וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם נוימן יקבל 1.7 מיליארד דולר כדי לעזוב את wework

גיא בן סימון ו-וול סטריט ג'ורנל

22.10.2019 / 15:51

על פי "ביזנס אינסיידר", אם ההשתלטות שמתכננת קבוצת ההשקעות היפנית על WeWork תצא לפועל, יידרש המייסד נוימן לוותר על מקומו בדירקטוריון וזכויותיו בהצבעה ולתמוך במהלך

אדם נוימן מנכ"ל וויוורק - ניו יורק, 15 במאי 2017. רויטרס
אדם נוימן/רויטרס

חברת סופטבנק קיבלה היום (ג') אישור מדירקטוריון WeWork להשתלטות על חברת החללים המשותפים שנמצאת בצרות כרגע, מה שיעניק למייסד ומנכ"ל החברה, אדם נוימן, קרוב ל-1.7 מיליארד דולר ויקטע את מרבית קשריו עם החברה.

WeWork נמצאת בבעיית תזרים מזומנים וכספה עשוי להיגמר בשבועות הקרובים. החברה בחרה בהצעת החילוץ מסופטבנק על הצעות אחרות מהמתחרות מג'י.פי מורגן צ'ייס . WeWork ביקשה משני בנקי ההשקעות להגיש את הצעותיהם אמש (ב').

העסקה מוערכת בכ-8 מיליארד דולר, רחוק מהסכום שהחברה הייתה אמור לגייס בהנפקה הראשונית לציבור בוול סטריט מוקדם יותר השנה, ואף רחוק יותר מ-47 מיליארד הדולר שהשקיעו בסופטבנק בחברה בינואר השנה.

בנק ההשקעות צפוי לשלם למייסד אדם נוימן 200 מיליון דולר. כחלק מההסכם נוימן צפוי לוותר על מקומו בדירקטוריון ועל מניותיו בהצבעה. עוד דווח כי המהלך דורש את תמיכתו של נוימן בהשתלטות של סופטבנק על חברת חללי העבודה.

סופטבנק תשקיע 5-4 מיליארד דולר בהנפקת מניות חדשות וברכישת מניות קיימות, ולהקדים השקעה של 1.5 מיליארד דולר שהייתה מתוכננת לשנה הבאה. מדובר בסכום הנמוך משמעותית לעומת הציפיות ההתחלתיות של הבנק היפני, שהשקיע בזמנו בחברה לפי שווי של 47 מיליון דולר ובך ספג השמדת ערך מהירה. מאז בוטלה ההנפקה של חברת חללי העבודה בצל שלל כותרות לא מחמיאות לגבי דרכי ניהול החברה והתרבות הארגונית, כפי שנחשף בתשקיף שפרסמה החברה. ההצעה של סופטבנק תעריך את WeWork בפחות ממחצית השווי שהחברה ציפתה להשיג בהנפקה הציבורית שגנזה באחרונה. עם זאת, מהלכים אלו יעלו את החזקתה ב-WeWork ליותר מ-50%.

מאז ש-WeWork ביטלה את ההנפקה, נוימן הוציא מהחברה כ-700 מיליון דולר לעצמו. עם זאת, כפי שדיווח המגזין "פורבס", במקביל לצניחת השווי של חברת חללי העבודה, הערך הנקי של מנכ"ל WeWork לשעבר צנח ל-600 מיליון דולר בלבד. מדובר בירידה של 3.5 מיליארד דולר בערך הנקי האישי של נוימן, לפי הדיווח. לפני חודש נוימן פרש מניהול חברת חללי העבודה בצל חילוקי דעות עם מאסיושי סון, מייסד ענקית ההשקעות סופטבנק. בכיר בסופטבנק, מרצ'לו קלאורה, יחליף את נוימן כיו"ר מועצת המנהלים ויעמוד בראש ועדת איתור להנהלה חיצונית, כולל אולי גם מנכ"ל חדש, שיחליף את שני האנשים שמנהלים את WeWork מאז פרישתו של נוימן.

ההון של נוימן שווה פחות

קצב שריפת המזומנים של WeWork עשוי להביא את החברה לשוקת שבורה כבר בנובמבר הקרוב, אלא אם החברה תשיג חבילת מימון מהותית. דירקטוריון We, החברה-האם של WeWork, צפוי להיפגש היום כדי לדון בהצעת ההשתלטות של סופטבנק לעומת הצעות המימון שהציעו ג'יי.פי מורגן צ'ייס ושותפיו העסקיים. ג'יי.פי. מורגן מתכנן להגיש הצעה מתחרה של הלוואה בסך 5 מיליארד דולר בגיבוי הבנק, שתכניס ל-WeWork קבוצת משקיעים חיצוניים, ובהם קבוצת סטרווד קפיטל של בארי שטרנליכט. צוות מיוחד בדירקטוריון החברה צפוי להחליט השבוע באיזו הצעה לבחור.

מטעם החברות WeWork, סופטבנק וג'י.פי מורגן לא נמסרה תגובה לדיווחים.

המאמץ לגבש חילוץ עבור WeWork משקף את המציאות העגומה של חברת השכרת חללי העבודה: נותר לה די כסף כדי להחזיק מעמד כמה שבועות בלבד, ואין לה הרבה משקיעים מעבר לסופטבנק, שכבר מחזיקה שליש ממנה, שמעוניינים להצטרף לקלחת. סופטבנק מנסה להציל את ההשקעה שלה, שנהפכה לכתם על שמה הטוב. מייסד סופטבנק, מסיושי סאן, היה בין התומכים הנלהבים בנוימן, והקבוצה השקיעה כמה פעמים ב-WeWork.

סופטבנק תשקיע סכום של 10 מיליארד דולר ותלווה עוד 5 מיליארד דולר לחברה, שהשווי שלה כעת 8 מיליארד דולר או פחות. ההשקעות של סופטבנק מחולקות בינה לבין קרן ויז'ן שלה, בהיקף של 100 מיליארד דולר, שבה משקיעות גם חברות נוספות, כולל קרן ההון הריבונית הסעודית.

סופטבנק מצפה שעם הכסף החדש ושינוי ההנהלה, ועסק רזה יותר שיתמקד בהחכרת שטחי משרד, WeWork תוכל לבצע מהפך פיננסי, להפוך לרווחית - ובסופו של דבר, להנפיק את עצמה לציבור.

קרן ויז'ן תהיה זו שתקדים השקעה של של 1.5 מיליארד דולר ב-WeWork שנועדה לאפריל 2020 ושעליה הוסכם ב-2018, במסגרת העסקה הכוללת. במסגרת זו יוכנסו ל-WeWork ההחזקות של ויז'ן בחברות הבנות של החברה באסיה, לפי כמה מהמקורות.

החברה מתכננת לפטר אלפי עובדים

ירידתה המהירה של WeWork, שבה איבדה החברה קרוב ל-40 מיליארד דולר משוויה, היא קריסה מדהימה, כמעט חסרת תקדים, של מי שהיתה אחת מחברות ההזנק השוות ביותר בארה"ב. רק לפני חמישה שבועות תכננה החברה הנפקה לפי שווי שוק של 20 מיליארד דולר, לפי הבנקים החתמים ג'יי פי מורגן וגולדמן זאקס.

המשקיעים נרתעו מההפסדים התלולים והצומחים של WeWork, ומהעסקאות הפרטיות של נוימן, שסגנון הניהול הפרוע שלו, לצד סגנון חיים ראוותני וחיבה למסיבות, גרמו לרבים להרים גבות. החברה ביטלה את ההנפקה, נוימן התפטר כמנכ"ל, ורעייתו רבקה נוימן פרשה מתפקידה כמנהלת המותג של We. גם זכויות ההצבעה של נוימן צומצמו - לשלוש למניה במקום 10 ולפני כן 20 למניה.

תחת שני המנכ"לים המחליפים, ארטי מינסון וסבסטיאן קנינגהם, WeWork מתכננת למכור או לסגור מיזמים צדדיים, כולל בית ספר יסודי פרטי ואתר תכנון אירועים בשם Meetup.com, כדי להתמקד בעסקי הליבה של חכירת שטחי משרד, עיצובם והשכרת-משנה לדיירים לטווח קצר ובינוני. החברה מתכננת גם לפטר אלפי עובדים, אבל היא נאלצה לדחות את הפיטורים בגלל מחסור בכספי פיצויים החודש, לפי כמה מקורות.

בהודעה לעובדים בשבוע שעבר, מינסון וקנינגהם מסרו כי החברה "תתייחס בצורה הוגנת לעובדים שיושפעו מהמהלך". הם הודו בכך שגורלם של העובדים התהפך יחד עם זה של החברה - הם היו צפויים להרוויח היטב מההנפקה שנגנזה. "רבים מכם שואלים או מקבלים שאלות, שלהן אין לנו תשובות סופיות לפי שעה", כתבו שני המנכ"לים לעובדים.

  • עוד באותו נושא:
  • אדם נוימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully