וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר-פארם רוכשת 50% מפעילות ההכנות הרוקחיות של טבע

שני מוזס

1.9.2019 / 10:12

היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים. מחזור הפעילות הנרכשת מוערך בכ-100 מיליון שקל לצורך השותפות בין החברות הקימו השתיים חברה חדשה בשם רמדיקס

סופר פארם. צילום:תמר מצפי, גלובס
סופר פארם/גלובס, צילום:תמר מצפי

סופר-פארם, רשת הפארם שבשליטת ליאון קופלר, רוכשת 50% מפעילות ההכנות הרוקחיות של חברת טבע תמורת עשרות מיליוני שקלים. מדובר בפעילות הכנת תרופות ייעודיות לשימוש עבור שימוש בבתי חולים או בבית החולה. לצורך השותפות הקימו השתיים חברה חדשה תחת השם רמדיקס (REMEDIX), שאמורה לתת לחולים טיפול ביתי.

החברה החדשה, אשר טבע וסופר-פארם מחזיקות ב-50% ממנה, מתבססת למעשה על פעילות המרכז להכנות רוקחיות ושירות "טבע ביתי" של חברת טבע, המספקים תערובות נוזליות לטיפול ביתי או טיפול בבתי חולים, ביניהן אנטיביוטיקה וכימותרפיה, לצד מזון לפגים. מחזור המכירות השנתי של המפעל מוערך בכ-100 מיליון שקל, ולפי שעה הוא יישאר במקומו הנוכחי באשדוד.

בראש REMEDIX יעמוד שי שבת, שהיה עד לאחרונה מנהל תפעול בתי המרקחת בסופר-פארם וכעת מונה למנכ"ל הפעילות. הצוות הרוקחי הקיים - בראשותו של מגר' נאדר חסקייה - ימשיך לתפעל ולהוביל מקצועית את המרכז.

מרכז ההכנות הרוקחיות פועל מזה למעלה מ-30 שנה ומספק כיום שירותים ומוצרים לכל בתי החולים וקופות-החולים בישראל וכן למטופלים בביתם, ודומיננטי בתחום ההזנה התוך-ורידית וההכנות הסטריליות, הן בשקיות עירוי והן במזרקים סטריליים. ההכנות הסטריליות כוללות כאמור הזנה לפגים, אנטיביוטיקה וכימותרפיה. המפעל מעסיק כ-50 עובדים.

סופר-פארם החלה במגעים לכניסה לשותפות ולרכישת הפעילות הזו מטבע כבר לפני כשלוש שנים, אולם בהמשך טבע הקפיאה את כל הפעילויות שלה, ועל כן המגעים נעצרו. אגב, במגעים שהתקיימו בין השתיים לפני כשנתיים בחנה סופר-פארם אפשרות לרכוש את מלוא הפעילות.

הפעילות הנרכשת משיקה לפעילות של סופר-פארם שמחזיקה בפעילות דומה תחת סופר-פארם פרופשיונל, עם חפיפה של כ-5% לפעילות של טבע. מדובר במעבדת רוקחות שמכינה תרופות "טיילור מייד" לפי מרשם רופא שמיועדות לצרכן הסופי למגוון שימושים שונים, של תרופות שאין הצדקה לייצר אותן בכמויות מסחריות, וזוהי פעילות שמתבצעת בעיקר מול הקהילה הרפואית, מה שעשוי לחזק את הפעילות של סופר-פארם בתחום.

על רקע המחסור במיטות בבתי החולים, טבע וסופר-פארם רואות משמעות רבה בפיתוח תרופות שמאפשרות הנגשה של טיפול בביתם של החולים, תופעה שהופכת לנפוצה יותר בשנים האחרונות ובמקרים מסוימים עשויה להטיב עם מצבו הבריאותי והנפשי של החולה.

  • עוד באותו נושא:
  • סופר פארם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully