וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקסמבורג מוביל לקראת סיום ההצבעה באפריקה ישראל

עומרי כהן

7.10.2019 / 9:44

י.ח. דמרי הודיעה במפתיע לנאמני האג"ח של אפריקה ישראל כי היא מבקשת להפחית ב-11.5 מיליון שקל את הצעתה לרכישת החברה

יעקב לוקסנבורג. צילום:תמר מצפי, גלובס
יעקב לוקסנבורג/גלובס, צילום:תמר מצפי

בצעד מפתיע דיווחה הבוקר חברת י.ח. דמרי לנאמני איגרות החוב של חברת אפריקה ישראל, כי היא מבקשת להפחית את הצעתה לרכישת אפריקה ישראל ב-11.5 מיליון שקל. בעקבות ההצעה, ירדה התמורה שמציעה י.ח. דמרי לשלם למחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל חזרה ל-850 מיליון שקל, לעומת 861.5 מיליון שקל שעליהם התחייבה אתמול.

במכתב ששלחה לנאמני איגרות החוב של אפריקה ישראל כתבה י.ח. דמרי, כי היא מבקשת להודיע על תיקון הצעת ההסדר שלה, ועל משיכת מכתב העדכון האחרון, שנשלח אתמול. לדברי י.ח. דמרי, המכתב נשלח אתמול "עקב טעות".

הצעתה של י.ח. דמרי, שבשליטת יגאל דמרי, כוללת גם את מלוא הנכסים הנזילים של אפריקה ישראל בסכום של 486.4 מיליון שקל, שיועברו למחזיקי האג"ח. כך שבסך הכול, עומדת הצעת דמרי למחזיקים על 1.3364 מיליארד שקל.

יש לציין כי התוספת האחרונה שהציעה י.ח. דמרי אתמול נעשתה לצורך השוואת הצעתה להצעה האחרונה שהגישה לפידות קפיטל למחזיקי האג"ח, בסכום של כולל של 1.3479 מיליארד שקל. כך שכעת, הצעתה של לפידות קפיטל, שבשליטת יעקב לוקסנבורג, שבה להיות גבוהה יותר מהצעת י.ח. דמרי.

לדברי גורם בשוק, למרות השינוי המפתיע, אין בכוונת נאמני האג"ח לשנות את מועדי הצבעת המחזיקים. על פי הודעה שפרסמו הנאמנים, על מחזיקי האג"ח למסור את כתבי ההצבעה שלהם עד השעה 10:00 היום, כאשר אסיפת ההצבעה תתקיים (ללא התכנסות בפועל) באופן רשמי בשעה 16:00.

הנסיגה הנוכחית שביצעה י.ח. דמרי צפויה להשפיע לרעה על סיכויי הצלחתה במכרז לרכישת אפריקה ישראל מידי מחזיקי האג"ח שלה, במסגרת של הסדר חוב כולל לחברה. ההצעה של לפידות קפיטל (שהוגשה בשיתוף אלטשולר שחם גמל ופנסיה), הגבוהה יותר, מעניקה לה יתרון משמעותי לקראת סיום הגשת כתבי ההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully