וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת בזק רושמת ירידה של כ-18% ברווחים ברבעון השלישי

גד פרץ

18.11.2019 / 8:49

הרווח הנקי הסתכם ב-191 מיליון שקל כתוצאה מהפרשות ושחיקה ברווחיות החברות הבנות

דודו מזרחי. צילום: איל יצהר, גלובס
דודו מזרחי/גלובס, צילום: איל יצהר

קבוצת בזק מסיימת את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 2.247 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 2.301 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של הקבוצה הסתכם ברבעון ב-459 מיליון שקל לעומת 429 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הקבוצה רשמה רווח נקי של 191 מיליון שקל לעומת 234 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות בזק נייח הסתכמו ברבעון השלישי ב-1,025 מיליארד שקל, גידול של 5 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם וירידה של 18 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי של בזק קווי ירד ברבעון השלישי ב-35 מיליון שקל ל-440 מיליון שקל, לעומת הרבעון הקודם, וירד ב-11 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני הפרשות) בבזק קווי ברבעון השלישי של שנת 2019 הסתכם בכ-665 מיליון שקל בהשוואה לכ-669 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-0.6%. התזרים החופשי ברבעון השלישי של שנת 2019 הסתכם בכ-328 מיליון שקל בהשוואה לכ-330 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של 0.6%.

החברה מדווחת כי מספר קווי האינטרנט, כולל קווים סיטונאיים, הסתכם בסוף הרבעון השלישי של שנת 2019 בכ-1.589 מיליון, ירידה של כ-24 אלף קווים בהשוואה לרבעון השני 2019. בסיס הקווים הנמכרים במסגרת השוק הסיטונאי הסתכם בכ-601 אלף קווים, קיטון של כ-11 אלף קווים לעומת הרבעון הקודם.

קבוצת בזק הותירה את התחזיות שלה ל-2019 על כנן, והיא מדווחת על תחזית הפסד לבעלי המניות שצפוי להיות כ-1.1 מיליארד שקל (לעומת רווח נקי של כ-900 מיליון שקל עד מיליארד שקל בתחזית המקורית). ה-EBITDA צפוי להיות כ-2.9 מיליארד שקל (לעומת כ-3.9 מיליארד שקל בתחזית המקורית).

התחזית המעודכנת של החברה כוללת מחיקת יתרת נכס מס בגין הפסדי yes בסך כ-1.166 מיליארד שקל, הפסד מירידת ערך בפלאפון בסך כ-951 מיליון שקל, ורישום רווח הון בסך כ-403 מיליון שקל בגין מכירת מתחם "סקיה". כמו כן, התחזית המעודכנת כוללת הפרשה לפרישה מוקדמת של עובדים בחברה ובחברות הבנות פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. עוד מציינת החברה בתחזית, כי מתוך הסכומים החזויים בגין פרישה מוקדמת, בגין סך של כ-213 מיליון שקל טרם נרשמה הפרשה בפועל בדוחות הכספיים והיא מהווה תחזית אשר יכול ולא תתממש.

שלמה רודב, יו"ר בזק, מסר: "גם ברבעון זה כל החברות בקבוצת בזק פעלו באופן מעמיק בהתאמת מבנה הפעילות לשינויים המתרחשים בשוק התקשורת הישראלי. אנחנו ממשיכים לבצע מהלכי התייעלות שכבר ניתן לראות את תחילת השפעתם, עם ירידה של 4% בהוצאות השכר בקבוצה מול הרבעון המקביל. במהלך 2019 נחתמו הסכמים בשלושת החברות הבנות, המאפשרים להן להתייעל במעל 1,000 עובדים בשנתיים הקרובות. במקביל, מתחילת השנה פרשו 261 עובדים בבזק קווי, ולאחרונה דירקטוריון החברה אישר פרישה נוספת של כ-200 עובדים.

"כעת, משחודשו ההסכמים הקיבוציים בשלוש החברות הבנות, אנו מתקדמים עם תהליכי הסינרגיה ושיתופי הפעולה על מנת למצות את הפוטנציאל העסקי הקיים בהן. בחודשים האחרונים השקנו שירותים, מוצרים ותחומי פעילות חדשים בכל אחת מחברות הקבוצה, שמטרתם לייצר צמיחה ולהתאים את הפעילות לטעמי הצרכנים ולצרכי השוק המשתנים".

מנכ"ל בזק, דודו מזרחי, מסר ש"ברבעון האחרון המשכנו לבסס את מעמדה של החברה כספקית תשתיות האינטרנט המובילה בישראל, באמצעות העמקת החדירה של שירותי נתב ה-Be בעל הגנת הסייבר ושרות ה- Bspot . פתרונות אלו מבססים את האינטרנט של בזק, כאיכותי, המוגן, והמקיף ביותר בישראל. נכון לסוף הרבעון עמדה מצבת לקוחות ה-Be של החברה על למעלה מ-270,000. העמקת החדירה של שירותים אלו, לצד שירותי הערך המוסף הנוספים, ממשיכים להגדיל בעקביות את ההכנסה הממוצעת ללקוח אינטרנט, ומשפרים את הערך ושביעות הרצון של לקוחות החברה.

"אנחנו ממשיכים להתמקד בלקוחות המגזר העסקי, ובהעמקת חדירתם של פתרונות התקשורת המתקדמים שלנו לעסקים, לרבות בסגמנט לקוחות הסוהו. במקביל, אנחנו ממשיכים לפתח את פעילות האינטגרציה בחטיבה העסקית, פעילות המציגה שיעורי צמיחה יפים. בנוסף, ברבעון זה סעיף ההכנסות האחרות צמח ב-22.9% בעיקר בזכות צמיחה מרשימה של הפעילות הקמעונית שלנו שהושקה בתחילת השנה. החברה ממשיכה להתמקד בתהליכי ייעול והפחתת הוצאות , כשלאחרונה הודענו על מהלך פרישה נוסף של כ-200 עובדים".

  • עוד באותו נושא:
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully