וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת המסעדות קרסה: ג'יימי אוליבר קיבל 5.2 מיליון ליש"ט

30.9.2019 / 18:26

ירידה חדה ברווח הביאה את השף המפורסם לסגור את מרבית מסעדותיו בבריטניה ולפטר כ-1,000 עובדים. לדבריו, שאריות הרשת יהפכו לעסק אתי המעניק משקל שווה לרווח ולסביבה

ShutterStock

(בווידאו: תחילת הצרות של ג'יימי אוליבר בשנה שעברה)

הירידות ברווחים הביאו את השף ג'יימי אוליבר לסגור את מרביתן המוחלט של מסעדותיו ולהשאיר רק 3 מסעדות פועלות בבריטניה, תוך כדי פיטורי 1,000 עובדים, אבל זה לא הפריע לו לשלם לעצמו סכום של 5.2 מיליון ליש"ט בשנה שעברה. על פי הגארדיאן, מדובר בירידה בדיבידנד של אוליבר לעומת שנת 2017, אז שלשל השף לכיסו 8.6 מיליון ליש"ט.

למעשה, החברה של ג'יימי אוליבר הגדילה את מכירותיה הכוללות בשנת 2018 ל-43.5 מיליון ליש"ט, אבל הרווחים נחתכו כמעט לחצי והגיעו ל-7.8 מיליון ליש"ט בלבד, בעיקר בגלל מחיקה חד פעמית של 9.8 מיליון לישט בעסקי המסעדות של הקבוצה. הפסד זה גרם, כאמור, לסגירתן של מרבית המסעדות של השף בבריטניה.

מנכ"ל קבוצת ג'יימי אוליבר, פול האנט, אמר כי החברה סיפקה "שורת תוצאות יציבות" ברווחיה לפני המחיקה החד פעמית שהגדילה את הוצאות החברה ב-4.9%. לדברי האנט, חוזק הנכסים של ג'יימי אוליבר "איפשרה לקבוצה להתמודד עם האתגר שסיפקה שנת 2018".

במקביל, רווחי מחלקת המדיה של הקבוצה ירדו גם הם כשתוכניות הטלוויזיה והספרים החדשים שפרסם השף הצליחו פחות מ-5 הספרים שפרסם בשנת 2017. באוגוסט, הודיע ג'יימי אוליבר כי בכוונתו להפוך את שאריות האימפריה העסקית שלו ל"חברה אתית" המעניקה באופן רשמי משקל שווה לשיקולי רווח ושיקולים חברתיים וסביבתיים. "אנחנו עסק מסחרי עם מטרות חברתיות. הגחנו מששת החודשים האחרונים עם חזון ברור והתמקדות מחודשת במה שברצוננו להשיג בשנים הקרובות", אמר האנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully