וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק קיבלה קנס בסך של 30 מיליון שקל בשל פגיעה בתחרות

גד פרץ

4.9.2019 / 15:29

על מנכ"לית החברה לשעבר סטלה הנדלר הוטל עיצום כספי אישי בסך של 500 אלף שקל. קנס נוסף בהיקף של 8 מיליון שקל הוטל על בזק

סטלה הנדלר. צילום: איל יצהר, גלובס
סטלה הנדלר/גלובס, צילום: איל יצהר

רשות התחרות דחתה את טענות בזק במסגרת השימוע שערכה לה ואשר במסגרתו הטילה עליה קנס של 30 מיליון שקל. הממונה על התחרות הודיעה היום לבזק כי היא קובעת שבזק, כבעלת מונופולין, ניצלה לרעה את שליטתה בתשתיות תקשורת פסיביות.

התשתיות הפסיביות בהן עוסקת החלטת הממונה הן הצנרת התת קרקעית (קנים) ובורות התקשורת (גובים), שבהן נעשה שימוש לצורך העברת כבלי תקשורת. בשתי הפרות החוק שביצעה, בזק הציבה חסמים בפני מתחרות המבקשות לפרוס רשת תקשורת קווית בתשתית הפסיבית שלה. הפרקטיקות שבהן נקטה בזק היו עלולות לפגוע בהתפתחות התחרות באספקת שירותי תקשורת מסוג של אינטרנט, טלוויזיה וטלפוניה קווית.

מדובר הוא בהתנהלות בזק במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי תחת ההנהלה והבעלים הקודמים של החברה. לדברי הרשות, בזק פגעה במתחרותיה בכך שהערימה קשיים שמנעו מהם לפרוס סיבים בתוך תעלות התקשורת של החברה. מדובר בגישה לבורות התקשורת של החברה שמחברים בניינים ובזק מנעה את השימוש של מתחרותיה בגובים אלה.

בנוסף, בזק מנעה מהחברות המתחרות לפרוס סיבים דרך תעלות התקשורת שלה באופן רציף ואילצה אותם לחבר סיבים בצורה מקוטעת. הערמת הקשיים פגעה ביכולות של פרטנר וסלקום להניח סיבים במהירות ואפקטיביות ובכך בזק הביאה לפגיעה בתחרות ובציבור.

השימוע בנושא התנהל כבר מזה תקופה ארוכה. הרשות שמעה את בזק ולטענתה החברה לא מסרה מידע מלא על פעולותיה ולפיכך החליטה בנוסף לקנס המקורי שהטילה עליה, לקנוס את החברה ב-8 מיליון שקל נוספים. בנוסף, החליטה הרשות לקנוס את מנכ"לית החברה לשעבר סטלה הנדלר, שבתקופתה אירעו האירועים המדוברים והיא הייתה מודעת לכך.

  • עוד באותו נושא:
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully