וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר מחו"ל, תביעת הגירושים בארץ וקרב המזונות

אלה לוי-וינריב

26.9.2019 / 6:07

מאבק לא שגרתי התגלגל לפתחו של ביה"ד הרבני בירושלים: מיליארדר יהודי מחו"ל פתח נגד רעייתו בנפרד הליך גירושים בארץ

ילד יושב בין זוג הורים. ShutterStock
גירושים/ShutterStock

האם מיליארדר יהודי יצליח להתגרש מאשתו בנפרד בישראל. זאת, על אף שהשניים לא התגוררו בישראל לאורך כ-30 שנות נישואיהם? השאלה הגיעה לבית הדין הרבני לאחר שאחד היהודים העשירים בעולם, הגיש לבית הדין בירושלים תביעה שבה ביקש לחייב את אשתו להתגרש ממנו בטענה שהיא בוגדת בו. נגד האישה אף הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ לשנה, לבקשת הבעל.

מנגד, מבקשת האישה מביה"ד לדחות את תביעת הגירושים, ולקבוע שיש לנהל את ההליכים במדינה שבה מתגוררים בני הזוג לשעבר. לטענתה, מדובר בניסיון לכפות עליה גירושים בארץ, כדי לבטל את חיוב המזונות שהטיל על בעלה בית משפט אזרחי במקום מגוריהם בחו"ל.
רכוש במאות מיליוני אירו

סיפור הגירושים חוצה היבשות מתחיל בשלהי שנות ה-80, אז נישאו בני הזוג בנישואים אזרחיים, ובהמשך בנישואין כדת משה וישראל במדינה שבה התגוררו. בשנות נישואיהם התגוררו בני הזוג בחו"ל, והירבו לבקר בישראל. לשניים מספר ילדים, בגירים וקטינים.

הבעל הוא אחד מעשירי עולם, והונו מוערך במעל מיליארד אירו. לטענת רעייתו, הוא מחזיק בישראל נכסים בשווי מאות מיליוני אירו. האישה הייתה אשת עסקים, שכיהנה בעבר בתפקידים בכירים במגזר הציבורי והעסקי במקום מגוריהם בחו"ל.

הזוג חי באורח חיים מפואר, ההולם את יכולתם הכלכלית. מכתבי הטענות ההדדיים שהוגשו לבית הדין הרבני עולה, כי מדובר בצדדים שמחזיקים ברכוש בהיקף חריג, המוערך במעל מיליארד אירו, כאשר מאות מיליוני שקלים מתוכם מוחזקים בחברות ובנכסים בישראל. לשניים פנטהאוז דופלקס במרכז הארץ, בשטח כ-400 מ"ר עם בריכה, ששוויו מוערך על-ידי האישה בכ-6.5 מיליון אירו. בני הזוג נפשו בעולם, כאשר הם טסים במחלקה ראשונה ובאמצעות מטוס פרטי, ונהגו לתרום סכומי עתק לגופים ולארגונים שונים.

ערב נישואיהם חתמו הצדדים על הסכם ממון שבו נקבעה הפרדה רכושית. אולם לטענת האישה, עד מהרה הם זנחו אותו וערבבו בנכסיהם - תוך שהיא השקיעה מזמנה וממשאביה הכלכליים והאישיים כדי לקדם את הבעל ואת העסקים הרשומים על שמו.

בגידה בליל הנישואים

בשנים האחרונות חל קרע בנישואי השניים, שהגיע לבתי המשפט במקום מגורי הזוג בחו"ל, והתגלגל לאחרונה לבית הדין הרבני בירושלים בדמות תביעת גירושין שהגיש הבעל נגד האישה.

הבעל טוען, באמצעות עו"ד רמי שמאמה, כי יש לחייב את אשתו בגט משום שלטענתו בגדה בו עם גבר זר, וכיום, וזה זמן רב, לטענתו, היא חיה עם בת-זוג בגלוי ובמוצהר. לטענת המיליארדר היהודי, מראשית הנישואים קיבעה אשתו "דפוס בלתי שגרתי של נפרדות מוחלטת לצד היעדר נאמנות", כאשר בין היתר כבר בלילה הראשון לנישואיהם בילתה את הלילה עם גבר אחר. לטענתו, לאורך השנים הוא סבל את בגידותיה לכאורה של רעייתו, זאת עד שחצתה קו אדום, שהוביל לעזיבתו את בית מגוריהם.

הבעל מציין בתביעתו, שהוא ורעייתו פרודים למעלה משנתיים, ובמקביל מתנהלים ביניהם הליכים משפטיים במדינת מגוריהם. לדבריו, האישה הגישה תביעות משפטיות נגדו, נגד הוריו, נגד אחיו, ונגד ילדיהם המשותפים.; והיא ניסתה לטפול עליו האשמות שווא בפני הרשויות במקום מגוריהם תוך ניסיון להזיק לו.

המיליארד היהודי מבהיר בתביעתו, שהגיש תביעת גירושים נגד אשתו גם בבית הדין הרבני במדינת מגוריהם. אולם לדבריו, האישה מסרבת להתגרש ומסרבת להגיע לדיון בגירושים בביה"ד בחו"ל. בתביעה מצוין, שבניגוד למצב בישראל, אין לביה"ד בחו"ל סמכות חוקית לאכוף על האישה להתדיין בפניו. כך, נטען, מעגנת האישה את הבעל.

בהמשך לכך, טוען הבעל, כי הוא פתח נגד רעייתו בהליכים משפטיים במקום מגוריהם בחו"ל, כדי לדון בענייני משמורת, מזונות האישה והילדים, ובשאלת חלוקת המשאבים שהצטברו בחייהם המשותפים. בתביעות הרכושיות, מסתמך הבעל על הסכם הממון שנחתם ביניהם, וטוען להפרדה רכושית. במקביל לבקשה לחייב את האישה בגט, ביקש הבעל מביה"ד הרבני בירושלים צו עיכוב יציאה נגד האישה, ובקשתו התקבלה.

נישול האישה מכל זכויותיה

האישה - באמצעות עוה"ד רות דיין-וולפנר וטלי סיון להב - מבקשת מביה"ד בירושלים בקשה לבטל את צו עיכוב היציאה. לטענתה, מדובר ב"סחיטה, בניסיון לכפות על האישה את תכתיביו בהליך הגירושין המתנהל ביניהם בחו"ל, ובתוך כך בניסיון להטות את ביה"ד ולזכות ביתרונות דיוניים בהליכים המתנהלים בין הצדדים בבית המשפט האזרחי בחו"ל".

בבקשה לביטול צו עיכוב היציאה מהארץ, כותבת האישה כי "עסקינן בבעל, שהינו אחד מעשירי עולם, שהונו מוערך במעל מיליארד אירו, ומחזיק בישראל נכסים בשווי מאות מיליוני אירו, אשר עשה לו דרך קבע להתל בערכאות המשפטיות ולנסות לעשות שימוש לרעה ושלא כדין בערכאות השונות לצרכיו בחוסר תום לב קיצוני ומובהק, שלא לעיתים קרובות רואים במחוזותינו, במטרה לנשל את אשתו זה 30 שנה ואם ילדיו מכל זכויותיה".

לטענת האישה, מטרת תביעת הגירושין שהגיש הבעל בישראל היא לנסות לגרום לביטול מזונותיה שבהם חויב לפני כשנה על-ידי בית המשפט האזרחי במקום מגוריהם - מעל ל-40 אלף אירו בחודש, נוסף על מימון המשכנתאות המושתות על נכסי המקרקעין המשותפים שלהם.

לטענת האישה, זה מספר שנים, היא אינה עובדת ומסתמכת למחייתה על מזונות אלה. לדבריה, הבעל מבקש לקטוע את התמיכה הכלכלית שלה היא זכאית כדי שתישאר בחוסר כול ונעדרת יכולת להתנהל בהליכים המשפטיים מולו.

בנוסף, מכחישה האישה את טענת בעלה, שהיא אינה מתייצבת לדיונים בביה"ד הרבני בחו"ל, וכן את טענותיו שהיא בגדה ובוגדת בו. לטענתה, הבעל הוא זה שבוגד, מטייל דרך קבע, מגיע לישראל במטוסו הפרטי ואף לן בביתם בת"א עם מאהבת.

לדבריה, ככל שהבעל עומד על רצונו להתגרש, היא עומדת על כך שכל זכויותיה יידונו בבית המשפט האזרחי במדינה שבה הם מתגוררים, ואין מקום לעכב את יציאתה מהארץ. לטענתה, "מדובר בטקטיקה פסולה מצד הבעל בניסיון להפעיל על האישה לחץ כבד" - וכי מתן צו עיכוב יציאה נגד תושבת חו"ל ניתן רק בנסיבות חריגות, וכי אין זה המקרה בעניינה.

  • עוד באותו נושא:
  • גירושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully