוב. בין החותמים ניתן למצוא גם את יו"ר מרץ לשעבר זהבה גלאון, את השר לשעבר הרב מיכאל מלכיאור ואת העיתונאי שמעון ריקלין.

ומה עמדת ממשלת סין בסוגיה כיום? "ממשלת סין לא מספקת הסבר הגיוני לכמות השתלות האיברים במדינה", אומר טל בביץ', "תחילה טענו שמדובר באסירים פליליים שנידונו למוות, אך כאשר הועמד בפניהם שכמות האסירים שהם עצמם מדווחים קטנה הרבה יותר מכמות ההשתלות, טענו שפיתחו מערכת של תרומות איברים מרצון. לאחרונה הוכח במחקר בין לאומי בהובלת פרופ' לביא שלמעשה אין עדיין מערכת תרומת איברים מסודרת בסין וכמויות התורמים זעומות ביותר בהשוואה לכמות האיברים שהם עצמם מדווחים כי השתילו. לצערי ישנם גורמים בעולם שקיבלו את טענת סין שהאיברים נתרמים בשנים האחרונות מרצון חופשי. מדובר ברמאות של המשטר הקומוניסטי".

נראה שגם ממש בעת כתיבת שורות אלה אזרחים סינים מקבוצת הפאלון גונג מוצאים להורג באכזריות באמצעות קצירת איבריהם החיוניים. הפעילים בנושא מקווים שהפרק העגום הזה יגיע לקיצו במהרה. אך לצורך כך נדרשת התגייסות בין לאומית רחבה יותר.

לתגובות: talbabic@netvision.net.il

לאתר מרכז המחקר לקצירת איברים בסין

בשיתוף מרכז המחקר לקצירת איברים בסין, בשיתוף מרכז המחקר לקצירת איברים בסין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully