וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאסטפוטוניקס גייסה 25 מיליון דולר מאינטל ואביגדור וילנץ

אורי ברקוביץ'

23.9.2019 / 7:00

החברה מפתחת רכיבי קישוריות אופטימיים להעברת מידע בתוך מרכזי נתונים. גם WRVI קפיטל הייתה בצוות הגיוס

אילוסטרציה. ShutterStock
דולרים/ShutterStock

חברת DustPhotonics ממודיעין גייסה 25 מיליון דולר בסבב B, בהובלת קרן ההשקעות של אינטל "אינטל קפיטל" ובהשתתפות אביגדור וילנץ, ו-WRVI קפיטל. בעקבות הגיוס, תגדל מצבת כוח האדם של החברה, המפתחת רכיבי קישוריות אופטימיים להעברת מידע בתוך מרכזי נתונים (דאטה סנטרים), מ-63 לכ-80 עובדים. סך הכל גייסה עד כה כ-42 מיליון דולר.

"המימון ישמש אותנו לביצוע מפת הדרכים שלנו ולפיתוח הדורות הבאים של פתרונות למרחקים גדולים כדי להגיע", הסביר מנכ"ל דאסטפוטוניקס בן, שייסד את החברה לצדם של יוצאי לחברת "קומפס" קובי השרוני ואמיר גרון.

הרכיב שמפתחת DustPhotonics, שנוסדה ב-2017, נקרא טרנסיבר (משדר-מקלט) אלקטרו-אופטי, המקשר בין השרתים לנתבים בתוך מרכזי נתונים והוא נועד לאפשר העברת מידע בקצבי ונפחי העברת גבוהים שכבלי הנחושת הקיימים אינם מסוגלים לעמוד בהם. "ככל שמהירות העברת הנתונים הולכת וגדלה, כבלי נחושת מתקשים להעביר את המידע למרחקים ארוכים, לכן התעורר הצורך להעביר את התקשורת באופטיקה", הסביר רודוביץ', "הטרנסיבר של דאסטפוטוניקס משנע את המידע למרחקים של מעל מטר וחצי בתוך הדאטה סנטר והחוצה ממנו בקצב של 400 ג'יגה לשנייה על כבל אחד".

הייחוד של הרכיב שמפתחת החברה הוא לא בפיתוח הטכנולוגיה שבה הוא פועל, אלא בהליך הייצור. בעולם האלקטרואופטיקה, מסביר רודוביץ', "צריך לשלוט ביכולות הייצור ולהחזיק קו ייצור, בניגוד לחברות השבבים שמייצרות ברובן באמצעות קבלני משנה. בנוסף, בעוד שתהליך היצור של שרת או נתב הוא סטנדרטי, באלקטרואופטיקה אין סטנדרט אחד, וה-IP (קניין רוחני) הכי חשוב הוא תהליך הייצור עצמו. ההבדל בתהליך הייצור מאפשר ביצועים יותר טובים צריכת הספק נמוכה יותר, ואמינות גבוה יותר לאורך זמן".

עוד לדברי רודוביץ', דאסטפוטוניקס היא "היחידה שפתרה את אתגר הייצור של הרכיבים האלה ויש בידיה קו ייצור שתומך בכל רוחבי הפס - לדור הנוכחי של 100, של 400 ג'יגה לשנייה ואפילו לדור של 800 ג'יגה", שאתגר ייצורו טרם נפתר על ידי שום חברה אחרת".

החברות אליהן מתייחסת דאסטפוטוניקס בתור מתחרות הן לדברי רודוביץ', Finisar האמריקנית, Innolite הגרמנית ובתחומים מסוימים גם מלאנוקס". מוצרי החברה נמצאים כבר במשך 3-6 חודשים בתהליכי התאמה אצל ספקיות ענן ותקשורת, אך לדברי רודוביץ', הלקוח היחיד שניתן לציין את שמו היא אינטל.

"תחום האלקטרו-אופטיקה במרכזי נתונים בענן גדל באופן מעריכי. בארה"ב מתרחשת קונסולידציה של חברות אלקטרו-אופטיקה כך שלא נשארו הרבה. אנחנו משלימים את תמונת מרכזי הנתונים של של אינטל כדי שהיא תוכל להציע פיתרון כמה שיותר מלא", הסביר רודוביץ'.

בהודעת החברה נכתב בשם סמנכ"ל קבוצת מרכזי הנתונים ומנהל כללי של חטיבת הסיליקון פוטוניקס באינטל, הונג הו, כי "קישוריות אופטית במהירות גבוהה חיונית כדי לאפשר את הביצועים בקנה במידה של מרכזי הנתונים של ימינו. מוצרי דאסטפוטוניקס משלימים את תיק המשדרים האופטי המוביל שלנו באמצעות קשרי טווח קצרים".

  • עוד באותו נושא:
  • גיוס הון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully