וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני מאנה ישלם חצי מיליון שקל לאחר שהפסיד בתביעה נגד תנובה

שני מוזס

17.8.2019 / 8:59

התביעה הוגשה לפני כחמש שנים כשמאנה דרש לקבל דמי תיווך בהיקף של 11 מיליון שקל עבור מכירת השוק הסיטונאי בת"א לגינדי-הרבוע הכחול נדל"ן. ביום חמישי האחרון דחה בית המשפט את התביעה

רוני מאנה הפסיד לתנובה ולבעליה לשעבר קרן אייפקס ישראל ומבטח שמיר בתביעה של תיווך מכירת השוק הסיטונאי לגינדי-הרבוע הכחול נדל"ן. מאנה תבע 11 מיליון שקל עמלה מהעסקה בתביעה שנדחתה ביום חמישי בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

ביהמ"ש קבע כי מאנה ישלם סכום של 100 אלף שקל שכר טרחה ו-30 אלף שקל הוצאות משפט לכל אחת מחמש הנתבעות, כלומר סכום כולל של 650 אלף שקל לאחר שפסק כי תביעתו נדחתה על כל מרכיביה.

רוני מאנה. ניר פקין
התביעה על כל מרכיביה נדחתה. רוני מאנה/ניר פקין

השופט מציין אמנם כי הרוכשת, קבוצת גינדי, חתמה על הסכם תיווך עם חברה הקשורה למאנה ושילמה לו דמי תיווך בשיעור של כ-4.3 מיליון שקל, אך קובע כי מאנה "לא הוכיח כי הוא התבקש לפעול כמתווך גם על ידי הצד השני לעסקה, המוכרות, או כי ניתנה התחייבות של מי מנציגיהן לשלם לו דמי תיווך בגין העסקה", קובע השופט יונה אטדגי. עוד הוא קובע כי "התובע לא הוכיח מהו שיעור דמי התיווך שהוסכם עליו לדבריו או עם מי מהנתבעות", ו"לא מילא אחר התנאי הבסיסי של חוק המתווכים".

מאנה הגיש את התביעה בחודש יולי 2014, ובמסגרתה הוא טוען כי תנובה ואייפקס הפרו את ההסכם בינו לבינן, לפיו עם חתימת הסכם המכירה יקבל את מהן דמי התיווך. לטענתו, כיוון ששיעור דמי התיווך לא סוכם מראש, ולמרות שהיה ידוע לאייפקס ותנובה כי דמי התיווך הינם בשיעור של 2%, הוא מעמיד את תביעתו על שיעור עמלה מינימלי של 1% מערך העסקה, אשר הינה העמלה הראויה עבור עסקה גדולה.

התמורה בהסכם הרכישה שנחתם בין גינדי לתנובה ב-2013 עמדה על 950 מיליון שקל בתוספת מע"מ בשיעור של 18%, כך שלטענת מאנה, סכום העמלה שהגיע לו עמד על כ-11 מיליון שקל. בסופו של דבר נמכר המתחם לקבוצת גינדי-הרבוע הכחול תמורת סכום של כ-1.1 מיליארד שקל.

לטענת מאנה, לאחר ניסיונות רבים וכושלים של בעלי הזכויות לקשור עסקה במתחם השוק הסיטונאי, הוא יצר קשר עם נציגי תנובה ואייפקס, מאיר שמיר וזהבית כהן, ובהמשך עם שי אבא, והציע לסייע בקשירת העסקה לצורך מימון והקמת הרובע, בהתאם לדרישותיהן ובהתאם לדרישות העירייה. לטענתו, הוא סיפק להם שירותים בדמות ניהול וסיוע בסגירת המשא-ומתן בינן ובין שתי קבוצות יזמות ובנייה מן הגדולות במשק הישראלי.

עוד נטען כי מאנה הוא זה שהביא את קבוצת גינדי-הרבוע הכחול אל שולחן המשא-ומתן לקראת רכישת מתחם השוק הסיטונאי, לאחר שניסיונות קודמים למכור את המתחם כשלו; הוא היה הדמות המרכזית שהלכה ובאה בין הצדדים במהלך המשא-ומתן האינטנסיבי; הוא היה זה שגישר על הפערים בעמדות הצדדים; והוא זה שבסופו של יום הביא את העסקה הפיננסית בין הצדדים לכדי הבשלה ואת הצדדים לחתימה על הסכמי ההתקשרות.

בא כוחו של מאנה, עו"ד ישראל שלו, מסר ל"גלובס": "ביום ראשון נלמד את פסק הדין ונשקול צעדינו בהתאם".

  • עוד באותו נושא:
  • רוני מאנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully