וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא המדינה ישיק פרויקט חדש לכתיבת חזון משותף ליהודי העולם

10.9.2019 / 15:39

בימים אלה מתכנסים בירושלים, ביוזמתה של קרן ג'נסיס, כ-30 הוגי דעות ואקטיביסטים יהודים מישראל ומשש יבשות העולם להשקת פרויקט 'הייעוד המשותף שלנו'. יוזמה שמטרתה לייצר מסמך רוחני ואינטלקטואלי שיציג חזון משותף לעתיד העם היהודי

בימים אלה מתכנסים בירושלים כ-30 הוגי דעת ואקטיביסטים, שיקיימו במשך שלושה ימים את השקתו של פרויקט "הייעוד המשותף שלנו". ההוגים מייצגים קשת רחבה של זרמים ודעות מישראל ומקהילות יהודיות בתפוצות דיונים, ובסיום הדיונים יציגו את מסמך מגילת 'הייעוד המשותף שלנו' באירוע חגיגי במעמד נשיא המדינה. לאחר מכן עתידה המגילה להישלח לקהילות יהודיות ברחבי העולם, במטרה שאלה יקיימו במהלך השנה הקרובה דיונים על נוסח המגילה עד לגיבושו של נוסח. יוזמי הפרויקט טוענים כי המטרה של השיח הגלובאלי היא להביא להסכמה רחבה ככל הניתן על תוכן המגילה.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין בטקס נעילת טקסי יום השואה, יד מרדכי 2 במאי 2019. לירון מולדובן
ישיק את המגילה. הנשיא רובי ריבלין/לירון מולדובן

בין המשתתפים בפרויקט ניתן למצוא אישים מוכרים בציבוריות הישראלית כמו: בת גלים שער, אלוף (במיל.) עמוס ידלין, הרב יעקב מידן, הפרופ' יובל אלבשן ועוד רבים נוספים. "למגילת היעוד המשותף יש פוטנציאל להפוך לאירוע המשמעותי של היהדות המודרנית, והיא תוכל לחזק את קשרי היהדות העולמית בכלל, ואת קשרי ישראל והתפוצות בפרט" אומר סנפורד קרדין, יו"ר הוועדה המייעצת של יוזמת 'הייעוד המשותף שלנו'. "אנו מעוניינים שהמגילה תהפוך למסמך מכונן שיעזור להתוות כיצד הדורות הבאים של העם היהודי, בישראל ובעולם, יוכלו לעבוד ביחד ליצירת עתיד מזהיר לעם שלנו ולעולם בכלל".

קרן "ג'נסיס" העומדת מאחורי היוזמה היא קרן פילנתרופית אותה הקים איש העסקים מיכאל פרידמן במשותף עם אנשי עסקים נוספים. הקרן עוסקת במספר נושאים הקשורים לחיזוק היהדות בעולם ביניהם חיזוק הקשרים בין יהודים החיים בישראל וברחבי העולם, חיזוק הזהות היהודית של יהודים דוברי רוסית ברחבי העולם, ותמיכה בארגונים יהודים בקהילות היהודיות בבריטניה.

"אנו מזמינים יהודים המתגוררים בישראל ומחוצה לה לקחת חלק ביצירת מגילת הייעוד המשותף", אומר איליה סליטה, נשיא ומנכ"ל קרן "ג'נסיס", "זהו שלב חדש לגמרי של ניצול חוכמת ההמונים היהודית והוא יעזור לחיזוק הקשר בין היהודים בישראל ובעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully