וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים סבן הודיע - מוותר על המניות בפרטנר

גד פרץ ושירי חביב-ולדהורן

23.9.2019 / 14:19

לסבן יש חוב של 300 מיליון דולר להאצ'יסון, שאמור היה להיפרע בינואר 2020, הגבוה משווי מניותיו בפרטנר

חיים סבן. צלם: תמר מצפי, גלובס
חיים סבן/גלובס, צלם: תמר מצפי

דרמה בשוק התקשורת: חיים סבן מוותר על המניות בפרטנר והציע להאצ'יסון הסינית - בעלת המניות הקודמת בחברת התקשורת - את השליטה בחברה. בכך מקבע סבן הפסד של כחצי מיליארד שקל על השקעתו בפרטנר.

לסבן יש חוב של 300 מיליון דולר להאצ'יסון, שאמור היה להיפרע בינואר 2020, הגבוה משמעותית משווי מניותיו בפרטנר. בחודשים האחרונים הוא ניהל מגעים עם החברה על מחזור ההלוואה, אך על-פי דיווח מהדקות האחרונות, מגעים אלה הסתיימו ללא תוצאות - מה שפותח את הפתח להאצ'יסון לשוב ולהשתלט על פרטנר אם תרצה בכך. עם זאת, קיים ספק שהחברה תרצה בכך, כמו גם שתקבל היתר שליטה ממשרד התקשורת.

איש העסקים חיים סבן מחזיק ב-30.4% ממניות פרטנר, אותן רכש בשנת 2012 מידי אילן בן-דב, שהחברות בקבוצתו נקלעו אז לקשיים ובהמשך קרסו. סבן היה בעבר חלק מגרעין השליטה בחברת התקשורת בזק, בה רשם רווח נאה על השקעתו.

במסגרת העסקה לרכישת השליטה בפרטנר, סבן רכש 30.7% ממניות פרטנר שהיו בידי סקיילקס של בן-דב, בתמורה ל-250 מיליון שקל (לפי מחיר של כ-32 שקל למניית פרטנר), ועוד כ-2% מהמניות שהיו בידי בנק לאומי, תמורת 83 מיליון שקל נוספים (לפי מחיר של 26 שקל למניה); ובהמשך ביצע השקעות נוספות, כאמור בסך-הכול כחצי מיליארד שקל.

נוסף על כך, סבן לקח על עצמו את החוב של סקיילקס לחברת האצ'יסון, בהיקף 300 מיליון דולר - חוב שנטל בן-דב כשרכש את השליטה בפרטנר מידי האצ'יסון בשנת 2009. ההלוואה הייתה אמורה להיפרע בתשלום אחד ב-2014 (אך מועד פירעונה הוארך מאז), היא נשאה ריבית של 2%, והבטוחה להלוואה הייתה מניות פרטנר. בניגוד לתקופת בן-דב, בתקופת סבן בפרטנר החברה לא חילקה דיבידנדים לבעלי המניות.

מניית פרטנר נסחרה היום (ב') בעלייה קלה, על רקע ההערכות בדבר מיזוגים אפשריים בשוק התקשורת. שווי השוק של פרטנר הוא 2.4 מיליארד שקל, וחלקו של סבן בחברה הוא בשווי 733 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • חיים סבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully