וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבחרו אחד ותיהנו: 13 ספרים שאתם חייבים לקרוא השנה

בשיתוף קניוני עזריאלי, בשיתוף קניוני עזריאלי

6.10.2019 / 8:00

בין אם מדובר במתנה לאחרים או במתנה לעצמכם - ספר הוא תמיד חוויה אישית, רגשית ומחשבתית. ממאיר שלו ודויד גרוסמן ועד לספרות העידן החדש, קבלו את הספרים המומלצים שעומדים על המדפים של רשת צומת ספרים בקניוני עזריאלי

סיפורת

אמא של הים / דונטלה די פייטרנטוניו

יש ספרים שנוגעים בנו כל כך עמוק, שהם כמו קוראים בשמנו. כזהו הספר הזה כבר מהעמוד הראשון, כשהגיבורה - עם מזוודה ביד אחת ושקית נעליים באחרת - מצלצלת בדלת לא מוכרת. פותחת לה אחותה אדריאנה, בעיניים הלומות שינה וצמות פרועות: הן מעולם לא נפגשו עד כה.

כך מתחיל הסיפור המטלטל והמופלא הזה: עם ילדה שבן לילה מאבדת הכול — בית נוח, חבֵרה הכי טובה, אהבתם של הוריה. או ליתר דיוק, מי שחשבה שהם הוריה. הם רק מספרים לה שהמשפחה האמיתית שלה רוצה אותה בחזרה. אבל האם זה נכון?

דונטלה די פייטרנטוניו, רופאת ילדים במקצועה, תוקפת בספרה את נושא האימהוּת מנקודת מבט מקורית ובעוצמת ביטוי נדירה. אמא של הים זיכה אותה בפרס קמפיילו 2017, והוא עוּבּד לתיאטרון.

עטיפת הספר אמא של הים מאת דונטלה די פיורטיני. יח"צ,
אמא של הים / דונטלה די פייטרנטוניו/יח"צ

אפשר לגלות לך סוד / סופי קינסלה

לאמה קוריגן יש לב גדול והמון סודות קטנים שהיא לא מספרת לאף אחד. אבל בטיסה סוערת במיוחד מסקוטלנד ללונדון, אחרי פגישה עסקית כושלת, היא משתכרת ומגלה לזר מסתורי ויפה תואר את כל הסודות שלה, אפילו המשפילים ביותר. היא עוזבת את הטיסה מבועתת מכך שחלקה הכל עם זר מוחלט, אבל מרגיעה את עצמה: היא הרי לא תפגוש אותו שוב לעולם, נכון?

אפשר לגלות לך סוד? הוא ספר סוחף, רומנטי ומצחיק עד דמעות. סופי קינסלה היא סופרת בריטית שפרסמה עד היום עשרות ספרים למבוגרים, ילדים ונוער. ספריה זכו לפופולריות עצומה בעולם ונמכרו בלמעלה מארבעים מיליון עותקים ביותר משישים מדינות. אפשר לגלות לך סוד? הוא ספרה השני הרואה אור בהוצאת הכורסא, וקדם לו החיים ה(לא כל כך) מושלמים שלי.

עטיפת הספר אפשר לגלות לך סוד מאת סופי קינסלה. יח"צ,
אפשר לגלות לך סוד / סופי קינסלה/יח"צ

אתי החיים משחק הרבה / דויד גרוסמן

סיפורן של שלוש נשים חזקות, ורה בת התשעים, ביתה נינה, ונכדתה גילי. פרשה מרה ומושתקת מרעילה את חייהן, קורעת אותן זו מזו ושבה ומטיחה אותן זו בזו במשך עשרות שנים.

עד שאין להן ברירה, והן יוצאות - יחד עם רפאל, האוהב הנצחי של נינה, ואביה של גילי - למסע אל אי העונשין גולי אוטוק, הנמצא מול חופי קרואטיה. במקום הקשוח והצחיח הזה, לפני עשרות שנים, החלו הדברים להשתבש. פה היתה ורה כלואה ומעונה בעבודות פרך, מפני שסירבה לבגוד בבעלה המת ולהכריז עליו 'אויב העם'. פה הותכו יחד נאמנות מוחלטת ובגידה מייסרת.

הארבעה נסחפים למסע של רגש חשוף אל האימה והאהבה והחסד, שר משפחות יכולות להפיק מתוכן. זה סיפור על פצע שעובר מדור לדור, ועל כוחו הנורא של סוד, ועל אהבה שאינה דועכת גם שנים רבות לאחר שהאהוב כבר אינו בחיים.

עטיפת הספר אתי החיים משחק הרבה מאת דויד גרוסמן. יח"צ,
אתי החיים משחק הרבה / דויד גרוסמן/יח"צ

נער האופניים / אלי עמיר

נער בן שש עשרה מגיע לבדו לירושלים המצולקת ממלחמת השחרור ורחוקה כל כך מבגדאד, שמשם בא. לבדו הוא מפרנס את עצמו מחלוקת עיתונים ומשליחויות על אופניים במשרד ראש הממשלה, ובלי כל היסוס מעז לחלום לעצמו חיים אחרים. לא ייאמן, אפשר לומר למקרא קורותיו של הנער נורי חלסצ´י: איך שוכנה משפחתו בכפר נידח בחולות, ושכניהם שם מוזיקאים עיוורים; ואיך שלח אותו אביו לקיבוץ, כדי שיתערה לפחות הוא בארץ החדשה; ואיך הוטל עליו להשיג למשפחתו דירה בעיר הבירה.

נער אחד צנום שכדי להיות ישראלי משיל מלשונו את מבטאו ועושה הכול כדי להתערות בקיבוץ ואחר כך בעיר, ושם מתאהבת בו נערה צברית, שלהוריה הביא בוקר-בוקר את העיתון. היא בת עשירים, הוא דלפון; ומכוח אהבתם יחיו מעתה והלאה באושר ועושר? לפני שזה יתברר נחוש, נורי, להתקדם צעד אחר צעד במסלול פתלתל, מפיל ייאוש לרגעים ונוטע תקווה ברגעים אחרים, עד שיתברר מי הוא.

עטיפת הספר נער האופניים מאת אלי עמיר. יח"צ,
נער האופניים / אלי עמיר/יח"צ

ילדים ונוער

רוחות / טלגמאייר ריינה

יש רוחות שמועילות לבריאות...זה ללא ספק החופש הגדול הכי גרוע שקת זוכרת. היא ומשפחתה עברו לעיירת חוף אפרורית, וגם אם קת יודעת שרוחות הים הרעננות יעזרו לאחותה החולה מיה, היא לא מפסיקה להתגעגע לביתה הקודם.

לא רק שהחברות שלה רחוקות, עכשיו היא גם צריכה לסבול את קרלוס, הבן המעצבן של השכנים, שממלא את הראש של מיה בסיפורים על רוחות מסוג אחר לגמרי. אבל האם הם באמת נמצאים רק בדמיון שלו?

עטיפת הספר רוחות מאת טלגמאייר ריינה. יח"צ,
רוחות / טלגמאייר ריינה/יח"צ

האריה שבפנים / רייצ'ל ברייט

לא תמיד קל להיות קטן.עכבר זעיר ומבוהל, שאף אחד אינו מבחין בו, מחליט ללמוד לשאוג.
הוא מתייצב אל מול הסכנה ומגלה שגם היצור הכי קטן יכול להיות בעל לב ואומץ של אריה.

עטיפת הספר האריה שבפנים מאת רייצ'ל ברייט. יח"צ,
האריה שבפנים / רייצ'ל ברייט/יח"צ

ככה זה כשאוהבים / מאיר שלו

בְּכָל בֹּקֶר, כְּשֶׁאִמָּא כְּבָר מְאוֹד מְמַהֶרֶת
וְאוּרִי כְּבָר סוֹף־סוֹף מוּכָן,
הוּא מוֹדִיעַ לָהּ שֶׁהוּא לֹא רוֹצֶה,
מַמָּשׁ לֹא רוֹצֶה,
בִּכְלָל לֹא רוֹצֶה,
לָלֶכֶת לַגַּן.
אֲבָל אָז, הַפְתָּעָה: הִגִּיעָה לַגַּן יַלְדָּה חֲדָשָׁה.
נֶחְמָדָה, חֲכָמָה, מַצְחִיקָה וְיָפָה,
וְהַכֹּל הִשְׁתַּנָּה...

עטיפת הספר ככה זה כשאוהבים מאת מאיר שלו. יח"צ,
ככה זה כשאוהבים / מאיר שלו/יח"צ

עיון

שמיים שאין להם חוף / יפעת ארליך

פרא אדם" קראו לו המפקדים שלו בצבא בחיבה או בכעס וניבאו לו גדולות או עצרו את הקידום שלו. "בניהרקולס" קראו לו החברים שטיילו איתו בדרום אמריקה, אחרי שפיספס מעבורת והשיג אותם רגלית בתחנה הבאה. "בַּבּ" קראה לו גלי ארוסתו. "בְּנָיָקִי" קראו לו אביו ואמו, שלום ומיכל, ששלומם קשור בחוט לשלומו. "בניה" נקראו יותר ממאה תינוקות על שמו.

לכל איש יש שם. לכל איש יש גם סיפור. סיפורו של בניה שראל הוא של גבר צעיר תאב חיים ורב-פנים, שהיטלטל בין חברון לתל אביב, בין חלומות על קריירת משחק לקריירה צבאית, בין תשוקה לחופש לבין כמיהה לבית. ב־1 באוגוסט 2014, שלושה שבועות לפני מועד חתונתו, כשנראה שכל חלקי הפאזל של חייו סופסוף מסתדרים במקומם, נפל בקרב ברצועת עזה בתום מבצע "צוק איתן", בעודו צועד בראש חייליו כמפקד סיירת גבעתי.

שמיים שאין להם חוף הוא רומן ביוגרפי המתאר את מסע חייו של בניה שראל, את ילדותו בקריית ארבע, את התבגרותו בישיבה התיכונית, ואת הדרך הקשה שעבר עד שמצא את מקומו בתוך המסגרת הצבאית. הספר נוגע בכנות ובאומץ בסדק שנוצר בינו לבין הוריו בעקבות התרחקותו מהדת ומספר בגילוי לב, בהומור ובכאב על אהבתו הגדולה לגלי. סיפורו האישי של בניה נותן ביטוי לפלח נכבד בחברה הישראלית, החי על קו התפר בין עולמות שונים ונע הלוך ושוב בין העולם החילוני לעולם האמוני.

שמיים שאין להם חוף הוא ספרה השלישי של יפעת ארליך, עיתונאית "ידיעות אחרונות". ספרה הראשון "מה יקרה אם אמות מחר בבוקר", סיפור חייה של דפנה מאיר, נגע בלבבות רבים והיה לרב מכר.

עטיפת הספר שמיים שאין להם חוף מאת יפעת ארליך. יח"צ,
שמיים שאין להם חוף / יפעת ארליך/יח"צ

מועדון ה-5 בבוקר / רובין שארמה

רבים‭ ‬חושבים‭ ‬שמנהיגות‭ ‬וגאונות‭ ‬הן‭ ‬תכונות‭ ‬שרק‭ ‬בודדים‭ ‬ניחנו‭ ‬בהן‭, ‬אך‭ ‬למעשה‭ ‬הן‭ ‬קיימות‭ ‬בכל‭ ‬אחד ואחת מאיתנו.
‬לכולנו‭ ‬יש‭ ‬יכולת‭ ‬להגיע‭ ‬לגדולה‭ ‬ולהצליח‭ ‬ברמה‭ ‬עולמית‭, ‬אולם‭ ‬בעידן‭ ‬זה‭ ‬של‭ ‬מורכבות‭ ‬והסחות‭ ‬דעת‭ ‬דיגיטליות‭, ‬רבים‭ ‬נכנעים‭ ‬לבינוניות‭ ‬ולשטחיות‭ ‬ומדשדשים‭ ‬בניסיון‭ ‬לממש‭ ‬את‭ ‬הפוטנציאל‭ ‬שלהם‭.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬


רובין‭ ‬שארמה‭ ‬הגה‭ ‬כבר‭ ‬לפני‭ ‬כעשרים‭ ‬שנה‭ ‬את‭ ‬שיטת‭ ‬מועדון‭ ‬ה-5 ‭ ‬בבוקר‭ ‬ואת‭ ‬הנוסחה‭‬ ‬בת שלושת‭ ‬השלבים‭ ‬המפרטת‭ ‬איך‭ ‬להפוך‭ ‬את‭ ‬ההשכמה‭ ‬המוקדמת‭ ‬להרגל‭ ‬משנה-חיים: ‬פעילות‭ ‬מאומצת, ‬התרגעות‭ ‬עמוקה‭ ‬ולמידה. ‬מאז‭ ‬הוא‭ ‬מנחיל‭ ‬את‭ ‬השיטה‭ ‬בהצלחה‭ ‬רבה‭ ‬למנהלי‭ ‬חברות‭, ‬לספורטאי-על‭ ‬ולאמנים‭ ‬ידועים‭, ‬ועתה‭ ‬הוא‭ ‬מסביר‭ ‬כיצד‭ ‬יכול‭ ‬כל‭ ‬אחד‭ ‬מאיתנו‭ ‬לממש‭ ‬אותה‭.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

עטיפת הספר מועדון ה-5 בבוקר מאת רובין שארמה. יח"צ,
מועדון ה-5 בבוקר / רובין שארמה/יח"צ

הצאר החדש עלייתו ושלטונו של ולדימיר פוטין / סטיבן לי מאיירס

חיוניות הבנת שאיפותיו ומעמדו של ולדימיר פוטין לא הייתה עמוקה ומכרעת יותר מאשר בימינו. ולדימיר פוטין, נשיאה של רוסיה המתחדשת, הנהיג רפורמות רבות בארצו והעלה את קרנה בעמים. בני ארצו, שמאז נפילתה של ברית המועצות, התנסו בדמוקרטיה שמשמעה עוני, פשע וחולשה מדינית, זכו בהנהגתו להרחיב ציפיות ותקוות בעולם של רווחה. עם זאת, המנהיג הרפורמטור הוא אביו ומייסדו של משטר סמכותני וחסר עכבות המשתיק את כל אויביו ומתנגדיו מבית ובגבולותיה של רוסיה הגדולה.

ולדימיר פוטין, פוסק סטיבן לי מאיירס בביוגרפיה המרתקת שלו, הוא הצאר החדש של רוסיה בת ימינו.
פוטין המבקש להחזיר לרוסיה את מעמדה האימפריאלי, אינו מהסס לשלוח את ידיו גם לאזורים שמחוץ לארצו - לאוקריאנה, לקרים, ולאחרונה גם למזרח התיכון. קרבתו של הצאר החדש אלינו ומעורבותו בסוריה מלמדות עד כמה הוא מעורב גם בהכרעות מדיניות החוץ של ישראל.

עטיפת הספר הצאר החדש עלייתו ושלטונו של ולדימיר פוטין מאת סטיבן לי מאיירס. יח"צ,
הצאר החדש עלייתו ושלטונו של ולדימיר פוטין / סטיבן לי מאיירס/יח"צ

בישול, הדרכה ועידן חדש

חיימשלי / עינת נתן

ילדים מגיעים לעולם בלי הוראות הפעלה. ובדיוק כמו שלא יעלה על דעתנו להאכיל אותם יום כן יום לא, או להחליף חיתול רק מתי שמתחשק לנו, אי אפשר לצאת למסע ההורות בלי להבין למה הילדים שלנו זקוקים ברמה הרגשית כדי להתפתח ולהפוך לאנשים שלמים.

האתגר המשמעותי שלנו כהורים הוא להרחיב במעט את הפרשנות האוטומטית. להוסיף עוד אופציות להיגיון הפרטי, שהרבה פעמים מנהל את איך שאנחנו מרגישים בסיטואציות מול הילדים ושולט בתגובותינו. אז אנחנו מגיבים — מכבים שרפות שהם מדליקים, מתעצבנים כשהם מעצבנים, נהנים כשהם חמודים או משתפים פעולה, ובאופן כללי תלויים בהם ובהתנהגויות שלהם. אנחנו לא בשליטה אמיתית. אין לנו שליטה על המון דברים, אבל יש לנו שליטה על היחסים בבית".

ב־18 השנים האחרונות גידלה עינת נתן חמישה ילדים. במקביל פגשה אלפי הורים בקליניקה שלה, בהרצאות ובהדרכת קבוצות. היא העניקה להורים האלה הדרכה מקצועית, והם העניקו לה אפשרות ייחודית להתבונן באתגרי המשפחה במאה ה־21.

עטיפת הספר חיימשלי מאת עינת נתן. יח"צ,
חיימשלי / עינת נתן/יח"צ

מיינדפולנס להיות כאן ועכשיו / מתי ליבליך

מהו תרגול מיינדפולנס? כיצד הבאת קשב פתוח וסקרן אל החוויה שלנו, ממש עכשיו, יכולה להוביל אותנו אל שבילי חיים חדשים, פתוחים וגמישים, להרגיע חרדה, להפחית דיכאון, לשפר קשב וריכוז ולעורר חמלה? ומדוע בעולם המערבי לא מפסיקים לדבר על הנושא, שהפך לפופולרי כמו מזון מהיר, מעין מק'מיינדפולנס?

מיינדפולנס נועד לסייע לנו ביצירת מרחב התבוננות בהווה ובתודעה, מרגע לרגע, באופן מכוון ובלתי שיפוטי. מחקרים מדעיים רבים מוכיחים את יעילותו. ועם זאת, מיינדפולנס אינו מציע פתרון קסם, אלא מסע תודעתי לנופים יפים וקשים גם יחד.

"מיינדפולנס - להיות כאן ועכשיו" הינו ספר מקיף, שתחילתו בשורשים הבודהיסטיים של התרגול והמשכו במיפוי שלל יישומיו בהווה, בהם חקר המוח, חינוך קשוב ושיפור יחסים עם הזולת. הספר מיועד למתחילים ולמבקשים להעמיק. הוא מכיל ידע תיאורטי לצד שלל תרגילים פשוטים וייחודיים שניתן לתרגל בבית.

מתי ליבליך ועמיתיה, כולם מורים ומתרגלים, משתפים במסעם האישי והמקצועי ומשלבים רגש ואינטלקט בפרקי ספר, שנועד לגרום לנו להתבונן בתודעה הרועשת שלנו בלי פחד וללא שיפוט. לילה קמחי, על חמלה עצמית; גליה תנאי, על מצבי חרדה ודיכאון; ריקרדו טרש, על חקר המוח; רוני ברגר, על ילדים וחינוך; דוד (שנטם) זהר, על יחסים בינאישיים; ויקיר קריצ'מן, על הרבדים העמוקים של הנפש.

עטיפת הספר מיינדפולנס. עיצוב עטיפה: עדה ורדי, מערכת וואלה!
מיינדפולנס להיות כאן ועכשיו / מתי ליבליך/מערכת וואלה!, עיצוב עטיפה: עדה ורדי

ארבע ההסכמות / דון מיגל רואיס

דון מיגואל רואיס נולד למשפחה של מרפאים והתחנך באזור הכפרי של מקסיקו על ידי אם שהיתה קוראנדרה (מרפאה) וסב שהיה נגואל (שמאן). המשפחה ציפתה לכך שמיגואל יאמץ את המורשת המשפחתית בת מאות השנים של הריפוי וההוראה, ויעביר הלאה את הידע האזוטרי הטלטקי. במקום, בהשפעת החיים המודרניים, בחר מיגואל ללמוד בבית הספר לרפואה ולהפוך לרופא מנתח.

תאונת דרכים שיתנה את חייו. בשעה מאוחרת באחד הלילות בשלהי שנת 1970, התעורר לפתע לאחר שנרדם על ההגה בשעת נהיגה. בו ברגע התנגשה המכונית במהירות בקיר בטון. דון מיגואל זוכר שהיה מחוץ לגופו הגשמי כאשר משך את שני חבריו למקום מבטחים.

מזועזע מן החוויה, החל בחקירה-עצמית אינטנסיבית, הוא התמסר לרכישת בקיאות בחכמה העתיקה של האבות הקדמונים, ולמד אצל שמאן רב-עוצמה במדבר מקסיקו שבו, שכבר נפטר, המשיך ללמד אותו בחלומותיו.

עטיפת הספר ארבע ההסכמות מאת דון מיגל רואיס. יח"צ,
ארבע ההסכמות / דון מיגל רואיס/יח"צ
בשיתוף קניוני עזריאלי, בשיתוף קניוני עזריאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully