וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרי רשות ני"ע פשטו על משרדי הגשמה במישיגן

גיא בן סימון

12.9.2019 / 6:43

חוקרי רשות ני"ע ערכו חיפוש במשרדי השותף הכללי של השותפות שהוקמה עם איש העסקים האמריקאי גרי דרגול למטרת רכישת נכס נדל"ן מניב במישיגן

חנן שמש. צילום: איל יצהר, גלובס
חנן שמש/גלובס, צילום: איל יצהר

בהמשך לחקירת יו"ר קרן הגשמה, חנן שמש, ושל המנכ"ל, רו"ח רון ברקוביץ', רשות ניירות ערך פשטה שלשום על משרדיה של חברת הגשמה לנסינג מישיגן, השותפות של קרן הגשמה שהוקמה עם איש העסקים האמריקאי גרי דרגול למטרת רכישת נכס נדל"ן מניב בארה"ב.

חוקרי רשות ני"ע ערכו חיפוש במשרדי השותף הכללי של השותפות במישיגן במסגרת החקירה שמנהלת הרשות כנגד נושאי משרה בקרן הגשמה, בהם יו"ר קרן הגשמה, חנן שמש, ומנכ"ל הקרן, רו"ח רון ברקוביץ'. כמו כן, נחקרו נושאי משרה בשותף הכללי. מדובר בחקירה העוסקת בחשד לביצוע עבירות על פי חוק ניירות ערך.

התאגיד שהוקם בארה"ב, לנסינג מישיגן, התקשר בהסכם עם חברת יזם מקומית בשליטת דרגול למטרת רכישת נכס נדל"ן מניב במישיגן שרכישתו הושלמה במאי 2017. לפי האתר של קרן הגשמה, פרויקט מישיגן כולל רכישת מרכז מסחרי מניב הכולל 21 יחידות מסחר בשטח כולל של כ-15,660 מ"ר, השבחתו ומכירתו בתום 36 חודשים ממועד השלמה העסקה.

שלושה ימים קודם לכן השלים התאגיד הנפקה של יחידות השתתפות לציבור באמצעות תשקיף מדף ותשקיף הצעה ראשונה לציבור. אתמול דווח כי רשות ני"ע עיכבה לחקירה את יו"ר קרן הגשמה, חנן שמש, ואת מנכ"ל הקרן, רו"ח רון ברקוביץ', בחשד לביצוע עבירות דיווח בנוגע להסכם עם היזם האמריקאי גרי דרגול. לפי החשד, הגשמה החזיקה במידע שלא מיטיב עם היזם ופעילותו העסקית אך לא סיפקה אותו למשקיעים.

לפי רשות ני"ע, ב-13 לספטמבר של השנה שעברה פרסם התאגיד דיווח מיידי ולפיו, בין היתר, מונה מנהל מיוחד לנכסיהם של דרגול וחברות בשליטתו וזאת כחלק מהליכים פליליים ואזרחיים המנוהלים נגד דרגול בשל טענות להפרת דיני ניירות ערך מקומיים. בנספח השחרור של החשודים נכתב כי מדובר בדיווח חסר ומטעה אשר פורסם בכוונה על מנת להטעות את ציבור המשקיעים. עוד עולה כי הדיווח כלל מידע שהיה בידיעת התאגיד במשך מספר חודשים קודם למועד הדיווח אך זה נמנע מלדווח עד לאותו מועד.

*** חזקת החפות: ההליך בעניינם של החברות והחשודים המוזכרים בכתבה נמצא בשלב מקדמי, וטרם הגשת כתב אישום. כל החשודים המוזכרים בכתבה לא הורשעו, ושמורה להם חזקת החפות.

  • עוד באותו נושא:
  • הגשמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully