וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ההשקעות ממליצים: אלה המניות האטרקטיביות לשנת תש"פ

קובי ישעיהו

2.10.2019 / 6:04

לקראת השנה העברית החדשה, בדקנו מה חושבים מנהלי מחלקות מחקר ואנליסטים על הזדמנויות ההשקעה בשווקים

דניאל יוספיאן. ShutterStock
סוחר בשוק ההון/ShutterStock

שנה חדשה, גם אם מדובר בשנה עברית, מספקת הזדמנות לעצור ולבחון את תיק ההשקעות. בכל נקודת זמן הסוחרים והמשקיעים תמיד חוששים ושואלים את עצמם האם השוק יקר מדי, האם מיתון עולמי בדרך, ואם יש כיום אלטרנטיבות השקעה ראויות למניות.

כמובן שקשה מאוד, עד כדי בלתי אפשרי, לענות על שאלות אלה או לחזות את כיוון השוק בשנה הקרובה. בכל אופן, לקראת שנת תש"פ הבאה עלינו לטובה, חיפשנו מידה של אופטימיות זהירה. עניין אותנו לשמוע ולראות מה חושבים מנהלי מחלקות מחקר ואנליסטים לגבי המניות האטרקטיביות בשוקי ההון, הישראלי והעולמי, לקראת השנה העברית החדשה.

ההמלצות של אילנית שרף, מנהלת מחקר בפסגות

קבוצת בזן

"ענף הזיקוק עומד בפני תקופה שעשויה מאוד להיטיב עם תוצאות בתי זיקוק מסוגם של בזן. תקן ספנות חדש הנקרא 2020 IMO, שייכנס לתוקפו בתחילת 2020, קובע כי אוניות לא יורשו לשוט יותר עם דלק מזהם, כאשר תכולת הגופרית במזוט הימי תרד מ-3.5% ל-0.5%. בזן ערוכה ליישום התקן וכבר התחילה לשווק את הדלק הימי החדש והנקי יותר. לכן, בתרחיש סביר החברה צפויה ליהנות מרווחים מוגדלים בשנים הקרובות.

"השוק, להערכתנו, אינו מגלם עדיין את התוספת האמורה לרווחים (אם תהיה, כמובן), כנראה מטעמים של שמרנות מסוימת, כשכלל ידוע בתעשייה הוא שמאוד קשה לחזות מראש את מרווחי הזיקוק. נציין עוד כי תוצאות הרבעון השלישי של החברה, שיפורסמו בנובמבר, צפויות להיות טובות משמעותית מאלה של הרבעון השני, בשל עליית מרווחים במהלך הרבעון, וזאת ללא קשר לתקן החדש.

"גם הרגל השנייה של החברה, תחום הפטרוכימיה, הינה יציבה ומראה תוצאות טובות לאורך זמן. האמור לעיל מוביל להערכה כי למניית בזן קיים פוטנציאל לביצועי יתר על השוק בשנה הקרובה".

סולאראדג'

"חברת סולאראדג', שמניותיה נסחרות בניו יורק, מפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות של מיצוי הספק (Power Optimizer) המשפרות את תפוקת הפקת החשמל של מערכות סולאריות, הן בתחום המגורים, הן בתחום המסחרי והן בשדות סולאריים (utility) קטנים. מניית החברה אמנם עלתה בחדות בשנה האחרונה, אבל העלייה הייתה מוצדקת, להערכתנו, ונבעה מהצמיחה האדירה שהציגה החברה - צמיחה גבוהה משמעותית מציפיות השוק, גם על חשבון המתחרות.

"תחום ייצור החשמל הסולארי שבו פועלת החברה, נמצא בתנופה גדולה על רקע ירידה דרסטית במחירי הפאנלים הסולאריים בשנים האחרונות והסביבה הרגולטורית התומכת במרבית המדינות המעודדת ייצור חשמל ירוק. אין ספק כי הפקת חשמל באנרגיה ירוקה בכלל, ואנרגיה סולארית בפרט, תגדל משמעותית בשנים הקרובות.

"מעבר לפעילות הרגילה, לחברה יש עדיין שני מנועי צמיחה, שטרם באו לידי ביטוי. הראשון הוא כניסה לתחום של הפקת חשמל משדות סולאריים גדולים, כאשר רק בשנה הבאה היא תשיק מוצר חדש ורלוונטי לתחום; והשני הינו תחום אחסון החשמל. סביר להניח כי בעתיד המערכות הסולאריות יימכרו עם מערכות אחסון".

סיסקו

"חברת סיסקו (Cisco) היא ספינת דגל אמריקאית בתחום ציוד התקשורת. בשנים הקרובות, רשתות התקשורת ישודרגו לדור חמישי (5G), וסיסקו צפויה לרשום גידול בהכנסות כתוצאה מכך. נוסף על כך, מורכבות הרשת והאיומים שינבעו מחיבורם של מכשירים רבים לרשת (IoT - אינטרנט של הדברים), מגדילים את התלות בסל הפתרונות הרחב של החברה, הכוללות בין השאר פתרונות סייבר.

"מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין לא אמורה לפגוע בחברה בטווח הארוך, שכן היא ציינה כי התגברה על השפעת העלאת המכסים על ציוד שהיא מייצרת בסין, ומנגד מכירותיה לסין מסתכמות בפחות מ-3% מסך ההכנסה. ייתכן כי היא אפילו עשויה ליהנות מהמתיחות ביו ארה"ב לסין בטווח הארוך, שכן המתחרה העיקרית שלה מחוץ לארה"ב היא Huawei - חברה שעליה הממשל בארה"ב מטיל הגבלות ומנסה לצרף מדינות נוספות להגבלות אלה".

אנבידיה

"אין הרבה חברות מסוגה של אנבידיה (Nvidia). לא רק שהיא משקיעה חלק ניכר מהכנסותיה במחקר ופיתוח, היא עושה זאת באופן ממוקד מאוד. המיקוד לא רק הוביל אותה לשליטה בלתי מעורערת בתחום המעבדים הגרפיים (GPU), אלא את תעשיית הגיימינג כולה למחוזות חדשים. באחרונה השיקה החברה טכנולוגיה חדשה, RTX - טכנולוגיה ייחודית, ללא תחרות בשלב זה, שצפויה להיות חלק ניכר מפוטנציאל הצמיחה.

"תחום מרכזי הדאטה (Data centers) מהווה כ-25% מסך ההכנסה, והחברה שואפת להגדיל את פעילותה בתחום. תחום הרכב, שבשלב זה מהווה פחות מעשירית מסך ההכנסות, הינו תחום בעל פוטנציאל צמיחה עתידי יותר".

ההמלצות של ניר צרפתי, מנהל מחקר במור בית השקעות

ישראכרט

"להערכתנו, בפני חברות האשראי עומדות הזדמנויות רבות בשנים הקרובות במתן שירותים פיננסיים נוספים, ובראשם הרחבת תחום האשראי הצרכני. אנו מעריכים כי פעילות מתן האשראי, שהיא עדיין קטנה, תוכל לפצות על הפגיעה בפעילות הכרטיסים.

"במכפיל רווח של 9-10 על רווחי השנה האחרונה ומכפיל דומה על הרווח המנורמל, מדובר להערכתנו בהזדמנות מעניינת להשקעה. לרוב החברה יודעת לייצר תשואה על ההון דו-ספרתית נמוכה ומחלקת דיבידנד של כ-20% מהרווח הנקי, ששיעורו צפוי לעלות בשנים הקרובות".

שופרסל

"להערכתנו, מדובר בנקודת כניסה מעניינת לרשת שופרסל, שאמורה להשתפר משמעותית בשנה הבאה, עם צמצום ההפסדים ברשת הפארם BE, חזרה לקצבי רווח יפים במגזר האשראי ויציבות במגזר הקמעונאות. זאת, תוך המשך טיפוח פעילות האונליין שלה והפיכתה לשחקנית הדומיננטית בישראל בתחום".

מנועי בית שמש

"יצרנית חלקי המנועים לענף התעופה נהנית ממגמות מאקרו ארוכות טווח, פועלת בשוק ריכוזי ובעלת יכולות ייצור ייחודיות. מאז כניסתו של רם דרורי לתפקיד המנכ"ל לפי כשלוש שנים, בעקבות הרכישה של פימי, היקף הסכמי המסגרת גדל פי שישה ל-2.5 מיליארד דולר.

"לטובת היערכות לגידול בהיקף הפעילות, החברה משקיעה בהגדלת הכושר ייצור באתרי החברה, מכשירה עובדים ומסמיכה את המוצרים החדשים - וכל אלה מכבידים על הרווחיות של החברה, שצפויה לעלות בצורה משמעותית בשנת 2021, כשרוב החלקים יעברו לייצור סדרתי. למרות הביצועים המצוינים שהמניה רשמה מאז כניסתה של פימי, וחרף הבנתנו שלא כל רבעון יהיה חזק כמו הרבעון השני, אנו מעריכים כי מדובר בסיפור צמיחה שעשוי להימשך הרבה שנים".

אפי נכסים

"אפי נכסים נסחרת בתמחור נוח יחסית לסקטור המניב - מכפיל הון של כ-1 - ובתשואת FFO של כ-7%, כאשר זו צפויה, להערכתנו, לעלות עם הבשלת הפרויקטים החדשים והשלמת הרכישות. החברה אינה מחלקת דיבידנד, אבל מדיניות זו עשויה להשתנות בשנת 2020".

שיכון ובינוי

"שיכון ובינוי שייכת לקבוצה אקסקלוסיבית של קבלני-על בישראל, שהם העוגן המרכזי בפיתוח התשתיות הרחב וההכרחי בישראל בשנים הקרובות. נוסף על כך, החברה היא בעלת הקרקעות הגדולה בישראל (אחרי המדינה) - קרקעות שנרכשו (בחלקן) לפני עשרות שנים, שוות במצטבר כמה מיליארדי שקלים, ומוצגות בספרים במיליונים בודדים.

"החברה עוברת בימים אלה שינויים ניהוליים וגיבוש אסטרטגיה עסקית מעודכנת על ידי הבעלים והמנכ"ל החדשים. להערכתנו, תחת ניהולו של אייל לפידות, החברה עשויה לעבור מיקוד ניהולי בתחומים שבהם יש לה נכסים משמעותיים, התייעלות, בעיקר בעלויות המטה הגבוהות, הורדת מינוף ו'סידור' מבנה החוב, שיאפשר הוזלה בעלויות המימון. כל זה עשוי לאפשר על פני השנים הקרובות הצפת ערך משמעותית מנכסי הליבה של החברה, הן בנדל"ן מניב ויזמי, הן בתשתיות והן בפעילות האנרגיה".

עוד בוואלה!

מניית קבוצת דלק יורדת לשפל של 5 שנים; "מינוף גבוה"

לכתבה המלאה

המלצות צוות המחקר וההשקעות של אי.בי.אי - צחי קלמין, הלית ימאל ולנה וייסביין

הכשרת הישוב

"במשך תקופה ארוכה, מרבית פעילותה של הכשרת הישוב נשענה על קניון שבעת הכוכבים המצליח בהרצליה, אבל על פי תחזיות החברה, הישענות זו עומדת להשתנות עם סיום בנייתו של קמפוס הכשרת הישוב בבני ברק, הקמת מגדל יעקב נימרודי (בית מעריב) והצפי להשבחת בית קלקא בתל-אביב. בשנה האחרונה יישמה הנהלת הכשרת הישוב כמה מהלכים אסטרטגיים, שנועדו להנמיך את רמות המינוף הקיימות ולשפר את הגמישות הפיננסית שלה. אנו צופים כי יישום המהלכים יתמוך בהשלמת יעדי החברה, ואף יובילו להעלאת דירוג האשראי של סדרות איגרות החוב".

מניבים ריט

"מניבים קרן ריט נסחרת בתשואת חסר משמעותית על פני מדד הנדל"ן מתחילת השנה, וכן מול מניות הריט האחרות - ריט 1 וסלע נדל"ן. תיק הנכסים של שתי האחרות גדול משמעותית ומגוון יותר. ואולם, אנו סבורים כי הערך החבוי במגדל מיטב, המוקם בימים אלה (ממוקם בצומת רעננה-כפר סבא, סמוך למתחם הרכבת החדשה, שהפך באחרונה לאזור ביקוש עבור חברות הייטק), נוסף על תשואת הדיבידנד הגבוהה והטבות מס הניתנות מתוקף היותה קרן ריט, מהווים מחיר אטרקטיבי למניה".

אנלייט ואנרג'יקס

"החברות אנלייט ואנרג'יקס, הפועלות בענף האנרגיה המתחדשת, חוות פריחה זה כמה שנים - ואין כל סיבה להניח שהצמיחה תיעצר כעת. האנרגיה המתחדשת זולה יותר ביחס לשאר האלטרנטיבות הקיימות כיום בשוק, ומזהמת פחות - ולכן זהו מצב של "Win Win". הענף בכללותו עובר שינוי יסודי, כשאחד הדברים הבולטים הוא פתרון אגירת האנרגיה, שצובר תאוצה בימים אלה בזכות הוזלה משמעותית בעלות הסוללות. אגירת אנרגיה תאפשר חדירה מהירה של האנרגיות המתחדשות במערכת האנרגיה הגלובלית".

המלצות האנליסטים של רוסאריו - ערן יעקובי, לילך גראוס, רינת שילה ושיא מנוביץ'

מגזר הקמעונאות: שיפור ברווחיות ורכישת סניפים

"אנו צופים כי עדיין יש מקום להתרחבות של הרשתות הבינוניות על חשבון הקטנות. עליית המחירים, שהתחילה ב-2018, ממשיכה גם במחצית הראשונה של 2019. רשתות השיווק הגדולות ממשיכות להתאים את עצמן לתחרות הגוברת בתחום האונליין.

"שופרסל ממשיכה להוביל את הערוץ הזה, ומאיצה את ההשקעות בבניית המחסנים האוטומטיים לליקוט. אנו מעריכים כי השנה הקרובה תהיה טובה יותר בהיבט של רווחיות, לאור המאמצים שהושקעו במיזמים החדשים, כמו Be של שופרסל וקופיקס של רמי לוי. אנו מאמינים כי נראה רכישות נוספות של סניפים על ידי הרשתות הגדולות, וכל עוד רמת התחרות הנוחה לא תשתנה, השיפור בדוחות אמור לבוא לידי ביטוי גם במניות הענף".

נדל"ן מניב: שנה של שערוכים

"שוק הנדל"ן תנודתי, אבל בהחלט לא בועתי. לא במקרה אנו חווים כיום ירידה משמעותית בשיעורי ההיוון הנגזרים של הנדל"ן בישראל. זה נכון שאין כיום יותר מדי אלטרנטיבות שם בחוץ, וזה נכון גם לומר שהביקוש בישראל כרגע גובר על ההיצע, אבל אולי הגיע הזמן שנקרא פעם אחת לילד בשמו, ולא נפחד לומר שיש כאן רק פרמטר אחד שאחראי לכל הדבר הזה?

"כל עוד התשואות על האג"ח הממשלתיות ארוכות הטווח יישארו כפי שהן, מחירי הנדל"ן ימשיכו להצדיק את עצמם. אנו לא רואים שינויי ריבית מרחיקי לכת בשנה העברית הבאה לטובה, ולכן חושבים שכתוצאה מהתאמת שיעורי ההיוון של הנדל"ן בשילוב עם ביקוש יציב למשרדים ולמגורים, ענף הנדל"ן כמקשה אחת צפוי להציג שנה עברית טובה נוספת".

אנרגיה מתחדשת: שנת צמיחה ירוקה

"תחום האנרגיה המתחדשת הוא תחום בעל חשיבות אסטרטגית עולמית, הנמצא במגמת התרחבות מתמדת בשנים האחרונות. החברות הישראליות הפועלות בענף, ובהן אנרג'יקס ואנלייט, מרחיבות את פעילותן בארץ ובחו"ל, במדינות שבהן זוכות החברות לשיתוף פעולה רגולטורי.

"ההתפתחויות הטכנולוגיות והוזלת העלויות יובילו, ככל הנראה, את החברות להיכנס לתחומי אנרגיה נוספים. בשל כך, להערכתנו, בפעילויות אלה גלומה יכולת 'אפסייד' משמעותית, שעדיין אינה מקבלת ביטוי בשווי הבורסאי של החברות".

המלצות מחלקת המחקר של אפסילון

דור אלון

"נראה כי חברת דור אלון התגברה די במהרה על ההשפעות השליליות של הפחתת מרווח השיווק והעלייה בשכר המינימום (למרות הרבעון הראשון החלש). כחברה קמעונאית בעיקרה, היא נסחרת במכפילים נמוכים יחסית. כמו כן, תחנת הכוח, הצפויה להיכנס לפעילות בסוף השנה, צפויה לתרום משמעותית לתזרים החל בשנה הבאה".

דנאל

"חברת דנאל עוסקת במתן שירותים בתחום הסיעוד, צרכים מיוחדים ומשאבי אנוש. החששות מפגיעה בפעילות הסיעוד בעקבות הרפורמה בביטוח הלאומי התבדו. החברה כנראה תמשיך בצמיחה אורגנית (כולל פעילות הסיעוד) וגם באמצעות רכישות שמגוונות את הפעילות (רשת "עיניים"). החברה אינה ממונפת, ונסחרת במכפיל אטרקטיבי של 13.5 על הרווח הצפוי המותאם של 2019".

ויתניה

"ויתניה היא חברת נדל"ן מניב, הפעילה בעיקר בתחום המשרדים באזור תל-אביב והרצליה ומאופיינת במרכיב ייזום גבוה. בשל מרכיב הייזום הגבוה, החברה עדיין לא מדווחת נתונים על ה-FFO (הרווח הנקי התזרימי), אבל זה צפוי להכפיל את עצמו במהלך השנה וחצי הקרובות (לאחר השלמת הפרויקטים ברמת החייל ולה גרדיה). המניה אמנם עלתה בכמעט 80% בשנה האחרונה, אבל היא עדיין אינה יקרה (בוודאי ביחס לענף). כמו כן, שוויה הנוכחי עשוי להכניס אותה למדד ת"א-125 בעדכון המדדים הקרוב".
פנינסולה

"תיק האשראי של חברת פנינסולה ממשיך לצמוח, והסתכם ברבעון האחרון בכ-870 מיליון שקל - צמיחה של כ-50% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, וצמיחה של 14% ביחס לרבעון הקודם. הרווח הנקי ברבעון השני הגיע לכ-8 מיליון שקל, אבל בהינתן המשך צמיחה בתיק האשראי, הרווח השנתי הצפוי ל-12 חודשים הקרובים מגיע לכ-40 מיליון שקל.

"החברה נסחרת במכפיל של כ-11.5 ביחס לשווי השוק. לכאורה, פנינסולה היא בין חברות האשראי החוץ-בנקאי היקרות בשוק (מבחינת המכפיל), אבל המכפיל בהחלט ראוי לחברה שממשיכה באופן קבוע להציג צמיחה בתוצאות העסקיות".

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

  • עוד באותו נושא:
  • מניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully