וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליר ג'נטיקס נרכשה ע"י Invitea ב-50 מיליון דולר

גלי וינרב

14.11.2019 / 6:51

קליר ג'נטיקס הוקמה בארה"ב על ידי מורן שניר, בעלה גיא שניר ואביה פרופ' מוטי שוחט, שנחשב לאחד המומחים הבולטים בישראל בתחום הייעוץ הגנטי

מעבדה. ShutterStock
מעבדה/ShutterStock

חברת קליר ג'נטיקס, שפיתחה צ'טבוט להנגשה של בדיקות גנטיות לצרכן, נמכרה ב-50 מיליון דולר, מהם 25 מיליון במזומן והיתר במניות. הרוכשת היא חברת הבדיקות הגנטיות Invitea, הנסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי של כ-1.7 מיליארד דולר.

קליר ג'נטיקס הוקמה בארה"ב על ידי שלושה ישראלים: מורן שניר, בעלה גיא שניר ואביה פרופ' מוטי שוחט, שנחשב לאחד המומחים הבולטים בישראל בתחום הייעוץ הגנטי. המטרה של המוצר היא "לשכפל" את היכולות של שוחט, ומומחים דומים עם ניסיון כשלו.

בחברה הושקעו עד היום 2.5 מיליון דולר בלבד, כך שהאקזיט הוא אולי לא ענק, אך ההחזר מרשים. המשקיעים הבולטים היו המאיץ Y-combinator וקרן iAngels. הרוכשת Invitea , המספקת בדיקות גנטיות, כבר משתמשת במוצר עובר מטופלים שרוכשים את שירותיה ברכישה ישירה (לא דרך בית חולים או רופא). בעקבות השימוש המוצלח החליטה לרכוש את כל החברה.

הצ'טבוט אחראי לכמה פעולות שעושה היועץ הגנטי בדרך כלל: מסביר להם את התהליך ומוודא שהם מבינים ומסכימים; מזהה את רמת הסיכון של המטופל; מנחה אותו כיצד לגבות החזר מחברות הביטוח ולבסוף - מסביר להם את התוצאות. בישראל פועלת חברה נוספת עם מוצר דומה - Igentify.

"הקמנו את קליר ג'נטיקס במטרה לפשט את תהליך הבדיקות הגנטיות ולהנגישו לכמה שיותר אנשים על ידי שימוש בכלים אוטומטיים פשוטים לתפעול", אומרת שניר. בנוסף לצ'טבוט ללקוח הסופי, החברה פיתחה גם מערכת עבור הרופא לניהול הקשר עם הלקוח.

לדברי שני הוד מויאל, שותפה בקרן i-Angels שהשקיעה בחברה: "מורן וגיא שניהם בוגרים ממר"ם ועבדו לפני הקמת החברה בתחום הטכנולוגיה. כשעברו לארה"ב היא למדע בבי"ס למנהל עסקים וורטון באוניברסיטת פנסילבניה, שם התמחתה בנושא של מערכת הבריאות בארה"ב, והוא עבד בין היתר בטוויטר.

"מורן עקבה במשך השנים אחרי עבודתו של אביה, והיא חלמה מאז ומתמיד להנגיש את הבדיקות הללו לציבור כמה שיותר רחב. התפתחויות טכנולוגיות הן בגנטיקה והן באלגוריתמיקה, הפכו את המוצר הזה לנחוץ יותר ואפשרי יותר, והם כבר היו שם במקום ובזמן הנכון כדי לנצל זאת. כשההזדמנות הגיעה הם הלכו אחריה עד לענק הסיליקון ועבדו הכי ברצינות שיש".

בתחילה החברה התמקדה בייעוץ גנטי טרום הריון, ואחר כך התרחבה על פי בקשת קהל הלקוחות שלה, גם לתחום של בדיקות גנטיות להתאמת טיפול לסרטן.

ת.ז קליר ג'נטיקס

שנת הקמה: 2016

תחום פעילות: צ'טבוט להנגשת ייעוץ גנטי

מייסדים: מורן וגיא שניר, פרופ' מוטי שוחט

עובדים: 8, בארה"ב

גיוסי הון: 2.5 מיליון דולר מ-iAngels ו-Y-Combinator

שלב בפעילות: הכנסות ראשונות

  • עוד באותו נושא:
  • אקזיטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully