וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טמפו רכשה בכ-10 מיליון שקל חברת אלכוהול מקפריסין

שני מוזס

1.9.2019 / 7:12

במחצית הראשונה של 2019 צמחו מכירות החברה ב-7% שיעור הרווח הגולמי נשחק במחצית ועמד על 37.3% לפני כשנה ביצעה טמפו עליית מחירים על כל מוצריה, אולם זו נכנסה לתוקף רק ברבעון השלישי של 2018, כך שהדוחות הנוכחיים עדיין אינם משקפים את תוצאות המהלך

אישה קונה אלכוהול בסופרמקרט. ShutterStock
אלכוהול/ShutterStock

יצרנית המשקאות הקלים והאלכוהוליים טמפו, בהובלת ז'קי בר, רכשה חברת משקאות מקפריסין, כך עולה מדוחותיה של החברה לרבעון השני. טמפו שילמה כ-2.6 מיליון אירו (כ-10 מיליון שקל) עבור מלוא הבעלות בחברת פראוס (Fereos Fourpoint Distribution) העוסקת ביבוא, שיווק והפצה, באמצעות החברה הבת טמפו קפריסין. העסקה הושלמה בחודש מאי האחרון.

טמפו פרסמה את תוצאותיה העסקיות למחצית הראשונה של השנה, והציגה גידול בהכנסות לכ-711 מיליון שקל, עלייה של כ-7% ביחס למחצית המקבילה אשתקד.

לפני כשנה ביצעה טמפו עליית מחירים על כל מוצריה, אולם זו נכנסה לתוקף רק ברבעון השלישי של 2018, כך שהדוחות הנוכחיים עדיין אינם משקפים את תוצאות המהלך.

הרווח הגולמי של החברה צמח בשיעור של 0.6%, ועמד על כ-265 מיליון שקל, בעוד שהרווח הנקי רשם שחיקה של 4% והסתכם ב-34.5 מיליון שקל, בין היתר בשל יישום תקן IFRS16. כמו כן, שיעור הרווח הגולמי של החברה הצטמק ל-37.3% מהמכירות, וזאת לעומת 39.5% במחצית המקבילה אשתקד.

טמפו מפרטת את תוצאותיה בחלוקה לשלושה מגזרים - אלכוהול, משקאות קלים, ויקב ברקן - ומהן עולה כי מכירת הבירה מאופיינת ברווח תפעולי גבוה יותר מיתר התחומים שבהם היא פועלת.

מכירות מגזר המשקאות האלכוהוליים, הכולל מותגים כמו גולדסטאר, מכבי, והיינקן, גדלו בכ-9% והסתכמו ב-280 מיליון שקל. טמפו מגלה כי סך ההכנסות הנובעות לחברה ממוצרי הבירה מהווה כ-54% מסך הכנסות תחום פעילות המשקאות האלכוהוליים. הרווח במגזר רשם שחיקה של 7% והסתכם בכ-47 מיליון שקל. פעילות זו מאופיינת בשיעור רווחיות תפעולי גבוה מיתר הפעילות של החברה, הנובע בין היתר מ"ייצור עצמי של בירה במבשלת הבירה של החברה ומחוזקם של מותגי הבירה".

מכירות מגזר המשקאות הלא אלכוהוליים, הכולל מותגים כמו פפסי, נסטי, סן פלגרינו ואחרים, הסתכמו ב-327 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019, גידול של כ-5% ביחס למחצית המקבילה אשתקד. הרווח של המגזר עמד על כ-27 מיליון שקל, גידול משמעותי של 15% לעומת התקופה המקבילה ב-2018.

במגזר ברקן, יקבי ברקן שבבעלות טמפו, המכירות רשמו גידול של 3% ביחס למחצית המקבילה והסתכמו ב-103 מיליון שקל. הרווח במגזר עמד על קרוב ל-20 מיליון שקל, קיטון של כ-2% ביחס לתקופה המקבילה ב-2018.

חברת טמפו שבשליטת ז'קי בר (60%) ובשותפות עם תאגיד היינקן הבינלאומי (40%) היא חברת ייצור, יבוא, שיווק והפצת משקאות בירה ומשקאות קלים, ושולטת ביקבי ברקן.

  • עוד באותו נושא:
  • טמפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully