וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית רמת גן לשעבר תובע חצי מיליון שקל ממחליפו בתפקיד

אבישי גרינצייג

15.10.2019 / 12:05

ישראל זינגר הגיש תביעת דיבה נגד ראש עיריית רמת גן המכהן כרמל שאמה-הכהן, בטענה כי יזם חקירה פלילית נגדו ואף ליווה וליבה את החקירה בפייסבוק. טוען כי לפרסומים השליליים של שאמה-הכהן נגדו היה חלק משמעותי בהפסד שלו בבחירות לעירייה ב-2018

ישראל זינגר, ראש עיריית רמת גן, זירת שריפה בבניין מגורים ברחוב ביאליק 164, רמת גן. 13 ביוני 2016. ניב אהרונסון
ישראל זינגר/ניב אהרונסון

ראש עיריית רמת גן לשעבר, ישראל זינגר, הגיש תביעת דיבה נגד מחליפו בתפקיד, כרמל שאמה-הכהן, בסכום של חצי מיליון שקל. הרקע לכתב התביעה הוא החשדות הפליליים נגד זינגר, שהסתיימו בסגירת התיק נגדו, והתנהלותו של שאמה-הכהן סביב אירועים אלה.

היריבות בין זינגר ושאמה-הכהן החלה עוד בשנת 2013, אז התמודדו השניים במערכת הבחירות לראשות העיר, בסיומה ניצח זינגר.

על-פי הנטען בתביעה, "הנתבע, אשר נחל הפסד במערכת הבחירות, לא השלים עם ההפסד שהוביל אותו לתסכול רב ורצון לנקמה, והחל, לאחר תום מערכת הבחירות, לתקוף את התובע, ראש העיר הנבחר, בעיקר ברשתות החברתיות. הנתבע יזם חקירה פלילית נגד התובע, ליווה וליבה את החקירה ברשת החברתית, כעושה עצמו מקורב לגורמי החקירה ובעל מידע על הנעשה בחקירה ומצוי בחומריה".

עוד נכתב כי "בהמשך, ומתוך מטרה לפגוע בשמו הטוב של התובע, פרסם הנתבע מידע שקרי, ולפיו הפור נפל, והוחלט סופית על העמדתו של התובע לדין. זאת, על אף שידע כי לדבריו אין יסוד, ולא החזיק בכל מידע שיש בו כדי ללמדו על טענת כזב זו. אם לא די בכך, הרהיב הנתבע עוז והמשיך, גם לאחר שתיק החקירה נגד התובע נסגר, לקשור את התובע במעשי שחיתות ושוחד. התנהלות הנתבע הייתה מכוונת מטרה לפגוע בתובע ולמשוך אליו קהל בוחרים על חשבון התובע".

בתביעה נכתב כי שאמה-הכהן יזם את פתיחת החקיקה נגד זינגר, ואכן בחודש דצמבר 2014 נפתחה נגדו חקירה בחשד לעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

וכך, מדי פעם בפעם, שאמה-הכהן כתב דברים על החקירה של זינגר ובדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום, כגון הפוסט הזה בפייסבוק: "לא ריטמן ולא חברים של ריטמן יכלו לחלץ את זינגר מהבוץ. תיק זינגר יסתיים בקרוב בכתבי אישום והחלפת ראש עיר".

הכרזה על ההתמודדותו של כרמל שאמה, לראשות עיריית רמת גן, כיכר אורדע, רמת גן. ראובן קסטרו
שאמה-הכהן/ראובן קסטרו

זינגר טוען בתביעות כי "הנתבע, כמי שהציג עצמו 'מקושר' ויודע דבר מתוך החקירה, מפרסם כי התיק נגד התובע יסתיים בקרוב בכתב אישום. כמובן שלא היה בפרסום אמת".

בחודש אוגוסט 2017 הודיעה הפרקליטות כי היא שוקלת להעמיד את זינגר לדין בכפוף לשימוע. לאחר עריכת השימוע פרסם שאמה-הכהן כי "הפור נפל, הפרסום צפוי בין הורדת המסיכות בפורים לביעור החמץ בפסח. שבת שלום".

על כך טוען זינגר כי "הנתבע, אשר התהדר לאורך כל הדרך משנת 2014 ועד יום הפרסום בכך שהוא 'מקושר' ויודע דברים מתוך מערכת אכיפת החוק, מפרסם בכזב כי 'הפור נפל', וכי הוחלט להגיש כתב אישום נגד התובע. מדובר בפרסום שלא היה בו אמת, והוא מהווה לשון הרע, שכל מטרתו להשפיל את התובע, לבזותו ולפגוע בתפקידו כראש עיר, כל זאת כאשר מערכת הבחירות המוניציפלית בפתח".

פרסום נוסף בגינו תובע זינגר הוא האמירה של שאמה-הכהן בפייסבוק בחודש אפריל 2018 כי "אחרי קדנציה של חמש שנים שגולת הכותרת שלה היא פרשת שחיתות על סף כתב אישום בגין שוחד... פומבית נמתין בסבלנות, למרות הידיעה האישית".

ביום 29.7.2018 הודיע פרקליט המדינה כי קיבל את טענותיו של זינגר שעלו בשימוע והחליט לסגור את התיק נגדו ולא להגיש כתב אישום. "גם לאחר ההודעה המשיך הנתבע בשלו ופרסם בתגובה בפייסבוק כי ביחידת להב, אשר חקרה את התיק, 'תולשים שערות' לנוכח החלטת הפרקליטות. זאת, על אף שלא החזיק בכל מידע כאמור, וכל מטרתו הייתה להמשיך ולהשפיל את הנתבע ולהציג את החלטת פרקליט המדינה לסגור את תיק החקירה כנגד התובע, כהחלטה שערורייתית, פסולה, אשר היא כשלעצמה עולה כדי שחיתות".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

"לא שופטים אדם מובס אכול תסכול ומרמור"

בסיומו של דבר, שאמה-הכהן גבר על זינגר בבחירות לרשויות המקומיות בנובמבר 2018. לטענת זינגר, לפרסומים השליליים נגדו היה חלק משמעותי בהפסד שלו בבחירות.

הפרסום האחרון בגינו תובע זינגר הוא דברים שכתב שאמה-הכהן בסוף חודש מרץ, לאחר דיון סוער בישיבת המועצה שעסקה בתמ"א 38 בעיר. "מי שחושב שבהטלת מורא ואיומים ימשיכו בעיר לבנות ללא הבחנה, הם יבינו ויפנימו בקרוב שימי בר וזינגר חלפו מהעולם, ושבכוח ובשוחד יותר אי-אפשר להשיג דבר בעירייה".

על כך טוען זינגר כי "באמירה פוגענית זו הציג הנתבע את התובע כאדם אשר בתקופת כהונתו זכו יזמים ששילמו לו שוחד והפעילו כנגדו כוח, להשיג הישגים מהעירייה. הנתבע, במטרה להכפיש את התובע ולהציגו כאדם שמעל באמון הציבורי שניתן לו והטיב עם יזמים אשר זיכו אותו בטובות הנאה, העמיד את התובע בשורה אחת עם מר צבי בר, עבריין אשר הורשע בדין בעבירות חמורות של שוחד שניתן לו מאת יזמים והפרת אמונים. כל זאת, ללא שיש באמירות אלה ולו שמץ של אמת".

את זינגר מייצג את עו"ד ינון סרטל. טרם הוגש כתב הגנה.

יש לציין כי בהודעת הפרקליטות על סגירת התיק נגד זינגר נכתב כי התיק נסגר בשל היעדר ראיות מספיקות, אך צוין כי התנהלותו של זינגר הייתה בעייתית במישורים שונים. בסיום ההחלטה נכתב בהודעת הפרקליטות כי "בשולי הדברים יצוין כי לטענותיהם של באי-כוחו של זינגר בדבר היות חקירת המשטרה מוטה, ולטענה כאילו החקירה נערכה בתיאום עם יריבו הפוליטי של זינגר, לא נמצא בסיס".

מטעמו של ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן, נמסר: "למרות שזינגר ניהל קמפיין גזעני ועדתי, ופעמיים הורה לו בית המשפט להסיר את שלטיו ואת פרסומיו הלא חוקיים, לא שופטים אדם מובס אכול תסכול ומרמור, שהפך מסמל וממוביל העיר לנע ונד בדד, שאות ראש העיר הכושל ביותר בהיסטוריה של העיר רמת גן טבוע על מצחו. לאחר כישלונו בבחירות ולאחר שכשל בכל תחנוניו שנסיר את תביעת לשון הרע שהוגשה נגדו, הוא מנסה ליצור מאזן אימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully