וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניליוור מעלה מחירים - אלה המוצרים שעומדים להתייקר

שני מוזס

6.10.2019 / 11:00

החברה מקטינה את האריזות של ארבע סדרות מוצרים שלה - כריות, קליק, חטיף נשנושים וקרקרים של נשנושים

חטיף קליק של יוניליוור. צילום: שני מוזס, גלובס, גלובס
חטיפי יוניליוור/גלובס, צילום: שני מוזס, גלובס

מחירי המזון שוב מתייקרים: ל"גלובס" נודע כי יוניליוור, יצרנית ויבואנית המזון והטואלטיקה שעומדת מאחורי מותגים בולטים כמו דגני תלמה ושמפו פינוק, מבצעת עליית מחירים ריאלית באמצעות הקטנת אריזות של מוצרי המזון אותם היא מייצרת. עליית המחיר הריאלית לקמעונאי נעה בין 8% ל-15%, כך שעבור הצרכן הייקור צפוי להיות גבוה מכך.

לפי שעה מדובר על מגוון קטן יחסית של מוצרים שאינם ה"בסט סלרס" של יוניליוור, וככל הידוע העלאת המחירים אינה כוללת את מוצרי הטואלטיקה של החברה.

במכתב עדכון שנשלח לקמעונאים והגיע ליד "גלובס" נכתב: "הריני להודיעך כי החל מנובמבר 2019 יוקטנו אריזותיהם של מספר מוצרי יוניליוור, בהם כריות, קליק ונשנושים. בכך יעלה בפועל המחיר ל-100 גרם במוצרים אלה".

כך למשל סדרת מוצרי כריות, שמשקל המארזים שלה הוא 750 גרם, תוקטן לגודל של 686 גרם בלבד. המשמעות היא ייקור ריאלי של 9% ל-100 גרם. מוצר נוסף שיוקטן הוא חטיפי השוקולד של קליק, שמשקלם כיום עומד על 75 גרם לשקית, והם יוקטנו לגודל של 65 גרם. כאן משמעות הייקור הריאלי למחיר לקמעונאי עומדת על 12% ל-100 גרם מוצר. גם באריזות המוצר נשנושים תירשם הקטנה, הן בקרקרים והן בחטיפים, בשיעור שינוע בין 8% ועד 15% ל-100 גרם.

בדומה לגל עליות המחירים שאפיין את הקיץ שעבר ונמשך עד אחרי עונת החגים, גם הפעם הנימוק שבו משתמשת יוניליוור הוא עליית התשומות: "הקטנת האריזות ועליית המחירים באו על רקע העלייה בתשומות הייצור בשנים האחרונות, לרבות עלייה משמעותית בשכר העבודה. החברה ספגה בשנים האחרונות את העלייה בתשומות ונקטה פעולות התייעלות על-מנת להימנע מעליות מחיר נוספות. עליית המחיר נעשתה לאחר בחינה יסודית, במספר מוצרים מצומצם וכמוצא אחרון, ואינה מגלמת את מלוא העלייה בתשומות" .

בעדכון שמסרה החברה לקמעונאים היא מציינת כי "המידע אודות השינוי והמשקל החדש יוצגו באופן בולט וברור בחזית האריזות החדשות", וטוענת כי "גם לאחר עליית המחיר ל-100 גרם, מוצרים אלה צפויים להימכר במחיר תחרותי ביחס למתחרים מובילים בקטגוריה", כשלא ברור אם היא מרמזת לעליות מחירים עתידיות שצפויות להגיע בעקבותיה, למוצרים שאינם מובילי קטגוריה, או לגורם אחר.

בקיץ 2018 נרשם גל עליות מחירים של מוצרי צריכה שהחל בעקבות עלייה במחירי הנייר. קימברלי קלארק הודיעה אז לקמעונאים כי תייקר את מוצריה לראשונה מזה 6 שנים, ובעקבותיה גם יתר ספקיות הנייר - סנו, שניב, והמוצג הפרטי של שופרסל ורמי לוי - העלו מחירים. בהמשך הצטרף גם שוק המזון: תנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, הייתה הראשונה להעלות את מוצרי מחירי החלב הלא מפוקחים שלה, ובתוך זמן קצר הצטרפו גם טרה וקוקה-קולה ישראל, טמפו, יפאורה, סוגת, ויסוצקי ורבות אחרות. חברה נוספת שניסתה לבצע עליית מחירים אך נסוגה היא אסם-נסטלה. העיתוי בו היא בחרה להודיע על כך לתקשורת - יחד עם ייקור מחיר המים והחשמל - הביא לזעם ציבורי ומתקפה שהופנתה כלפיה לצד מחאה ציבורית קצרה, ואסם חזרה בה מההכרזה. אגב, במסגרת גל המחירים ההוא יוניליוור ייקרה את הקרמבו שהיא מייצרת בשיעור של כ-4% לקמעונאי.

לאחרונה הודיעה יוניליוור כי מנכ"לית החברה, ענת גבריאל, תסיים את תפקידה ותעבור לתפקיד סגנית נשיא בקבוצה הגלובלית.

יוניליוור היא אחת מספקיות מוצרי המזון והטואלטיקה הגדולות בישראל, והיא חלק מתאגיד בינלאומי ענק. בישראל הפעילות של החברה אוחזת בנתח שוק כ-4.6% ממכירות מוצרי הצריכה. מתחילת השנה הציגה החברה שחיקה במכירות של כ-1.3% בתשעת החודשים הראשונים של 2019 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully