וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הכי חשוב לישראלים בקנייה ברשת? לא המחיר

5.11.2019 / 13:43

חברת התשלומים PayPal פרסמה מחקר לפיו לאחוזי ההנחה משקל חשוב יותר בהחלטת הצרכן האם לבצע רכישה. מה מתכננים הרוכשים לקנות בחודש הקניות?

קנייה ברשת. ShutterStock
קנייה ברשת/ShutterStock

הישראלים אוהבים הנחות, זה ידוע. אבל עד כמה? מחקר שמפרסמת חברת התשלומים PayPal מעלה כי 65% מהישראלים יתפתו לרכוש מוצר אותו לא התכוונו לרכוש מראש אם יוצע להם בהנחה. על פי המחקר שנערך על ידי מכון רושינק בקרב 920 קוני אונליין אחוזי ההנחה אף יותר חשובים מהמחיר הסופי - למעלה ממחצית מהנשאלים טענו כי זה השיקול החשוב עבורם.

מרביתם המוחלט של הנשאלים, 90% אמרו כי קנייה בהנחה גורמת להם להרגיש כצרכנים חכמים ואחראיים יותר ו-75% אמרו כי הם מרגישים ש"עבדו על המערכת". בשביל 50% מהנשאלים קנייה ברשת מהווה פיצוי רגשי על יום לא טוב שעבר עליהם. 30% מהנשאלים אמרו שהם נהנים מההתרגשות סביב הרגע בו המוצר מגיע, ו-19% בלבד ציינו את השימוש במוצר כרגע שמסב להם את ההנאה המרובה ביותר. 10% ציינו את רגע התשלום כרגע שמסב להם את הסיפוק המירבי.

מממצאי המחקר עולה כי בארבעת ימי הקניות הגדולים המרוכזים בחודש נובמבר, הישראלים יוציאו למעלה מחצי מיליארד שקל בקניות אונליין, עלייה של 18% מהשנה שעברה. היקף הרכישות אונליין צפוי להגיע עד סוף 2019 לכ-22 מיליארד שקל.

יותר קונים - יותר בסלולר

האתרים הפופולאריים ביותר בקרב הרוכשים הם סינים (62%), אמריקניים (46%) ובריטיים (24%)

35% מהישראלים אמרו שהם מעדיפים לבצע קניות מרוכזות בתקופת ימי הקניות הגדולים - עלייה של 10% מהשנה שעברה. הבלאק פריידי שומר על מעמדו כמועד הקניות הפופולרי ביותר - יותר ממחצית הישראלים שקונים אונליין מתכוונים לבצעבו קניות אונליין, לעומת 30% ביום הרווקים הסינים ו-23% בסייבר מאנדיי. 15% מהישראלים כבר החלו למלא את עגלת הקניות הדיגיטלית שלהם באתרים השונים, וקרוב ל-20% חסכו כסף מראש לטובת הרכישות.

לדברי אפי דהן, מנהל אזור ישראל, מזרח ומרכז אירופה ואמריקה הלטינית ב-PayPal "הישראלים אוהבים מציאוֹת. כשמדובר בקניות אונליין אנחנו רואים יותר ויותר קונים חכמים שיודעים איך למקסם את חגיגות הסיילים ועונות הקניות הגלובליות שמתפרשות על פני השנה. אין ספק שזו גישה יותר אסטרטגית להסתכל על קניות, כש- 90% מהנשאלים אמרו שקניית מוצר במסגרת סייל גורמת להם להרגיש שהם עשו קנייה אחראית יותר. עונת הסיילים היא גם הזדמנות מצוינת לישראלים שרוצים לקנות ולהתנסות במותגים חדשים מבלי לשרוף את השכר החודשי".

על פי נתוני החברה חלה בשנים האחרונות עלייה בשיעור הישראלים הנוהגים לקנות ברשת. 87% מהישראלים העידו כי הם נוהגים לקנות אונליין - 32% מתוכם החלו לבצע רכישות ב-3 השנים האחרונות. 40% מהישראלים טוענים כי יגבירו את הקניות שלהם ברשת.

עוד עולה מהנתונים כי נמשכת מגמת התחזקות השימוש במובייל לביצוע רכישות. 64% מהישראלים רכשו מוצר או שירות באמצעות הסלולר לעומת 59% בשנה שעברה. האתרים הפופולאריים ביותר בקרב הרוכשים הם סינים (62%), אמריקניים (46%) ובריטיים (24%). הקטגוריות הפופולאריות ביותר הן אופנה, גאדג'טים, כרטיסים להופעות וחופשות בארץ ובחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully