וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HP מפטרת 9,000 עובדים בתוכנית התייעלות של המנכ"ל החדש

4.10.2019 / 13:19

מדובר על כ-16% מעובדי החברה ברחבי העולם. מהחברה נמסר ש"התעשייה נמצאת כיום בנקודת מפנה ו-HP מתחילה פרק חדש שמצריך ביצוע של מהלכים משמעותיים"

בניין HP ברחובות. צילום: איל יצהר, גלובס, גלובס
HP/גלובס, צילום: איל יצהר, גלובס

חברת HP הודיעה על קיצוצים משמעותיים בכוח העבודה הגלובלי, של כ-7,000 עד 9,000 עובדים. לחברה יש כ-55 אלף עובדים ברחבי העולם, כך ששיעור העובדים שלה המפוטרים עשוי להגיע לכ-16%. ב-HP לא סיפקו התייחסות לפי אזורים גיאוגרפיים, ולא ברור מה תהיה ההשפעה על ישראל. את התוכנית מוביל המנכ"ל הנכנס של HP, אנריקה לורס, וההחלטה עליה התקבלה על רקע הירידה בהכנסות מפעילות המדפסות ברבעון השלישי.

בחברה מעריכים כי המהלך יחסוך לה כמיליארד דולר בשנה עד סוף שנת התקציב של 2022. כמו כן, עלות התוכנית מוערכת בכמיליארד דולר עד סוף 2022 - 100 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019, 500 מיליון דולר בשנה הבאה והשאר ב-2021 ו-2022.

HP הודיעה במקביל את התחזיות שלה לשנת הכספים הבאה, שמתחילה ב-1 בנובמבר. היא צופה כי הרווח החשבונאי (GAAP) למניה יעמוד על 1.98-2.1 דולרים, ואילו הרווח המתואם (Non-GAAP), שמנטרל את הוצאות הארגון מחדש, הוצאות על רכישות וכו', יעמוד על 2.32-2.22 דולרים למניה. בהתבסס על הסביבה העסקית הנוכחית, ב-HP סבורים כי תזרים המזומנים החופשי יעמוד על לפחות 3 מיליארד דולר ב-2020.

ל-HP יש מספר פעילויות בישראל, בהן פעילות מכירות, פעילות המבוססת על רכישת סאיטקס וכן את אינדיגו-HP, שיושבת בקריית גת. אינדיגו, שהוקמה ב-1977 על ידי היזם בני לנדא, עוסקת בדפוס דיגיטלי, ו-HP רכשה אותה לפני כ-16 שנה. כל פעילות הפיתוח והייצור שלה נעשית בארץ והיא נחשבת לאחת היצואניות הגדולות מישראל. לפי פרסומים שונים, בסאיטקס הועסקו בשנה שעברה כ-500 עובדים.

מ-HP נמסר: "התעשייה נמצאת כיום בנקודת מפנה ו-HP מתחילה פרק חדש שמצריך ביצוע של מהלכים משמעותיים. זה כרוך בכמה החלטות קשות אך אנחנו מחויבים כתמיד לעזור לעמיתינו שיושפעו כתוצאה מהמהלכים הללו. אלו הן ההחלטות הקשות ביותר שחברה נדרשת לעשות אך הן קריטיות למיצובה בעתיד".

לגבי השפעה על העובדים בישראל נאמר ש"זהו מהלך גלובלי של ארגון מחדש ואנו לא מוסרים בשלב זה מידע על האופן שבו הוא ישפיע במדינות השונות. HP אינה מוסרת מידע על היקף עובדיה במדינות השונות".

במקביל להודעה על תוכנית הארגון מחדש ופיטורי העובדים, החברה הודיעה גם על הגדלת הדיבידנד ב-10% ועל תוכנית חדשה לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 5 מיליארד דולר. זאת, בנוסף לתוכנית קיימת לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 1.7 מיליארד דולר. בחברה ציינו כי התוכניות הללו נועדו לאזן את הדילול שנוצר ממתן אופציות לעובדים.

בשנה האחרונה ירדה מניית החברה ב-29%, ושווייה עומד על 27 מיליארד דולר. זאת, עוד לפני ירידה של 5% במסחר המאוחר אמש. לפני ארבע שנים HP התפצלה לשניים - HPE, שמתמקדת באנטרפרייז, ומנייתה עלתה מאז ב-47%; ו-HP, שמתמקדת במדפסות, ומנייתה התחזקה מאז ב-40%. הנאסד"ק עלה באותה תקופה ב-57%.

הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה נשארו דומות לאלו של שנה שעברה והן הסתכמו בכ-43 מיליארד דולר. הרווח הנקי ירד ב-30% והסתכם ב-2.8 מיליארד דולר. עם זאת, הסימן המדאיג נמצא בפעילות המדפסות ברבעון השלישי, שרשמה ירידה של 5% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל והן הסתכמו ב-4.9 מיליארד דולר. הרווח לפני מסים ירד ב-8% והסתכם ב-800 מיליון דולר. פעילות זו גם אחראית לעיקר הרווח, כ-60% ממנו.

  • עוד באותו נושא:
  • hp

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully