וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה וגבאי מוכרים את חברת סטאר בכ-1.85 מיליארד דולר

קובי ישעיהו

10.9.2019 / 9:21

העסקה למכירת חברת הנדל"ן המניב לקבוצת משקיעים אמריקאים נחתמה לפני מספר ימים, וצפויה להיסגר בחודשים הקרובים

איש העסקים יצחק תשובה. דרור פיקלני
יצחק תשובה/דרור פיקלני

אנשי העסקים יצחק תשובה ויקיר גבאי מוכרים את חברת סטאר, הנמצאת בבעלותם המשותפת (בעלות שווה), בכ-1.85 מיליארד דולר. העסקה למכירת החברה לקבוצת משקיעים אמריקאים נחתמה לפני מספר ימים, וצפויה להיסגר בחודשים הקרובים.

סטאר פועלת בתחום הנדל"ן המניב למגורים במדינות דרום ארה"ב, ומחזיקה פורטפוליו של כ-14 אלף דירות. ככל הידוע לחברה יש חוב של בין 1.3 ל-1.4 מיליארד דולר, כך שלאחר השלמת העסקה תשובה וגבאי יישארו עם תזרים בהיקף של כ-250 מיליון דולר כל אחד.

תשובה פועל בשוק הנדל"ן המניב בצפון אמריקה בעיקר אמצעות חברת אלעד גרופ ואלעד קנדה. את גבאי הוא הכניס כשותף לסטאר לפני כ-3 שנים, תמורת השקעה של כ-150 מיליון דולר. גבאי צפוי לרשום רווח של כ-100 מיליון דולר מהעסקה, בעוד שהרווח של תשובה יהיה גדול יותר.

גבאי פעיל בעיקר בתחום הנדל"ן המניב באירופה באמצעות חברת אראונדטאון. בתחילת החודש פורסם כי אראונדטאון (Aroundtown) מנהלת מגעים למיזוג עם חברת TLG Immobilien, לאחר שהאחרונה רכשה 5% ממניות אראונדטאון מחברת Avisco וצפויה להגיע להחזקה של כ-10% מההון אם אביסקו, באמצעותה מחזיק גבאי במניות של אראונדטאון, תממש אופציה למכור עוד 4.99% מהמניות של אראונדטאון. גבאי צפוי למכור בהמשך עוד 5% מההון ל-TLG.

TLG מסרה כי אם המיזוג ייצא לפועל, הוא צפוי להתבצע לפי מחיר של 8.3 אירו למניית אראונדטאון (נסחרת בבורסת פרנקפורט), המשקף לה שווי של כ-11.2 מיליארד דולר. אם גבאי ישלים את המהלך, לכן, הוא יכניס לחשבון הבנק שלו סכום של כ-1.6 מיליארד דולר.

גבאי מחזיק כ-28% מההון של אראונדטאון בשווי נוכחי של כ-2.6 מיליארד אירו (כ-2.9 מיליארד דולר). מלבד גבאי והציבור מחזיקות בחברה בעיקר קרנות השקעה בינלאומיות גדולות, לצד משקיעים מוסדיים מישראל המחזיקים על פי ההערכות כ-10% מההון של אראונדטאון בשווי של קרוב למיליארד דולר.

תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, מנסה בימים אלה להשלים את עסקת הענק לרכישת נכסי הנפט של חברת שברון בים הצפוני. מאז ההודעה של קבוצת דלק על העסקה צנחה מניית החברה ביותר מ-20% על רקע חששות המשקיעים מהיקפה הגבוה ובעיקר מהיקף ההלוואות שקבוצת דלק (ישירות ובאמצעות החברה הבת איתקה שמבצעת את העסקה) מעמיסה על עצמה.

דלק ואיתקה צריכות עדיין להשלים "חור" בהיקף של כ-450 מיליון דולר שחסר להן לצורך השלמת העסקה והן מנהלות בימים אלה מגעים להכנסת שותף לעסקת שברון, בהיקף של כ-300 מיליון דולר, בין השאר, בדרך של הקצאת מניות בכורה באיתקה. בנוסף החברה מנהלת מו"מ על הסכם שיווק נפט לשנים הקרובות בהיקף של עד ל-150 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully