וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי האצ'יסון הגיעו לישראל לבדוק קבלת היתר שליטה בפרטנר

גד פרץ

6.10.2019 / 16:13

נציגי החברה הגיעו היום לפגישות במשרד התקשורת כדי לבדוק אפשרות לקבלת היתר השליטה בחברת הסלולר

עמיקם כהן. צלם: איל יצהר, גלובס
עמיקם כהן/גלובס, צלם: איל יצהר

נציגים מחברת האצ'יסון מהונג קונג הגיעו היום (א') לפגישות במשרד התקשורת במסגרת היערכות החברה לחזרת השליטה בפרטנר - כך נודע ל"גלובס". המניות חזרו להאצ'יסון לאחר הודעת המיליארדר הישראלי-אמריקאי חיים סבן כי הוא מוותר על מניות השליטה בחברת הסלולר. כעת נדרשת האצ'יסון להיערך לאפשרות שתקבל את המניות ולשם כך היא זקוקה להיתר שליטה ממשרד התקשורת.

האצ'יסון פועלת בישראל בתחום התפלת המים, פעילות שאותה מנהל עמיקם כהן, ולצידו דן אלדר, שעבד עימו בפרטנר כסמנכ"ל קשרי מפעילים וקשרים בינלאומיים.

אירוע החזרה לישראל של האצ'יסון, שהקימה את חברת פרטנר , אינו פשוט בשל היותה חברה שמקורה בהונג קונג. אמנם האצ'יסון כבר הייתה בעלת השליטה בפרטנר בעבר, אך ההרעה ביחסי הסחר של ארה"ב עם סין והעובדה שהממשל האמריקאי מפעיל לחץ על ישראל להגביל את יחסיה עם סין - מעלים את החשש שלהאצ'יסון יהיה קושי לקבל היתר שליטה בחברה.

מבחינה משפטית נדרשת האצ'יסון לקבל את המניות, גם אם תמכור אותן לגורם אחר ולא תישאר כמשקיעה בישראל. כלומר, המניות של סבן נדרשות לחזור לכתובת כלשהי ולכן האצ'יסון זקוקה להיתר שליטה או לחלופין שמישהו מטעמה יידרש להחזיק במניות עד שתתברר סוגיית היתר השליטה. במצב כזה ייתכן שהמניות יועברו לידי נאמן שיחזיק בהן עד שהאצ'יסון תקבל את ההיתר או שתחליט למכור את המניות דרך הנאמן.

יש הטוענים שהחברה רואה את המצב הנוכחי כהזדמנות; על רקע הניסיון שלה בדור החמישי בסלולר היא תרצה להישאר ולמכור את המניות אחרי שהשוק יתאושש, מפני שכרגע בכל מקרה השליטה חוזרת אליה באמצעות קבלת המניות, ללא שתידרש לשלם עבורן.

סבן הודיע על החזרת מניות השליטה בפרטנר (30%) להאצ'יסון על רקע ההפסדים שצבר מאז רכש את פרטנר ב-2013 והעובדה שאין הצדקה מבחינתו להחזיר לה הלוואה של 300 מיליון דולר בינואר הקרוב - שקיבל מהאצ'יסון כנגד שעבוד מניות השליטה. שווי השוק של מניות פרטנר שבידיו, המשועבדות להבטחת תשלום החוב, עומד על כ-730 מיליון שקל בלבד.

החוב של סבן אמור להיפרע בינואר 2020, ובחודשים האחרונים הוא ניהל מגעים עם האצ'יסון על מיחזור ההלוואה. ואולם, על פי דיווח מלפני שבועיים מגעים אלה הסתיימו ללא תוצאות - מה שפותח להאצ'יסון פתח לשוב ולהשתלט על פרטנר. לפי הדיווח של קבוצת סבן לבורסה המגעים עם האצ'יסון הסתיימו, ובשלב זה לא סביר שהצדדים יגיעו להסכם, "והמלווים יכולים לממש את הזכויות שלהם".

  • עוד באותו נושא:
  • פרטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully