וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במזומן ובאג"ח: אי.די.בי מוכרת עוד 7.8% מכלל ביטוח

עומרי כהן

17.11.2019 / 6:35

העסקה משלבת תמורה במזומן ובאגרות חוב שהנפיקה אי.די.בי בעבר

אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי. צילום: איל יצהר, גלובס
אדוארדו אלשטיין/גלובס, צילום: איל יצהר

חברת אי.די.בי שבשליטת אדוארדו אלשטיין ממשיכה לממש את החזקותיה במניות כלל ביטוח. אמש דיווחה החברה כי הסכימה למכור עוד כ-7.8% ממניות כלל ביטוח בעסקה המשלבת תמורה במזומן ובאגרות חוב שהנפיקה אי.די.בי בעבר מסדרות ט' ו-י"ד הארוכות.

ביום חמישי בערב קיימה אי.די.בי מכרז למכירת מניות כלל ביטוח בתמורה למזומן ולאג"ח, אותו הובילו אפסילון חיתום ופועלים אי.בי.אי. לאחר קבלת הצעות החתמים, החליטה כאמור אי.די.בי למכור כ-7.8% מכלל ביטוח (4,336,549 מניות).

במסגרת העסקה, תמכור אי.די.בי 2.8% תמורת תשלום של כ-82 מיליון שקל במזומן ולפי מחיר של 52.5 שקל למניה. בנוסף, תמכור אי.די.בי 3.56% ממניות כלל ביטוח בתמורה לאגרות חוב מסדרה ט' אותן תרכוש במחיר של 75 אגורות לאגרת, וכן עוד 1.44% ממניות כלל ביטוח יימכרו בתמורה לרכישת אגרות חוב מסדרה י"ד במחיר של 78 אגורות לאגרת.

רכישה עצמית זו של אג"ח שהנפיקה בעבר, בוצעה כאמור במחירים הנמוכים משמעותית מערכן המתואם (פארי) של אותן אג"ח. כתוצאה מכך, מעריכה אי.די.בי כי תרשום בדוחות הרבעון הרביעי של שנת 2019 רווח מפדיון מוקדם בסך כ-73 מיליון שקל.

טרם השלמת עסקת מכירה זו, החזיקה אי.די.בי באופן ישיר ב-15.3% ממניות כלל ביטוח. בנוסף להחזקה זו, מושקעת אי.די.בי בכ-15% ממניות כלל ביטוח דרך עסקאות החלף אותן ביצעה במהלך 2018. בחברה לא דיווחו הערב האם המכירה החדשה תבוצע מתוך ההחזקה הישירה או דרך סיומן של חלק מעסקאות ההחלף, שבוצעו מול הבנקים.

בנוסף, דיווחה אי.די.בי כי היא ממשיכה לבחון חלופות שונות למכירתן של עוד 5% ממניות כלל ביטוח בתמורה למזומן ו/או אג"ח מסדרות ט' ו-י"ד. בינתיים, תקיים אי.די.בי מחר את שלב המכרז המוסדי המקדים של הנפקת אגרות החוב מסדרה ט"ו החדשה.

מדובר בסדרה שתובטח סדרה טו' כנגד בשעבוד ראשון על מניות כלל ביטוח ועל תמורות שיתקבלו ממכירתן. גם את הנפקה זו מובילה אפסילון חיתום, שנמצאת בשליטתה של קבוצת אי.די.בי-דסק"ש (דיסקונט השקעות).

  • עוד באותו נושא:
  • אי.די.בי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully