וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסימנים מעידים: חיים סבן מוותר על השליטה בפרטנר

גד פרץ

22.9.2019 / 7:49

סבן אינו עומד בתנאי ההלוואה שקיבל מהאצ'יסון, והוא נערך להחזיר לה את מניות השליטה

חיים סבן. צלם: תמר מצפי, גלובס
חיים סבן/גלובס, צלם: תמר מצפי

חיים סבן מתקרב לרגע האמת: האם להחזיר את מניות פרטנר לחברת האצ'יסון מהונג קונג על רקע התקרבות המועד להחזר הלוואה של 1.1 מיליארד שקל בינואר 2020.

כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, ההערכה היא שלסבן אין הצדקה כלכלית בהחזר ההלוואה שקיבל מהאצ'יסון במסגרת רכישת פרטנר, והוא יעדיף להחזיר את המניות. עוד נחשף כי האצ'יסון שוקלת לערוך מכרז ולמכור את המניות, ואין לה כוונה לחזור בחזרה לפרטנר ולשוק התקשורת המקומי.

שווי המניות של סבן בפרטנר עומד על 750 מיליון שקל, והוא מופסד על ההשקעה שלו.

בחודשים האחרונים נחשף ב"גלובס" מספר פעמים כי סבן מנהל משא-ומתן עם האצ'יסון על שינוי בתנאי ההלוואה. פעמיים סבן דחה תשלום רבית בתיאום עם האצ'יסון, מה שמעיד כי אין בכוונתו להחזיר את ההלוואה, וכי פניו ליציאה מפרטנר.

בשבוע שעבר התברר כי סבן הגיע לסיכום עם בעלי האג"ח של סקיילקס, שהייתה בעלת השליטה בפרטנר, וסיכם עימם לקנות את האופציה שיש בידם לקבלת דיבידנד בסך 115 מיליון שקל תמורת 6 מיליון שקל בלבד. בסקיילקס הבינו שקיים סיכון גדול לדיבידנד, על רקע העובדה שכל הסימנים מראים שפניו של סבן הם ליציאה מפרטנר, ואין סיכוי שיחלק דיבידנד.

בית המשפט, שהתבקש לאשר את ההסכם, קבע מפורשות כי סבן אינו עומד בתנאי ההלוואה להאצ'יסון, וכי אין הצדקה כלכלית מבחינתו להמשיך ולהחזיק במניות פרטנר.

  • עוד באותו נושא:
  • חיים סבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully