וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד גורף: סלקום מקצצת בתשלומים לכל הספקים שלה

גד פרץ

27.10.2019 / 10:06

החברה הודיעה הבוקר על קיצוץ של 10% בתשלומים לספקים בעקבות תוכנית ההבראה שנכנסה אליה בעקבות ההפסדים. הודעת סלקום מעלה חשש שכלל מפעילי הסלולר יילכו בעקבותיה

חברת סלקום הודיעה לכל הספקים שלה על הפחתה של 10% בתשלומים שהיא משלמת להם. מדובר בצעד גורף לכלל הספקים, והוא נשלח על-ידי סמנכ"ל הכספים של החברה, שלומי פריילינג.

ההפחתה היא חלק ממהלך כולל שמבצעת החברה, ומטרתו להתמודד עם המצב שאליו נקלעה סלקום בעקבות המשך השחיקה במחירי הסלולר והעובדה שהחברה חייבת להיערך להתמודדות עם החוב הפיננסי הגדול שלה.

אסיפת ההסברה של עובדי סלקום. אגף הדוברות בהסתדרות, אתר רשמי
מצב לא פשוט. עובדי סלקום/אתר רשמי, אגף הדוברות בהסתדרות

סלקום נמצאת במשא-ומתן עם ועד העובדים על תוכנית הבראה שאמורה להגיע לפיטורי עד כ-1,000 עובדים, קיצוץ בהוצאות בהיקף של 150 מיליון שקל וגיוס הון של 400 מיליון שקל.

במכתב לספקים כתב פריילינג: "ספק נכבד, כפי הידוע לך, שוק התקשורת נמצא במשבר עמוק. קבוצת סלקום פועלת בסביבה תחרותית ומאתגרת ותחת תנאי רגולציה כבדים מאד. אלה ועוד הביאו את סלקום להפסד (לראשונה) בשנת 2018, אשר העמיק במחצית הראשונה של 2019. כפי שפורסם באמצעי התקשורת השונים, סלקום יוצאת בתוכנית הבראה אשר כוללת מהלכים משמעותיים, קשים וכואבים, אשר מטרתם להשיב את סלקום לחוף מבטחים. כחלק מתוכנית ההבראה ומצעדי התייעלות הכרחיים אנו פונים לספקי החברה לצורך הורדת מחירים. אי לכך התעריפים החלים בינינו יופחתו ב-10% ביחס לכלל השירותים והמוצרים שיסופקו לסלקום החל מנובמבר הקרוב ועד סוף 2020".

ההודעה של סלקום מעלה חשש כבד שכלל מפעילי הסלולר ילכו בעקבותיה. מפעילים בדרך-כלל יודעים על רמות המחירים שהספקים גובים, ולכן תיתכן תגובת שרשרת שעשויה לפגוע בחלק מהספקים. עדיין לא ברור כיצד יגיבו חלק מהספקים למהלך החד-צדדי של סלקום, וכאמור ייתכן כי יהיו לכך משמעויות רחבות יותר בשוק.

  • עוד באותו נושא:
  • סלקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully