וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת מובילאיי: עדיין לא ברור אם אינטל הימרה על הסוס הנכון

עמרי זרחוביץ'

12.9.2019 / 6:03

מבחינת אינטל, הדרך להוכיח שהרכישה השתלמה עדיין רחוקה, אך חשוב לזכור שהשווי עבורה יכול להיות גבוה יותר מזה שהמשקיעים בבורסה היו מעניקים למובילאיי

מובילאיי CES 2017. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מובילאיי/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ענקית השבבים אינטל הודיעה על רכישת מובילאיי לפני שנתיים וחצי. הסכום - 15.3 מיליארד דולר - שיקף פרמיה של 35% על מחיר השוק אז. המחיר נתן ביטוי לתקוות בשוק באותם ימים לגבי הרכב האוטונומי. השחקנים בשוק דיברו על 2021 כאל שנת היעד, אך לא הושם דגש רב על ההיבטים הלא-טכנולוגיים.

לכל תחום חדש יש דפוס דומה, ובאותם ימים היה השלב שבו השחקניות המסורתיות מבינות שאי אפשר להתעלם מהתחום החדשני והמלהיב. אינטל היא גם סוג של שחקן מסורתי, שחווה פספוס של תעשיית המובייל. עכשיו אנחנו נמצאים בשלב ההתפכחות, והמחיר ששילמה אינטל באמת נראה יקר, כשמסתכלים על האתגרים שעוד צפויים לתחום, בין היתר בסוגיות רגולטוריות וחינוך הצרכנים.

אינטל שילמה מכפיל 30 על ההכנסות הצפויות באותה שנה, 2017. זהו מכפיל גבוה, אבל זה לא כל כך משנה, כי אינטל לא רכשה את מובילאיי בשביל הפעילות הנוכחית שלה, מערכות עזר לנהג, אלא בשביל הטכנולוגיה שלה לתחום הרכב האוטונומי (כמובן שזה עוזר שהפעילות רושמת הכנסות ולא שורפת מזומנים). בארבעת הרבעונים האחרונים עמדו הכנסות מובילאיי על 784 מיליון דולר, וברבעון האחרון שיעור הצמיחה ירד ל-16% בלבד. זהו קצב נמוך בשביל חברה בשוק צומח.

ההכנסות משקפות גם פעילות של After Market (מכירת מערכות לכלי רכב משומשים), כך שקשה להגיד כמה מההכנסות מגיעות מיצרניות רכב.

השאלה היא כמה מערכות יותקנו בכלי רכב שעדיין לא עלו על הכביש, וייתנו למובילאיי מידע נוסף שישפר את ההיערכות שלה לרכב האוטונומי. כאן קשה להגיד אם מובילאיי התקדמה.

מבחינת אינטל, הדרך להוכיח שהרכישה השתלמה עדיין רחוקה, אך חשוב לזכור שהשווי עבורה יכול להיות גבוה יותר מזה שהמשקיעים בבורסה היו מעניקים למובילאיי, מכיוון שאינטל מרוויחה תועלת נוספת מהרכישה - היא מוודאת שהיא לא מפספסת שוק צומח, היא לומדת באמצעות מובילאיי את שוק הרכב ומתחברת לשחקנים נוספים. האם זה בהכרח היה הסוס הנכון להמר עליו? עוד מוקדם לדעת.

  • עוד באותו נושא:
  • מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully