וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר וסלקום מעכבות את השקת ה-500 מגה של הוט

גד פרץ

19.8.2019 / 11:31

שתי החברות מעכבות לעת עתה את השקת המהירות של הוט בשל התחרות שהיא מעמידה לקצב הגבוה על גבי הסיבים האופטיים שהן משווקות

מנכ"ל סלקום ניר שטרן ומנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי. צילום: תמר מצפי, גלובס
מנכ"ל סלקום ניר שטרן ומנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי/גלובס, צילום: תמר מצפי

ההשקה של קצב הגלישה החדש בהוט חושפת שינויים טקטוניים בשוק התקשורת בישראל. בשבוע שעבר השיקה הוט קצב גלישה של 500 מגה ביט, ולמרות הזמן הרב שעבר מאז הודעת החברה על כוונתה להשיק את המהירות, ל"גלובס" נודע כי פרטנר וסלקום מעכבות את שיווק החבילה החדשה, והנושא נמצא בבחינה אצל שתיהן.

מקורות המקורבים לשתי החברות מציינים כי סלקום ופרטנר לא משתפות פעולה עם הוט בגלל החשש מהשפעת המהלך על פעילות התשתית שלהן - רשתות הסיבים העצמאיות שהן פורסות.

בדיקה שנערכה בשבוע שעבר מלמדת כי הוט משווקת רק את בזק בינלאומי ואת הוט נט בקצב החדש. פרטנר וסלקום לא משווקות בשלב הזה את המהירות החדשה, מבחירה שלהן. הסיבה הרשמית היא שהנושא נמצא בבחינה בשל עלויות החבילה של הוט במסגרת השוק הסיטונאי, אבל מסתבר כי גם במסגרת חבילה רגילה של תשתית פלוס ספק, קיים קושי לקבל את המהירות של הוט בקרב לקוחות של החברה, והסיבה הלא רשמית היא ששתי החברות לא רוצות לעזור להוט להתחרות בהן.

לפרטנר יש היום כ-500 אלף בתי-אב שמוגדרים ככאלה שנמצאים במרחק נגישות לתשתית שלה (HOME PASS). לסלקום ביחד עם IBC (מיזם הסיבים האופטיים על גבי תשתיות חברת החשמל) יש כ-300 אלף בתי-אב מחוברים. לשתיהן כדאי ועדיף לחבר כמה שיותר לקוחות על גבי הרשת העצמאית שלהן, במקום לפעול על גבי הרשתות של בזק והוט במסגרת השוק הסיטונאי, מפני שעלויות השימוש יקרות בהרבה מאשר על גבי רשת הסיבים העצמאית שלהן. בנוסף, במהירות של חצי ג'יגה, המחיר שהן משלמות להוט הוא הרבה יותר גבוה מאשר במהירות של 100 ו-200 מגה, וכך יוצא שהן מעדיפות לקדם שיווק של תשתית עצמית.

נזכיר כי משרד התקשורת עיכב את השירות של הוט בטענה כי החברה קבעה מחירי שימוש גבוהים מדי לקצבי הגלישה שלה, ובכך אינה מאפשרת מרווח מספק לפרטנר וסלקום.

העובדה שמשרד התקשורת מאפשר להוט לשווק את השירות כעת, מלמדת כי נושא התמחור של החבילה במסגרת השוק הסיטונאי כנראה בא על פתרונו, אך ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי המשרד ממשיך לבדוק את טענת התמחור המפלה, וזאת על רקע אי-שביעות-רצון מצד פרטנר וסלקום. אם אכן יימצא כי מדובר במדיניות מפלה, משרד התקשורת יידרש להפחית את מחירי השימוש במסגרת השוק הסיטונאי ברשת הוט, כך שלספקי השירות תהיה אפשרות להציע את המהירויות הגבוהות במחיר נמוך יותר מזה שהוט מציעה ללקוחותיה שלה.

בהוט, לעומת זאת, מציגים תמונה הפוכה לחלוטין. מקורבים לחברה מציינים כי המדיניות של פרטנר וסלקום היא להסב נזק להוט, ולכן הן כל הזמן מייצרות תלונות-שווא למשרד התקשורת. לדברי אותם מקורבים, שתי החברות התרגלו שמשרד התקשורת עובד עבורן ופועל כל הזמן מתוך תחושת אשמה שהוא זה שגרם למצבן הקשה, ולכן כעת הוא צריך לעזור להן. המשרד אישר כי המחירים הסיטונאיים אינם מפלים, ובכל זאת שתי החברות ממשיכות להתלונן, כנראה בגלל שאין להן כסף להשקיע בנתבים חדשים שתומכים במהירות גבוהה. בהוט סבורים כי אחד השיקולים של פרטנר וסלקום שלא לשווק לעת עתה את המהירות החדשה אכן קשור לתחרות שמתפתחת בתחום הסיבים האופטיים.
זרמים תת-קרקעיים

אם נשים את סוגיית מחירי הציוד בצד, נדמה כי האירוע הוא ההוכחה החותכת לכך שנוצרת מציאות חדשה בשוק התקשורת, שאת ניצניה אנו חווים היום. מודל ה-ISP הולך ונעלם, וכל המפעילים הגדולים מתחילים לחשוב אסטרטגית בכובעם כבעלי תשתית. נותר רק לראות מתי החברות יאפסו את שוויין של חברות ה-ISP במאזנים שלהן, ומתי משרד התקשורת יפנים את המגמה.

סלקום ופרטנר אישרו כי סוגיית השיווק של המהירות החדשה נמצאת בבחינה. לאחר מכן פרטנר תיקנה ומסרה כי היא בשלבי היערכות לשיווקה.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully