וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כך ישתחרר המהנדס מהכבלים המעכבים אותו

אלון גל

20.9.2019 / 0:00

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מהנדס שמרגיש תקוע ולא מצליח להביא את עצמו להתפתח

מנהל פרויקט נדל"ן. ShutterStock
מהנדס/ShutterStock

מהנדס בעל ותק של 20 שנה במקצוע תהה באוזני המאמן העסקי אלון גל בתוכניתו ברדיו 103FM כיצד הוא יכול להתקדם מהמקום בו הוא נמצא. גל זיהה את הקושי של המאזין לקבל החלטות והבהיר שאם הוא יישאר במקום זה יעשה לו רק נזק.

"יש לי חברה להנדסת מבנים שפועלת כבר 20 שנה בניהולי. ביצעתי פרויקטים בארץ אך כיום אני מרגיש שאני כל היום עובד ונשאר במקום. ניסיתי ליצור כמה וכמה פרויקטים חדשים גם בלוס אנג'לס וכל פעם היה קוץ קטן שגרם לאוויר לצאת מהגלגל המוביל", סיפר.

גל השיב לו: "מי שנשאר לעבוד לבד במקצוע חופשי נשאר במקום ונשחק. מה שעשית לפני 20 היה עם המון מרץ ועם החלום לגדול. אחרי כל כך הרבה שנים מגיעים לשחיקה. כשאתה מוכר את הזמן שלך במשך תקופה ארוכה - אין דרך להתפתח אלא על ידי יצירת מודל חדש.

"ארגון שיודע לגדול ולהרוויח עושה זאת לא רק משעות העבודה של המנהל אלא גם משעות עבודה של שאר העובדים. יכול להיות שיש בך פחד מלגדול. שיש בך שמרנות שמונעת ממך להמר ולהסתכן. נשמע שהנסיעות ללוס אנג'לס היו עבורך כמו מילוי פיס. פלירטטת עם האפשרות לעשות את פריצת הדרך בלי להיות מוכן לשלם את המחיר עליה. כעת עברו 20 שנה, אתה עייף ומרגיש שאתה כבר לא יכול להישאר במקום והחלטת להתקשר אלי".

המאזין הסביר שניסה בשנתיים האחרונות לבדוק עסקאות גם ביוון וקפריסין, איתר נכסים שעוד לא התפתחו באתונה ואפילו השיג כמה משקיעים שיסכימו ללכת אחריו לפרויקט הזה. אך מתקשה להשיג את הדרייב לצאת לדרך.

גל הבהיר: "אל תאמר לעצמך שאתה לא רוצה להמשיך במודל שאתה פועל כיום ושאתה רוצה לעשות שינוי - צא ועשה את השינוי. אתה כל הזמן נמצא עם עצמך במחשבות מנוגדות שתוקעות לך את החיים. אתה מספיק מניפולטיבי לשים על שני צדי המאזניים את אותו המשקל ולכן אתה תמיד תישאר באותה הדרך למרות שכבר החלטת שאתה רוצה בשינוי. תוציא את הפרויקט עליו דיברת לפועל. אין ספק שיש מחיר להחלטה הזו אך ככה זה בחיים. האופציה השנייה של להישאר במקום אינה טובה עבורך".

עוד בוואלה!

אלון גל מייעץ: במה עדיף להשקיע - דירה או חנות?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully