וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ס "וול סטריט" יחזיר לתלמידים מעל 10 מיליון שקלים

מיכל רז-חיימוביץ'

9.9.2019 / 8:00

חברת התעופה הצרפתית איגל אזור קרסה גם נורוויג'ן אייר בסכנה

אילוסטרציה. ShutterStock
ספרי לימוד/ShutterStock

חברת התעופה הצרפתית איגל אזור קרסה; גם נורוויג'ן אייר בסכנה

חברת התעופה הצרפתית Aigle Azur הפסיקה לפעול. כל טיסותיה הופסקו ונכון לעכשיו הן לא צפויות להתחדש. החברה שנוסדה ב-1946 נקלעה לקשיים כספיים וביום שני האחרון היא הגישה בקשת לכינוס נכסים. עיקר פעילותה של איגל אזור היו טיסות מצרפת לאלג'יר. יעדים נוספים כללו קווים בין צרפת לפורטוגל, למרוקו וללבנון. טיסות ארוכות טווח כללו יעדים בסין ובברזיל. החברה שפועלת עם צי של כ-10 מטוסים סיימה את 2018 עם מחזור מכירות של 300 מיליון אירו ועם תנועה של 1.9 מיליון נוסעים. החברה מונה 1,150 עובדים. את מניות הרוב של איגל אזור מחזיקה הענקית הסינית HNA שבין היתר בבעלותה גם חברת התעופה הסינית היינאן איירליינס (הפועלת מישראל). 32% מהחברה מחזיק איש העסקים האמריקאי דיוויד נילמן המחזיק במניות של כמה חברות תעופה. באתר האינטרנט שלה פרסמה החברה הודעה כי היא נאלצת להפסיק את טיסותיה לאור הקשיים הכלכליים ואת הנוסעים שמחזיקים בכרטיסי טיסה היא הפנתה למציאת פתרון חלופי דרך סוכני הנסיעות או דרך פוליסות ביטוח - כשהיא מדגישה כי אין באפשרותה להציע פיצוי כספי מידי. חברת תעופה אחרת שהעיניים נשואות אליה לאור קשיים כספיים שאליהם היא נקלעה היא נורוויג'ן אייר, חברת לואו קוסט שמפעילה קווים למגוון יעדים והפועלת גם מישראל. החברה הגישה בשבוע שעבר בקשה לפריסת חובותיה.

וול סטריט יחזיר לתלמידים מעל 10 מיליון שקלים

פשרה בייצוגית: בית הספר ללימוד אנגלית וול סטריט (מקבוצת קידום) יחזיר לתלמידים סכום כולל של יותר מ-10 מיליון שקל. התביעה שהוגשה נגד וול סטריט ב-2012 טענה נגד סעיף בחוזה לפיו נרשמים שמעוניינים לבטל את הלימודים (אחרי השיעור הראשון) לא יקבלו החזר כספי ויחויבו במלוא שכר הלימוד.

ההחזר הכספי לזכאים, בסך כולל של 9.8 מיליון שקל, יוענק לתלמידי וול סטריט שהתקשרו למסלול לימודים מאז ינואר 2005 ועד לסוף 2017 ואשר נגבה מהם תשלום עבור לימודים שלא צרכו בפועל. בתוך הסכום הזה נקבע פיצוי כולל של 940 אלף שקל למי שביטל את הלימודים במהלך 14 הימים הראשונים לקורס.

הסדר הפשרה כולל גם פיצוי לטובת הציבור בדמות 200 מלגות לימודים לשנה (בשווי כולל של 1.8 מיליון שקל). פיצוי זה יחולק בין לוחמי צה"ל, אימהות חד הוריות וצרכנים מהמגזר הערבי.

בנוסף, וול סטריט תשלם 25% מהפיצוי הכספי לקבוצה לשני התובעים הייצוגיים (100 אלף שקל לכל אחד) ו-2.6 מיליון שקל לבאי כוחם, עוה"ד חיים פינץ ורועי קדם. שכר נוסף בגובה של 936 אלף שקל למייצגים יינתן עבור תועלת עתידית לציבור וזאת בעקבות תיקון הסכם ההתקשרות בין תלמידים לוול סטריט, הסכם שנכנס לתוקף בשנה שעברה ושהיווה חלק מדרישות התובעים במסגרת הייצוגית.

עד ה-25.12.19 תלמידים לשעבר יכולים לבדוק את זכאותם להחזר בהתאם לטופס למילוי שעומד לרשותם באתר של וול סטריט. עו"ד פינץ מעריך שמדובר בלפחות 10,000 תלמידים שכל אחד מהם זכאי להחזר של מאות שקלים.

חבר חדש ברשת מלונות רימונים: מדיסון נהריה נרכש ב-17 מיליון שקל

חברת פורת ניהול מלונות, בבעלות עמית פורת המחזיקה ברשת מלונות אוליב, רכשה את מלון מדיסון בנהריה בעסקה מוערכת בשווי של 17 מיליון שקל. המלון ישתייך למותג "רשת מלונות רימונים" שאת הזכויות לשימוש בו רכשה אוליב בסוף חודש מאי תמורת מיליון שקל. נזכיר כי מלונות הרשת שהיו בבעלות הכשרת היישוב נמכרו לרשת מלונות דן. מלון מדיסון נהריה כולל 90 חדרים הפרושים על פני 7 קומות כשהוא ממוקם בסמוך לחוף הים ובסמוך לקאנטרי קלאב העירוני שעומד לשימוש האורחים.

אחרי הרכישה המלון יהיה המלון הרביעי של פורת בגליל המערבי. המלון מצטרף למלון אוליב נהריה, אקוודוקט רגבה ודולפין וילג' בשבי ציון. רשת אוליב מונה 14 בתי מלון בארץ - רובם באזור הצפון. בחודש הבא צפויה הרשת לפתוח שני בתי מלון בתל אביב, בנוסף לשני בתי מלון שמפעילה החברה כבר כיום בעיר. בירושלים מלון ראשון של הרשת נמצא בהליך שיפוץ וגם הוא צפוי להיפתח בחודשים הקרובים.

זאת ועוד, במהלך 2019 פתחה רשת אוליב מלונות חדשים בצפון ביניהם כפר הנופש "דריה" על שפת הכנרת. לפי פורת, "בתוך 3 שנים הרשת תהיה אחת מתוך שלוש רשתות המלונאות הגדולות בישראל, הן במספר החדרים והן בשווי".

רשת מלונות אוליב הוקמה ב-2010 כרשת ניהול אירוח כפרי. ב-2016 הרחיבה פעילותה.

  • עוד באותו נושא:
  • החזר כספי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully