וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על סיימה את המחצית בהפסד של 55 מיליון דולר

מיכל רז-חיימוביץ' ושירות גלובס

28.8.2019 / 8:45

לאחר שפרסום הדוחות נדחה מהמועד המקורי, חברת התעופה מדווחת היום על רווח נקי של 83 אלף דולר ברבעון השני

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין. צילום: איל יצהר, גלובס
מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין/גלובס, צילום: איל יצהר

עם הכנסות של 584 מיליון דולר שמציגות שיפור של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, חברת התעופה אל על מציגה הבוקר (ד') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2019, זאת לאחר דחייה מסוימת בפרסום הדוחות לעומת המועד המקורי.

אל על ירדה לנתח של 25.7% בפעילות מנתב"ג במחצית הראשונה של השנה, והיא נהנית מהגידול בתנועת הנוסעים בקווים הבינלאומיים באופן יחסי. הרווח הנקי ברבעון השני של 2019 הסתכם ב-83 אלף דולר, לעומת הפסד של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח לפני מס עמד על 300 אלף דולר, לעומת הפסד של 23.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

לפי הודעת אל על, התוצאות הללו באות על רקע יישום התקן החשבונאי בנושא חכירות IFRS 16, אשר הגדיל את הוצאות המימון של החברה בסך כ-11 מיליון דולר ברבעון ובסך-הכול הוריד את הרווח לפני מס בכ-5 מיליון דולר.

הרבעון ברבעון השני כולל גם את תקופת הפסח, עונת שיא בתיירות, ויש לכך השפעה על התוצאות המוצגות (לעומת תזמון החג בדוח של שנת 2018). החברה גם מנמקת כי היא מציגה שיפורים במדדים התפעוליים "לצד ההתמודדות עם האתגרים והתחרות העזה בנתב"ג". עוד נזקף לזכות אל על מחיר הדלק הסילוני (הוצאות החברה על דס"ל קטנו ב-8.5 מיליון דולר), לצד ירידה בצריכה עם החלפת צי המטוסים וריענון המטוסים. אל על קלטה לצי שלה 11 מטוסי דרימליינר מתוך 16 מטוסים, אותם היא אמורה לקלוט עד לשנה הבאה.

אל על מדווחת על שיפור בהכנסות לנוסעים בסך של 35.9 מיליון דולר, בהתאם לגידול במספר הנוסעים ולגידול בתשואה פר נוסע. גם כאן נזכיר את עיתוי חג הפסח בחודש אפריל,שקיזז את השפעת שער הדולר הנשחק.

ההכנסות של החברה מהטסות מטען קטנו במיליון דולר עם קיטון בכמות המטען המוטס. הכנסות אחרות גדלו ב-2 מיליון דולר, בהן אספקה של שירותי קייטרינג לחברות זרות. מנגד גידול בהוצאות ההפעלה נובע בין היתר מגידול בהוצאות שכר (11 מיליון דולר), בין היתר בעקבות הסכמי השכר עם טייסי החברה.

נתח השוק של אל על ירד ברבעון השני של השנה כאמור ל-25.9% בפעילות הבינלאומית מנתב"ג, לעומת 26.7% אשתקד. שיעור התפוסה במטוסיה גדל ל-83.4% לעומת 82.8% אשתקד. היצע המושבים גדל ב-5% וההכנסה הממוצעת לנוסע עלתה ב-3.2% - כאמור לאור עיתוי חג הפסח בעיקר. נתח השוק של אל על במחצית הראשונה של השנה עמד על 25.7%, לעומת 27.2% אשתקד. שיעור התפוסה במחצית הראשונה של השנה ירד ל-82.3%, לעומת 83.2% אשתקד.

נציין כי החברה אומנם עברה לרווח ברבעון השני, אלך בסיכום המחצית הראשונה של השנה מדובר בהפסד של כ-55 מיליון דולר.

נזכיר כי את הרבעון הראשון של 2019 סיכמה החברה עם הרחבה של 25% בהפסדיה, שהצטברו ל-55 מיליון דולר. בשורה העליונה, הכנסותיה של אל על נשחקו ב-7% ל-429 מיליון דולר, ובהמשך לכך הרווח הגולמי של החברה נשחק, אבל צמצום הוצאותיה איפשר לה לשמור על יציבות בהפסד התפעולי הרבעוני, שהסתכם בכ-53 מיליון דולר. בדרך לשורה התחתונה, אל על רשמה עלייה חדה בהוצאות המימון שלה, מה שהוביל להגדלת ההפסד הרבעוני ברבעון הראשון.

קווים חדשים לדבלין ולדיסלדורף

כאמור, לפי הדוחות, עד כה קלטה אל על בהצלחה 11 מטוסים חדשים מדגם 787-9 דרימליינר מתוך 16 המטוסים שבתוכנית ההצטיידות. עד תום שנה זו צפויה החברה לקבל שלושה מטוסים נוספים וברבעון הראשון של 2020 את השניים האחרונים.

החברה פתחה ברבעון זה, קווים חדשים לסן פרנסיסקו, לאס וגאס ומנצ'סטר. בנוסף לקוויים החדשים עליהם הודיעה החברה לטוקיו ולשיקגו החל ממרץ 2020.

במקביל לפרסום הדוחות, אל על מכריזה היום על השקה של קווים חדשים לדבלין ולדיסלדורף, שיפעלו החל מקיץ 2020. לכל אחד מהיעדים תפעיל אל על 3 טיסות שבועיות.

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על' מסר היום עם פרסום הדוחות: "במהלך הרבעון השני לשנת 2019 רשמה החברה הכנסות בסך 584 מיליון דולר, המהוות גידול של 7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. גידול זה נבע בעיקר מההשפעה של חג הפסח אשר חל השנה ברבעון השני. כמו כן, החברה רשמה שיפור במדדים התפעוליים העיקריים, וכל זאת לצד ההתמודדות עם האתגרים והתחרות העזה בנתב"ג.

"תוכנית ההצטיידות מתקדמת בהתאם למתוכנן. עד כה קלטה החברה 11 מטוסים חדשים, מדגם 787-9, כאשר עד תום שנה זו אנו צפויים לקבל שלושה מטוסים נוספים וברבעון הראשון של 2020 את השניים האחרונים, ובכך תושלם תוכנית ההצטיידות. אנו עדים לגידול מתמיד בשביעות-רצון לקוחותינו ממטוסים אלה. הוצאנו כמתוכנן משירות את צי מטוסי 767, ואנו בעיצומו של תהליך הדרגתי ליציאתם מהשירות של מטוסי 747, כאשר התכנון הוא לסיים את שירותם באל על עד סוף השנה. במקביל, החלנו ביישום תוכנית לשיפור פנים המטוס בציים הקיימים, ואף היא מתקדמת כמתוכנן. בהתאם, צי המטוסים שלנו נעשה צעיר יותר והמוצר שלנו טוב יותר.

"כחלק מאסטרטגית הצמיחה, אנו פועלים לעיבוי פעילות קיימת והרחבת רשת הנתיבים באמצעות פתיחה של נתיבים ליעדים חדשים. במהלך הרבעון האחרון פתחנו את הקווים לסן פרנסיסקו, לאס וגאס ומנצ'סטר, וזאת בנוסף לפתיחת הקו לניס ברבעון הראשון. בהמשך להכרזה על פתיחת הקו לטוקיו ושיקגו אשר צפויים לפעול החל ממרץ 2020, החברה הכריזה היום על השקת הקווים לדבלין ולדיסלדורף אשר צפויים לפעול החל מקיץ 2020.

"ברבעון זה התחלנו כמתוכנן בתוכנית מכירה מותאמת לקוח לכל יעדי החברה במזרח ובדרום אפריקה, אשר במסגרתה ניתנת ללקוח אפשרות בחירה בין שלושה סוגים של חבילות מוצרי טיסה - Light, Classic, Flex - כל לקוח בהתאם לצרכיו. ברצוני להודות לקהל לקוחותינו על האמון בחברת אל על. אנו עושים הכול כדי שהלקוח ייבחר בנו בכל פעם מחדש. הערכה מיוחדת לאנשי אל על אשר שותפים למאמץ המיוחד".

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully