וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' בולם אגרת גודש בכניסות לת"א: "אין אלטרנטיבה ראויה"

עמירם ברקת

31.10.2019 / 8:33

סמוטריץ' ממשיך בכך את הקו שבו נקט שר התחבורה הקודם ישראל כ"ץ, שהתנגד על הסף להטלת אגרת גודש בנימוק שאין לדון באמצעי ענישה על הנהגים, כל עוד אין להם אלטרנטיבה ראויה להיכנס לתל אביב

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר אתמול בישיבת ועדת הכספים של הכנסת כי הוא בולם יוזמה להטלת אגרות גודש בכניסות לתל אביב.

סמוטריץ' ממשיך בכך את הקו שבו נקט שר התחבורה הקודם ישראל כ"ץ שהתנגד על הסף להטלת אגרת גודש בנימוק שאין לדון באמצעי ענישה על הנהגים, כל עוד אין להם אלטרנטיבה ראויה להיכנס לתל אביב. כ"ץ אישר עם זאת להרחיב את ניסוי "נעים לירוק" שמציע תמריצים כספיים לנהגים שיפחיתו נסיעות בשעות הגודש - יוזמה שזכתה לתמיכה גורפת מצד האוצר, בנק ישראל ובכירים לשעבר במשרד התחבורה.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' באולפן וואלה, יולי 2019. ראובן קסטרו
אין סיבה להעניש נהגים. סמוטריץ'/ראובן קסטרו

בישיבת הוועדה אתמול פנתה ח"כ אורית פרקש-הכהן לסמוטריץ' ואמרה לו "אני מנחשת שבמשרד התחבורה מדברים איתך בעידוד אגף התקציבים על הנושא של אגרת גודש. יש יוזמה להטיל עלינו קנס בכניסה לתל אביב שיכולה להגיע לאלפי שקלים לנהג.

"אין מקום להפעיל אגרת גודש בעת הזו כי אגרת הגודש יש בה משהו שבא לקנוס את הציבור כדי שילכו לתחבורה ציבורית אבל לאזרח אין אלטרנטיבה. לא קונסים כשאין אלטרנטיבה. לא בשלה העת להטיל אגרת גודש על הציבור למרות הפיתוי לסגור את הגירעון".

המשטרה תתחיל בשבוע הבא באכיפה מלאה של הנסיעה בנתיבי התחבורה השיתופית החדשים בכביש החוף ובנתיבי איילון. לפי התקנות ייקנסו נהגים שייסעו בנתיבים שלא בהתאם לכללים בסכום של 500 שקל. הפעלת הנתיבים החדשים, המכונים נתיבים פלוס, התעכבה במשך חודשים רבים בגלל קושי לאכוף את הנסיעה ולוודא כי כלי הרכב המשתמשים בנתיבים מסיעים את המספר המינימלי הדרוש של נוסעים (2 בכביש החוף ו-3 בנתיבי איילון).

הכוונה המקורית להשתמש במצלמות חכמות נתקלה בקשיים טכניים רבים. בסופו של דבר הושג הסדר שלפיו יוצבו בשעות הגודש זוג אופנועני משטרה בכל נתיב והם יוודאו כי הנהגים המשתמשים בהם עומדים בדרישות הנתיב. עד סוף השבוע הסתפקו השוטרים באזהרה אך החל משבוע הבא ייקנסו הנהגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully