וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר הבנק הדיגיטלי של מריוס נכט ואמנון שעשוע

רון שטיין

24.9.2019 / 8:37

החשכ"ל לשעבר שוקי אורן צפוי להתמנות ליו"ר הבנק. האישור יאפשר לבנק לקדם את הכנתו להגעה לשוק ולצרכני הקצה

מריוס נכט - תמר מצפי. גלובס
מריוס נכט/גלובס

לאחר עשרות שנים רבות הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, שבראשות המפקחת ד"ר חדוה בר, נתן אישור לבנק חדש בישראל. הפיקוח על הבנקים הכריע בעד מתן רישיון בנק לבנק הדיגיטלי של מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, שאליו חבר כבעל מניות מיעוט אמנון שעשוע, ממייסדי ומנהלי מובילאיי ואורקם. לצדם צפוי להתמנות ליו"ר הבנק החשכ"ל לשעבר שוקי אורן, כשלנכט ולשעשוע יינתן אישור שליטה בבנק.

עצם מתן האישור אינו אומר שהבנק יחל לתת שירותים ללקוחות כבר עתה. למעשה, מדובר בשלב הכרחי בהליך ההכנה וההקמה של הבנק. האישור לבנק הדיגיטלי יאפשר לו לקדם את הכנתו להגעה לשוק ולצרכני הקצה, וזאת בין היתר הודות לשיתוף פעולה עם לשכת שירותי מחשוב בנקאיים, שזכתה במכרז שערכה המדינה, ושתספק מערכת מחשוב לפעילויות בנקאיות. במסגרת המכרז, הזוכה תקבל מהמדינה מענק - אך זאת רק לאחר שתיקשר עם בנק אחד לפחות, במקרה זה הבנק שמוביל נכט.

האישור של הבנק מהווה צעד משמעותי בקידום מימוש יעד שהפיקוח על הבנקים הגדיר לעצמו לפני מספר שנים: להגביר באופן פרואקטיבי את התחרות במערכת הבנקאית בדרכים שונות וביניהן על ידי מתן רישיון לבנק או בנקים חדשים שיקומו. כדי להגיע לנקודה של מתן רישיון בנק ישראל שינה את הכללים, הקל והסיר חסמים העומדים בפני הקמת בנק חדש. בין היתר מדובר על הפחתה של הדרישה להון ראשוני בהקמת בנק - מ-400 מיליון שקל לדרישה נוכחית של 50 מיליון שקל.

בבנק ישראל מקווים כי עצם מתן רישיון לבנק החדש ייצר לחץ תחרותי בכל המערכת הבנקאית, דבר שיביא את הבנקים האחרים - המבוססים הרבה יותר - להציע ללקוחות הצעות תחרותיות ואקטיביות. למעשה הפיקוח על הבנקים הולך הפעם במתווה שסימן הפיקוח על הביטוח ברשות שוק ההון, כשאישר אשתקד לשתי חברות ביטוח דיגיטליות להתחיל לפעול: ליברה של אתי אלישקוב שכבר מוכרת ביטוחי פרט ולדברי גורמים בשוק הביטוח השפיעה על השוק יותר מכפי מכירותיה בפועל; וחברת ווישור של אמיל וינשל וניצן מצעיר הרים, שבינתיים פועלת בעיקר בביטוחי קולקטיב ועשויה להרחיב את פעילותה בקרוב.

מבחינת בר מדובר על תקופה עמוסה במיוחד בכל הקשור לאישורים, וזאת מאחר ובנוסף לבנק החדש שאישרה היא נדרשה לאחרונה לבחון, ולאשר, את מינויים של שני מנכ"לים חדשים בבנקאות - אורי לוין בדיסקונט ודב קוטלר בפועלים. בימים אלה היא מקדמת גם את הליך אישורו של חנן פרידמן למנכ"ל לאומי.

***גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון, מבעלות השליטה ב"גלובס".

  • עוד באותו נושא:
  • מריוס נכט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully