וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים לסוף השנה: כך תוכלו להקטין את תשלום המס

רו"ח סיון כהן

25.9.2019 / 8:57

סוף השנה המתקרב הוא הזדמנות מעולה לעבור על נתוני העסק שלכם ולדאוג שלא תשלמו יותר ממה שאתם חייבים

רואת חשבון. ShutterStock
ראיית חשבון/ShutterStock

אז הבחירות מאחורינו ואוטוטו החגים ולאחריהם סוף השנה. לעצמאים ולחברות, סוף השנה מבשר גם את סיומה של שנת המס וחודשים אלה הם ההזדמנות להיערך לכך. ההיערכות לסוף השנה כדאי שתחל כבר באוקטובר וזאת כדי שיהיה לכם זמן לערוך תיקונים וכל מיני פעולות והחלטות שדורשות זמן עוד בשנת המס הזאת.

בנוסף, כשהחדשות אומרות כי המשק צפוי להיכנס למיתון זהו תמריץ מצוין לבחון את נתוני העסק יחד עם רואה החשבון, ולקבל סיוע מכל כלי חוקי המאפשר חיסכון במס.

דיווח על בסיס מזומן או על בסיס צבירה

ישנם עסקים בעלי יכולת בחירה בין דיווח לרשויות המס על בסיס מזומן או על בסיס צבירה. ההבדל העיקרי הוא בזמן מועד הדיווח על ההכנסות והעסקאות שנעשו. האם העסק חייב או רשאי לדווח על הכנסות בזמן קבלת התשלום (בסיס מזומן) או שמא כדאי לעסק לדווח על ההכנסות וההוצאות ביום מתן השירות גם אם טרם התקבל התשלום בגינו (בסיס צבירה). הדבר תקף גם בצד ההוצאות, כלומר, ניתן לדווח על הוצאה בזמן קבלת שירות או רכישת מוצר גם אם טרם שילמתם בגינו או שתשלמו במועד מאוחר יותר בצ'ק דחוי או בתשלומים. שינוי כזה יכול לסייע בתזרים המזומנים ואף יכול לשנות את תמונת הרווח ותשלום המס לקראת סוף השנה.

הפקת חשבונית עסקה במקום חשבונית מס

חשבונית עסקה היא למעשה דרישת תשלום של העסק מלקוחותיו. חשבונית זו לא מחליפה את חשבונית המס. יתרונה הוא בכך שאת הדיווח למס הכנסה על ההכנסה ותשלום המע"מ תבצעו רק לאחר קבלת התשלום והפקת חשבונית מס. במילים אחרות, דחיית תשלום המס יכולה לסייע לכם לשפר את תזרים המזומנים בעסק.

עוד בוואלה!

שוק הרכב הישראלי הוא חלומו של כל גובה מסים בעולם

לכתבה המלאה

תשלומים לביטוח לאומי

למוסד לביטוח לאומי תוכלו לנכות מהכנסתכם סכומים בגובה של 52% מהתשלומים שבוצעו, בפועל, בשנת המס. אם אתם בעלי חוב לביטוח לאומי רצוי לשקול את ביצוע התשלום עוד בשנת המס הנוכחית וזאת כדי לנכות את התשלום במסגרת ההוצאות ובכך להפחית את ההכנסה החייבת במס.

ניכוי כל ההוצאות המוכרות בעסק

אם מערכת הנהלת החשבונות שלכם מאורגנת ויעילה אז בצורה פשוטה של סקירת הכרטסת שלכם תוכלו למצוא הוצאות שלא דרשתם. לדוגמא תשלומים חודשיים על חשמל, אינטרנט וכד'. בנוסף, בדקו אם יש הוצאות שנתיות שפספסתם כמו ספרות מקצועית, עיתונות, ארנונה וכד'. מידע לגבי זה תוכלו לקבל ממנהל החשבונות בזמן שאתם עוברים יחד אתו על הנהלת החשבונות שלכם.

לאלו העובדים מהבית, מומלץ לבדוק עם הרו"ח את כל רשימת ההוצאות שניתן לדרוש כהוצאה מוכרת במסגרת הפעלת העסק מהבית. חלק מהוצאות הבית משמשות למעשה את העסק ולכן ניתן לדרוש אותם כהוצאה מוכרת שתקטין את החבות במס.

נקודות זיכוי

רואה חשבון שמכיר אתכם אישית יוכל לוודא, יחד אתכם, שאתם אכן מקבלים את כל הזיכויים האפשריים במסגרת נקודות הזיכוי. נקודות זיכוי יכולות לחסוך לכם מסים באלפי שקלים בשנה ולכן חשוב להתעדכן בנושא לפחות פעם בשנה.

בין נקודות הזיכוי ניתן למצוא זיכויים נפוצים כגון אישה עובדת, נקודות בגין תושבות או נסיעות, נקודות בגין הילדים. יחד עם זאת לחלק גדול מהאוכלוסייה מגיעות נקודות זיכוי מיוחדות כגון נקודות זיכוי בגין תואר ראשון או תואר שני, לחיילים משוחררים, ליקויי למידה, מוגבלויות או נכויות, למי שתומך בבן משפחה, לגרושים, חד הוריות וכו'.

תרומות

תרמתם השנה? כל הכבוד! אולי אתם זכאים לזיכוי מס. אם תרמתם למוסדות ציבוריים או קרנות לאומיות מוכרות יכול להיות שמגיעים לכם זיכויים בגובה של 35%. קודם יש לוודא שתרומתכם היא למוסד ציבורי המוכר על ידי מס הכנסה לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה. איך תדעו? הדרך הפשוטה ביותר היא לבקש מהמוסד "קבלה לפי סעיף 46", על גבי הקבלה אמורה להופיע שורה שמציינת כי המוסד מוכר ומאושר ברשויות המס בהתאם.

קופות גמל, קרנות השתלמות, ביטוחי חיים

כאן מומלץ לחבר את רואה החשבון וסוכן הביטוח כדי שיחד יציגו לכם את אפשרויות ההפקדה העומדות לרשותכם ובמקביל את חיסכון המס שתקבלו בגינן.

ניהול מלאי נכון

בעסקים בעלי מלאי, קיימת חשיבות גדולה לניהול ודיווח המלאי ולסיווגו בדוחות הכספיים. השפעת המלאי על שורת הרווח בשנה מסוימת יכולה להיות משמעותית ובעקבותיה גם תשלום המס.

תשלומי מקדמות

תשלומי מקדמות למס הכנסה ובעקבות כך לביטוח לאומי, משפיעים על תזרים המזומנים שלכם. אנו ממליצים לבצע סימולציה של רווח והפסד לפחות פעמיים בשנה ולתכנן את רמת הדיווח של המקדמות. כשבדרך כלל ננסה לשלם רק את המס שאנו צופים שנהיה חייבים בסוף השנה.

חשבון בנק נפרד והכרה בהוצאות ריבית ועמלות בנק

לעוסקים מורשים מומלץ לנהל חשבון בנק נפרד לעסק. היתרון בחשבון בנק נפרד הוא שניתן לקבל יותר מידע אמין ולנהל את הפעילות העסקית בצורה טובה יותר. בנוסף, בחשבון בנק ייעודי לעסק ניתן להוכיח לרשויות המס שכל העמלות או הריביות שאנחנו משלמים לבנק הן בגין הפעילות העסקית ולכן גם הוצאה מוכרת שתחסוך מס.

תיאומי מס

עבדתם במספר עבודות? אולי נוכתם במקור מעבודה מסוימת? או להפך לא עבדתם מספר חודשים בעסק או בתור שכירים? אפשרויות אלה ואחרות הן פתח לבדיקת רמת המס שלכם ולאיתור החזרי מס או תשלום מס נמוך יותר.

אלה רק כמה דוגמאות. בכל מקרה מומלץ לכם לשבת לפגישת ייעוץ עם רואה החשבון בנושא, לפחות פעם בשנה ולכל הפחות לפני סוף השנה. זאת עם ובלי קשר למיתון או למצב העסקי. שימוש נכון במידע העסקי יעזור לקדם ולפתח את העסק.

הכותבת היא שותפה מנהלת מחלקת מיסוי וחשבונאות ב AUREN ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully