וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ בפגישה בין נחום ביתן לעובדי מגה: "המטה שלך שמן ובזבזני, תתחיל לקצץ שם"

שני מוזס

4.11.2019 / 12:55

בפגישה אמש עם עובדי מגה, נחום ביתן ביקש לדון בתוכנית קיצוץ רוחבית שכוללת פיטורים במטה ובמרכז הלוגיסטי, כמו גם סגירת סניפים גורמים שנכחו בישיבה טוענים כי יו"ר ועד עובדי מגה פוצץ בשלב הזה את הישיבה

נחום ביתן. צילום: תמר מצפי, גלובס
נחום ביתן/גלובס, צילום: תמר מצפי

סערה בקבוצת יינות ביתן: פיצוץ אדיר בין בעל השליטה בקבוצה, נחום ביתן, לבין יו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי. גורמים מעורים טוענים כי בפגישה שהתקיימה אמש (א') בהסתדרות בין ביתן לבין עובדי מגה, בליווי נציגים מההסתדרות בראשון ארנון בר-דוד, ביקש ביתן לדון בתוכנית קיצוץ רוחבית שכולל צמצום כוח-אדם על-ידי פיטורי עובדים במטה ובמרכז הלוגיסטי, כמו גם סגירת סניפים. מטרת הקיצוץ: 100 מיליון שקל נוספים אשר דרושים לבעל השליטה על-מנת להביא יציבות לחברה.

גורמים שנכחו בישיבה טוענים כי יו"ר ועד עובדי מגה פוצץ בשלב הזה את הישיבה והשיב בתגובה לביתן: "המטה שלך שמן ובזבזני, תתחיל לקצץ שם".

המציאות הזו מתרחשת על רקע תקופה של רגישות וחוסר יציבות עבור קבוצת יינות ביתן. לפני כשלושה חודשים נחשף ב"גלובס" כי הקבוצה נקלעה לקשיים ומעכבת תשלומים לספקים. בחודש האחרון רקם ביתן שתי עסקאות גדולות שאמורות היו לקרב את הקבוצה ליציבות פיננסית, במסגרתן עמדו להימכר 12 סניפים של הקבוצה למתחרות ויקטורי ופרשמרקט, אולם גם השלמתן עשויה להיות מורכבת לאור המתיחות עם ועד העובדים.

בתוך כך, הבוקר (ב') פרסמה הנהלת קבוצת יינות ביתן הודעה לתקשורת שטוענת דווקא להרמוניה ולשיתוף-פעולה עם ההסתדרות, במסגרתה נטען: "כחלק משיתוף-הפעולה עם ההסתדרות יתקיים דיון משותף להסתדרות ולהנהלה הנוגעים לצעדים של צמיחה והתייעלות. רשת מגה, ההסתדרות והנהלת יינות ביתן יחלו בדיונים משותפים על-מנת לדון בתהליכי התייעלות וצמיחת רשת מגה".

עוד נטען כי "בפגישה שהתקיימה אתמול ביוזמת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ובהשתתפותם של גיל ברטל, יו"ר הסתדרות המעוף, הנהלת קבוצת יינות ביתן ונציגי וועד עובדי מגה, כחלק משיתוף-פעולה עם ההסתדרות, התקבלה החלטה משותפת בין כל הצדדים על התנעתו של דיון משותף שיעסוק בתהליכי התייעלות ברמת המטה והסניפים, על-מנת להעלות את הרשת בחזרה אל מסלול פעילות עסקית צומחת. הנהלת יינות ביתן מחויבת לצמיחת הרשת ולעובדי מגה והקבוצה כולה ותפעל כדי להבטיח עסקים בריאים וצומחים".

בהמשך לדברים, מפרסמת כעת ההסדרות אישור לעובדה שמדובר בהליך קיצוצים רחב ברשת ומציינת כי "בהמשך לפרסומים על המצב אליו נקלעה רשת יינות ביתן, מההסתדרות נמסר כי בפגישה שנערכה בין הצדדים בהשתתפות יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, דנו המשתתפים במצבה של רשת השיווק ובחנו דרכים להבריא אותה ופתרונות שיביאו לצמיחתה. בנוסף סוכם על תחילתו של משא-ומתן והליך הידברות, מתוך מטרה למזער את הפגיעה בעובדים, בד-בבד עם התייעלות הרשת והמשך פיתוחה וגדילתה".

  • עוד באותו נושא:
  • נחום ביתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully