וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת Be רוכשת אתר אונליין למכירת תרופות מרשם

שני מוזס

25.8.2019 / 11:54

הרשת מקבוצת שופרסל תשלם כ-5 מיליון שקל בתמורה ל-51% ממניות חברת בלה, חברת-בת של החברה הציבורית רקח תעשייה פרמצבטית

איציק אברכהן. צילום: איל יצהר, גלובס
איציק אברכהן/גלובס, צילום: איל יצהר

Be, רשת הפארם של שופרסל , רוכשת פלטפורמה שאמורה לאפשר לה לספק תרופות מרשם עד בית הלקוח באמצעות הזמנה מקוונת. רשת Be רוכשת 51% ממניות חברת-בת של חברת רקח תעשיות תעשייה פרמצבטית הנקראת "בלה", אשר עוסקת במכירה מקוונת של מוצרי פארם והפעלת בית מרקחת בתמורה לסכום של 4.75 מיליון שקל.

החשיבות לעסקה עבור רשת Be הוא מכרז אסטרטגי בו זכתה חברת בלה מוקדם יותר השנה של קופת-חולים לאומית (לאומית שירותי בריאות) להפצה, מכירה ואספקה עד הבית של תרופות מרשם ומוצרי בית מרקחת למבוטחיה. במסגרת זו, בלה מצויה בשלבים מתקדמים של הקמת פלטפורמה ייעודית לטובת ניפוק ואספקת תרופות מרשם עד לבית הלקוח, בהתאם לכללים ולנהלים שהותוו על-ידי משרד הבריאות.

בלה היא חברת-בת של החברה הציבורית רקח תעשייה פרמצבטית, שפעילותה היא פלטפורמה למכירה מקוונת של מוצרים שונים בתחום הפארמה. "החברה רואה בהכנסת שותף אסטרטגי וסינרגטי לחברת-הבת בלה אונליין מהלך אשר יאפשר פיתוח מואץ של תחום התרופות עד הבית ומימוש פוטנציאל הצמיחה שלה", כותבת היום (א') רקח תעשייה פרמצבטית בהודעה לבורסה. עוד ציינה החברה כי המהלך אף "משתלב באסטרטגיה שמובילה החברה בשנים האחרונות של התכנסות לתחומי הליבה שלה כיצרנית משווקת ומפיצה של תרופות מרשם OTC ודרמטולוגיה בארץ ובחו"ל".

לפי הודעה שמסרה היום Be, "השירות לאספקת תרופות מרשם עד בית הלקוח באמצעות הזמנה באינטרנט צפוי לעלות לאוויר לקראת סוף שנת 2019 וילווה במתן ייעוץ והכוונה של רוקח". עוד נמסר כי בחודשים הראשונים השירותים יסופקו בין באר-שבע לנתניה.

השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של תנאים מתלים, וביניהם קבלת אישור הממונה על התחרות בתוך 60 ימים ממועד חתימת ההסכם. להערכת רקח תעשייה פרמצבטית, העסקה תושלם עד תום שנת 2019.

על רקע המהלך, מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן מסר היום: "זוהי סנונית ראשונה שתאפשר בהמשך את הרחבת השירותים גם למבוטחי שאר קופות-החולים על-מנת להנגיש את שירותי תרופות המרשם עד הבית".

המטרה של שופרסל בעסקה הנוכחית היא כי בעתיד ניתן יהיה להזמין תחת פלטפורמה אחת תרופות מרשם של קופות-חולים באמצעות רשת Be ועל בסיס הפלטפורמה המוקמת בימים אלה בחברת בלה, כך שמדובר למעשה בפיילוט ראשון מבחינתה עבור פעילות רחבה יותר.

"בעידן שבו אנו חיים כל מוצר ושירות מגיעים עד הבית, ודווקא תרופות מרשם בוששו עד כה להגיע עד הבית נוכח המורכבות הרבה שקיימת בתהליך והאחריות הרבה הכרוכה באספקת שירות חיוני זה בהתאם לתנאי הרגולציה העדכניים", מסר היום שי אלמוג, מנכ"ל חברת בלה און ליין.

לדבריו, "מדובר בשירות משלים למעטפת השירותים שהולכת וגדלה בשירותי בריאות שניתנים עד הבית. כניסה של רשת Be תיתן מנוף משמעותי ביישום פרויקט אסטרטגי ומורכב זה".

  • עוד באותו נושא:
  • שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully