וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל עקפה את התחזיות גם ברווח וגם בהכנסות - המניה קפצה לאחר המסחר

עמרי זרחוביץ'

30.10.2019 / 22:36

עלייה במכירות המכשירים הלבישים, מכשירי אייפד והכנסות משירותים פיצו על ירידה של 9% במכירות מכשירי האייפון, וענקית הטכנולוגיה אפל הצליחה לעקוף את תחזית האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח במונחי הכנסות, הרבעון הרביעי החזק ביותר בתולדות החברה

עלייה במכירות המכשירים הלבישים, מכשירי אייפד והכנסות משירותים פיצו על ירידה של 9% במכירות מכשירי האייפון, וענקית הטכנולוגיה אפל הצליחה לעקוף את תחזית האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח. זהו הרבעון הרביעי החזק ביותר בתולדות אפל, במונחי הכנסות. מניית החברה מגיבה בהתאם בשלב שלאחר המסחר ועולה ב-1.75%.

אפל רשמה צמיחה של 2% בהשוואה לרבעון המקביל וההכנסות שלה הסתכמו ב-64 מיליארד דולר - מעל/מתחת לתחזית האנליסטים להכנסות של 62.9 מיליארד דולר. בשורה התחתונה החברה עקפה את תחזית האנליסטים והציגה רווח של 3.03 דולרים למניה או רווח נקי כולל של 13.7 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים הייתה לרווח של 2.8 דולרים. הרווח הנקי ירד ב-3% לעומת הרבעון המקביל.

החברה צופה כי ברבעון הראשון של שנת הכספים הבאה ההכנסות שלה יסתכמו ב-85.5-89.5 מיליארד דולר. ממוצע תחזיות החברה גבוה ב-600 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים להכנסות של 86.9 מיליארד דולר. ברבעון המקביל הסתכמו הכנסות החברה על 84.3 מיליארד דולר, כך שממוצע התחזיות משקף צמיחה של קרוב ל-4%.

מנכ"ל אפל טים קוק בסלפי עם לקוח בפתיחת החנות החדשה בוושינגטון. רויטרס
טים קוק ואפל ממשיכים לשבור שיאים/רויטרס

התחזית לרבעון הבא, שכוללת את תקופת החגים, משמעותית במיוחד השנה, לאחר שבשנה שעברה אפל פספסה במיליארדי דולרים את תחזית ההכנסות של עצמה לרבעון החגים, לראשונה מזה 15 שנה. אפל הודיעה על כך במכתב דרמטי למשקיעים בינואר, וייחסה זאת למכירות חלשות בסין. "כרגיל, הרבעון הרביעי של אפל אינו חשוב במיוחד, אבל תחזית החברה לרבעון הבא כן", כתב טוני סאקונגי מחברת Bernstein.

מכירות האייפונים היו גבוהות מהתחזיות - 33.3 מיליארד דולר, לעומת תחזית למכירות של 32.4 מיליארד דולר, אך הן היו נמוכות ממכירות בהיקף של 36.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הרבעון הנוכחי כולל כולל את עשרת הימים הראשונים בהם הדגמים החדשים של האייפונים היו זמינים לקנייה. מכירות מחשבי מאק ירדו ב-5% והסתכמו ב-7 מיליארד דולר. מכירות מכשירי האייפד עלו ב-17% ל-4.7 מיליארד דולר. מכירות המכשירים הלבישים הסתכמו ב-6.5 מיליארד דולר, צמיחה חדה של 54% לעומת הרבעון המקביל.

ההכנסות משירותים עלו ב-18% והסתכמו ב-12.5 מיליארד דולר, 350 מיליון דולר מעל לתחזית האנליסטים. חטיבת השירותים של אפל הולכת ותופסת מיקוד גדל בפעילות החברה, כדי לפצות על הירידה במכירות האייפונים. כך, בימים הקרובים צפוי להיות מושק שירות התוכן המקורי אפל TV פלוס.

ההכנסות משירותים הן בשורה חיובית בעבור אפל, שרוצה ליצור תזרים קבוע של הכנסות, שלא יושפע מהשקות של מכשירים. לעומת הרבעון המקביל עלו ההכנסות משירותים ב-9% - שיעור צמיחה גבוה מאוד, לאחר שבין הרבעון הקודם לזה שלפני לא נרשמה צמיחה כלל. הצמיחה נובעת מהשקה של אפל ניוז, שירות המשחקים אפל ארקייד, וכרטיס האשראי של החברה.

חלק מהצמיחה המהירה הוא תוצאה גם של החלטות חשבונאיות סביב מכירת המכשירים החדשים. מכיוון שרוכשי המכשירים קיבלו מינוי בחינם לאפל TV פלוס, חלק מההכנסות בגין מכירות המכשירים נרשמו תחת סעיף שירותים, ולא תחת סעיף מוצרים. באפל אמרו בעבר כי ההשפעה של כך לא תהיה משמעותית, אך סביר להניח כי תיאלץ לתת תשובות ברורות יותר בשיחת הוועידה עם האנליסטים.

בפילוח גיאוגרפי, ההכנסות בארה"ב הסתכמו ב-29.3 מיליארד דולר (45% מההכנסות, עלייה של 6.5%); ההכנסות באירופה הסתכמו ב-15 מיליארד דולר (24% מההכנסות, ירידה של 3%); ההכנסות בסין הסתכמו ב-11.1 מיליארד דולר (17% מההכנסות, בדומה לרבעון המקביל); ההכנסות ביפן הסתכמו ב-5 מיליארד דולר (8% מההכנסות, ירידה אפסית ביחס לרבעון המקביל); ההכנסות בשאר מדינות אסיה-פסיפיק הסתכמו ב-3.65 מיליארד דולר (6% מההכנסות, עלייה של 6.6%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully