וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סופטבנק מכינה חבילת מימון להשתלטות על WeWork

14.10.2019 / 11:03

על פי דיווחים, הענקית היפנית הכינה חבילת מימון במטרה להשתלט על החברה להשכרת חללים משותפים

אדם נוימן מנכ"ל וויוורק - ניו יורק, 15 במאי 2017. רויטרס
אדם נוימן/רויטרס

בעיות המזומנים של WeWork עלולות להוביל להשתלטות על ידי המשקיע הגדול ביותר של החברה - סופטבנק - שראתה כי הערכת השווי של החברה להשכרת חללים משותפים הגיעה אל מתחת ל-10 מיליארד דולר. כך על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.

על פי דיווחים, סופטבנק, אשר כבר בעלת כשליש מ-WeWork, הכינה חבילת מימון במטרה להשתלט על החברה.

בתחילת החודש פורסם כי We, החברה האם של WeWork, דחתה את ההנפקה הציבורית הראשונה שלה, לאחר שמשקיעים רבים הטילו ספק במודל העסקי שלה ובממשל התאגידי שלה. אדם נוימן, מייסד WeWork והמנכ"ל שלה, נאלץ אף לפרוש מניהול החברה ולוותר על השליטה בה.

לאחר עזיבתו של נוימן, המנכ"לים המשותפים גנזו את ההנפקה, ויצאו בצעדים לחיסכון בעלויות, ביניהם מכירת המטוס הפרטי של החברה וסגירת WeGrow, בית הספר היזמי הפרטי ששימש את שוכרי שטחי העבודה ואת עובדי החברה.

כעת WeWork, שראתה את דירוג האשראי שלה יורד לדרגת זבל, הבינה כי היא עלולה להיכנס למצוקת מזומנים כבר בסוף נובמבר, כך דווח בשבוע שעבר ב-Financial Times. החברה החלה לבחון אפשרויות מימון, אשר המשמעות של אחת מהן היא העברת השליטה לסופטבנק, אולם עד כה התקבלה החלטה בחברה.

לפי הערכות, סופטבנק השקיעה ב-WeWork כ-10 מיליארד דולר, כולל השקעה אחרונה של מיליארד דולר, לפי הערכת השווי הפרטית של 47 מיליארד דולר שפרסמה החברה בינואר. על פי הערכות, סופטבנק מחזיקה בכ-29% ממניות WeWork יחד עם שותפותיה.

החברה הייתה אמורה לגייס 6 מיליארד דולר בחוב, אך כדי לעשות זאת הייתה צריכה לחזק את המבנה הפיננסי שלה באמצעות הנפקה ראשונית שתכלול גיוס של 3 מיליארד דולר, אך ההנפקה כאמור לא יצאה אל הפועל והותירה את WeWork מול אתגר משמעותי יותר בגיוס חוב. החברה שורפת מזומנים ולפי הערכות, היא חייבת לגייס סכום כסף נוסף בחודשים הקרובים. אם סופטבנק תחליט להשקיע בחברה, היא צפויה לעשות זאת בשווי נמוך משמעותית מזה שבו השקיעה בסבב הגיוס האחרון.

  • עוד באותו נושא:
  • Wework

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully