וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול אולמרט מתפטר מתפקיד מנכ"ל פלייבאז

שחר סמוחה ועמרי זרחוביץ'

10.10.2019 / 10:12

אולמרט, שיישאר בתפקיד נשיא החברה, יוחלף ע"י תום פחיס, איתו הקים את פלייבאז לפני 8 שנים החברה גייסה עד כה 66 מיליון דולר

שאול אולמרט. צילום: תמר מצפי, גלובס
שאול אולמרט/גלובס, צילום: תמר מצפי

מייסד ומנכ"ל חברת פלייבאז, שאול אולמרט, הודיע בתחילת השבוע לדירקטוריון החברה כי הוא יעזוב את תפקיד המנכ"ל. תום פחיס, שייסד עם אולמרט את פלייבאז לפני כשמונה שנים ובשנתיים האחרונות שימש בה כמנהל התפעול, מונה להחליף את אולמרט בתפקיד המנכ"ל. אולמרט יישאר בפלייבאז בתפקיד נשיא החברה. אולמרט ופחיס לא היו מעוניינים להתייחס לידיעה.

בהודעת דואר אלקטרוני שאולמרט שלח לעובדי החברה הבוקר (ה'), הוא כתב כי "כנשיא וחבר דירקטוריון המעורבות שלי בעסקי החברה תהיה פחות יומיומית ויותר ברמת המאקרו - מציאת אפשרויות אסטרטגיות חדשות בעבור החברה, הפצת הבשורה שלנו לעולם, דיון בעסקות מיזוג ומכירה אפשריות וסיוע בפתיחת עוד דלתות לשותפים אסטרטגיים בעולם. זהו השלב הבא באבולוציה של תפקידנו כמייסדים, והוא יאפשר לי לבלות יותר זמן בישראל עם משפחתי - דבר שנחוץ לי מאוד לאחר שמונה שנים אינטנסיביות".

פלייבאז החלה את דרכה כפלטפורמה להטמעת תכנים ויראליים באתרי תוכן כדי להגביר את התנועה אליהם ולגרום למשתמשים לבלות בהם יותר זמן. מאז הקמתה ב-2012 גייסה החברה 66 מיליון דולר והעסיקה בשיאה יותר מ-150 עובדים. בין המשקיעים שלה נמנים ויולה ונצ'רס, 83North , סבן ונצ'רס, פירסטיים וחברת דיסני.

לפני כשנתיים, בעקבות התפתחות השוק ולאחר שינוי משמעותי באלגוריתם של פייסבוק שפגע ביציבות הכנסותיה, פיטרה פלייבאז כמה עשרות עובדים והכניסה שינויים למודל העסקי שלה. כעת הוא מתבסס על הכנסות מדמי מנוי שאתרי תוכן משלמי לה בתמורה לשימוש בפלטפורמה וכן על חלוקת הכנסות מהפרסום המוטמע בה.

אולמרט, בן 44, שימש בתפקידי ניהול בניקלודיאון וב-MTV בניו יורק ובחברת האינטרנט הישראלית קונדואיט. הוא בנם של עליזה ואהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר.

פחיס, בן 34, הקים את פלייבאז עם אולמרט לאחר היכרות ארוכה. בראיון שנתן למוסף G של "גלובס", כשנבחר לרשימת 40 הצעירים המבטיחים מתחת לגיל 40 ב-2016, סיפר פחיס על היכרותם: "הייתי תלמיד בבית הספר, והוא היה מורה. איך שהוא השתחרר מהצבא, במקום ללכת למלצר, פנו אליו מהתיכון לאומנויות בירושלים ושאלו אותו אם הוא יודע מחשבים, והוא אמר שכן ובא ללמד. הכרתי אותו במשך שנה, ובהמשך שמרנו על קשר, כי אני עבדתי בתחום המחשבים, וגם הוא. הוא טס לארצות-הברית, ומגיל 13 או 14 בניתי אתרי אינטרנט, עוד לפני שהאינטרנט היה אינטרנט, והרבה פעמים בחברות שהוא עבד בהן ושהיו צריכים בהן מפתחים, הוא היה שוכר אותי כפרילאנסר. כשהשתחררתי מ-8200, שאול היה הנשיא של חברה שקראו לה סאנדיי סקיי, ואז הוא הציע לי לבוא לעבוד איתו, ושם היינו ביחד ארבע וחצי שנים. אחרי שעבדתי על מיזם משלי שלא התרומם אחרי שנה, הוא פנה אליי ואמר לי 'תקשיב, פתחנו חברה חדשה לפני שבוע, בוא תצטרף'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully