וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול התחיל במכשיר לפירה: המהפכה של ענק מוצרי החשמל

בשיתוף ניופאן, בשיתוף ניופאן

4.9.2019 / 7:40

בתחילת שנות ה-30 יצר ז'אן מנטלה מכשיר שסייע לרעייתו להכין פירה ומאז רשם מאות פטנטים, שהפכו את חברת Moulinex למזוהה עם כמה ממוצרי החשמל המהפכניים לבית ולמטבח. הכירו את ההיסטוריה המרתקת של המותג הצרפתי, שממוצריו האיכותיים נהנים אלפי ישראלים

ממעך המשמש להכנת פירה תפוחי אדמה. ShutterStock
ז'אן מנטלה יצר ממעך שיסייע לאשתו להכין פירה ומאז ההיסטוריה של מכשירי החשמל השתנתה/ShutterStock

אשתו של ז'אן מנטלה, הבעלים של מפעל קטן לעיבוד מתכות בעיירה ליד פריז, לא אהבה את העובדה שכל מחית תפוחי אדמה שהיא מכינה מכילה גושים. היא רצתה שהמרקם של הפירה יהיה חלק ככל האפשר. ז'אן החליט להרים את הכפפה ולעצב מכשיר שיאפשר לה למעוך את הירקות למרקם משחתי. הוא עיצב את הממעך - אותו מכשיר שבעזרתו מועכים תפוחי אדמה לפירה. אותו מכשיר הפך ללהיט וב-1932 כבר נמכרו יותר משני מיליון יחידות ממנו. מנטלה רשם פטנט על הממעך ואל אוויר העולם נולד מפעל חדש למכשירים למטבח שבעתיד העולם כולו עתיד להכיר: Moulinex.

נדמה שאותו מכשיר לפירה מגלם בתוכו את כל העבר והעתיד של Moulinex: חדשנות שנולדת מתוך מסורת ומרחיבה את מנעד האפשרויות של הבישול והופכת אותו לקל ופשוט יותר. הממעך נתן למנטלה השראה להמציא עוד ועוד מכשירי חשמל וב-1953 המפעל שלו ייצר מפצחי אגוזים, מטחנות פלפל, מטחנות קפה ומכשיר לקיצוץ סלט, שהתגלגל עם השנים למעבד מזון המוכר לנו כיום.

גם בישראל נהנים רבים ממוצרי המותג העולמי הצרפתי. מוצרי Moulinex נמכרים בישראל בפריסה ארצית, בכל רשתות מוצרי החשמל ובחנויות הפרטיות. המותג הוותיק, שמתוך מפעליו יצאו לא מעט מוצרי חשמל מהפכניים, מספק חוויית בישול אחרת, קלה, מהירה ומתקדמת יותר.

ל-Moulinex מגוון רחב של מוצרים איכותיים: בלנדרים ומעבדי מזון למגוון רחב של שימושים, מיקסרים, מטחנות בשר ועוד. ניתן בעזרתם להכין שולחן חג בקלות ובזריזות: מרקים, סלטים, רטבים, קינוחים, קוקטיילים ואפילו לדאוג למחיות לצעירים שבמשפחה.

"יחי מטבח בלחיצת הכפתור"

חברת Moulinex הפכה לענקית עולמית לאחר שנרכשה על ידי SEB Group בתחילת שנות האלפיים ומוצרי המטבח שלה ידועים בשל שילוב שבין איכות בלתי מתפשרת וחדשנות טכנולוגית לבין פרקטיות יעילות ומחירים שווים לכל כיס.

בשנות ה-60 של המאה ה-20 כבשה את השווקים בארה"ב ובאירופה כששני הסלוגנים שלה "יחי מטבח לחיצת הכפתור" ו"זה כל כך פשוט כשאתה Moulinex" הפכו לשגורים ומימשו בעצם את החזון של מנטלה לייצר מכשירי מטבח חדשניים ופרקטיים באותה מידה.

החברה ראתה עצמה כחלק מהמהפכה התרבותית תחת הסיסמה "Moulinex משחררת את הנשים", הודות לאותם מכשירי חשמל שאפשרו לנשים בתקופה ההיא לדאוג לצרכי הבית בפחות זמן ומאמץ. בלחיצת כפתור מכשיר אחד יכול לחסוך זמן ואנרגיה ולהפיק תוצרת מעולה ממוצרי המזון השונים. Moulinex לא רק הפריחה סיסמאות אלא גם מימשה אותן בכך שהפכה את רוב עובדיה לנשים ובכך גם אפשרה להן להיכנס למעגל העבודה ולהפוך למפרנסות בזכות עצמן. בתחילת שנות ה-90 עבדו ב-Moulinex כ-12 אלף עובדים ומתוכם 2/3 היו נשים.

מאז מכשיר הפירה ומטחנת הירקות נרשמו בין השנים 1932 ל-1956 לא פחות מ-93 פטנטים על שמו של ז'אן מנטלה, שמממשים את החזון הקולינרי והתרבותי שלו. במטבחי ישראל נהנים במשך שנים ממוצרי Moulinex ובימים אלו מכירים הישראלים מגוון מוצרים חדשים שמשדרגים את המטבח שלהם והופכים את הבישול לחוויה קלה וטעימה יותר.

למגוון מוצרי החשמל של חברת Moulinex

מטחנת בשר של חברת MOULINEX. יח"צ,
שילוב בין איכות בלתי מתפשרת וחדשנות טכנולוגית לבין פרקטיות יעילות ומחירים שווים לכל כיס. מטחנת בשר של Moulinex/יח"צ
בשיתוף ניופאן, בשיתוף ניופאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully