וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוטלר יחל כהונתו כמנכ"ל הפועלים בתחילת אוקטובר

רון שטיין

15.9.2019 / 8:49

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, הודיעה כי אינה מתנגדת למינויו של דב קוטלר למנכ"ל בנק הפועלים

דוב קוטלר בועדת הכלכלה בכנסת, יולי 2011. עומר מירון
דב קוטלר/עומר מירון

דב קוטלר עבר את המשוכה האחרונה של קבלת אור ירוק לכהונתו כמנכ"ל בנק הפועלים מהמפקחת על הבנקים בבנק ישראל, ד"ר חדוה בר, והוא יחל בתפקידו בתחילת אוקטובר הקרוב. קוטלר יחליף בתפקיד את המנכ"ל היוצא של הבנק, אריק פינטו, שהודיע על פרישתו מהתפקיד באמצע אפריל האחרון.

המפקחת על הבנקים הודיעה כי אינה מתנגדת למינויו של קוטלר, בדומה להחלטתה מלאחרונה לגבי כהונתו של אורי לוין כמנכ"ל דיסקונט. לפיכך, על שולחנה של המפקחת נמצא עתה עוד מינוי בכיר אחד - זה של מנכ"ל לאומי המיועד, חנן פרידמן. גם במקרה של פרידמן הציפיות הן שמינויו יאושר, כמו אצל קוטלר ואצל לוין.

אי-התנגדותה של המפקחת על הבנקים למינוי קוטלר נעשה אגב דרישתה כי יהיה למנכ"ל הסדר ניגוד עניינים, שבבנק כבר מציינים כי אומץ אחד שכזה. מדובר בעיקר בכל הנוגע לפעילותו של קוטלר כיו"ר חברת אינטו שפועלת בתחום הנדל"ן בארה"ב.

בנוסף, המפקחת קבעה כי על בנק הפועלים לקבוע לקוטלר תקופת צינון בכל הנוגע לטיפול בישראכרט. נזכיר כי קודם לבחירתו לתפקיד מנכ"ל הפועלים קוטלר היה יועץ של קרן ורבורג פינקוס, שרכשה את השליטה בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, ששינתה מאז את שמה למקס. לפועלים יש החזקה של 33% ממניות חברת ישראכרט, שעליו למכור.

קוטלר נבחר לתפקיד מנכ"ל הפועלים בתום הליך איתור ארוך ורווי באמוציות. הבחירה בו על-ידי ועדת האיתור ועל-ידי הדירקטוריון של הבנק, שניהם בראשות יו"ר הבנק עודד ערן, נתפסו כהחלטה לשינוי כיוון בבנק לאחר שנים של בחירה במנהל פנימי. בתפקידו האחרון בקבוצת הפועלים, שהסתיים לפני כחמש שנים, קוטלר שימש כמנכ"ל ישראכרט. בעבר הוא כיהן גם כמנכ"ל בית ההשקעות פריזמה, כמנכ"ל בנק איגוד וכמנכ"ל חברת כאל.

עם כניסתו לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים יהיו לו מספר משימות בוערות, בהן הגעה להסכם עם הממשל האמריקאי בנוגע לפרשת הסיוע בהעלמות המסים של לקוחות אמריקאים וכן הגעה להסכם קיבוצי עדכני עם עובדי הבנק, שלהם אין הסכם עבודה כבר מאז תחילת 2018.

  • עוד באותו נושא:
  • דב קוטלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully